Asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika sako, kad šie metai buvo sudėtingi, tačiau rezultatai ne tokie prasti, kaip manyta metų pradžioje.

„Metai buvo sudėtingi, pilni iššūkių: įtempta geopolitinė situacija, aukšta infliacija, energetikos, kuro kainos. Vasarį–kovą manėme, kad kritimas bus 40 proc. bendros krovos, tuo metu matėme taip, kai vienas po kito įsigaliojo sankcijų paketai“, – trečiadienį Klaipėdoje žurnalistams sakė V. Šileika.

Šiemet Klaipėdos uoste labiausiai mažėjo birių krovinių: asociacijos duomenimis, jų per metus bus perkrauta 55 proc. mažiau – 10,2 mln. tonų, tuo metu skystų krovinių daugėja 15 proc. iki 8 mln. tonų, o generalinių krovinių – 12 proc. iki 18,1 mln. tonų.

V. Šileikos teigimu, šiemet Klaipėdos uoste pirmą kartą bus perkrauta daugiau nei milijonas standartizuotų konteinerių (TEU).

„Prognozuojame, kad bus perkrauta 1 mln. TEU. Konteinerių krovoje pas pakilome į kitą lygį, vadinamąjį milijonierių klubą. Tikimės jame išlikti“, – sakė V. Šileika.

Anot jo, kitų metų krovos rezultatai priklausys nuo Rusijos sukelto karo Ukrainoje, infliacijos ir bendro ekonomikos augimo.

„Situacija išlieka neapibrėžta, daug kas priklausys nuo to, kokia situacija bus dėl karo, energetikos kainos, infliacija. Daug kas kalba apie recesiją, dėl to galėtų mažėti ro-ro krovinių ir konteinerių krova, jie betarpiškai susiję su vartojimu“, – sakė V. Šileika.

„Optimistiškai žiūrėčiau į kitus metus – jeigu pavyktų išlaikyti šių metų krovinių srautus, perkrautume apie 36 mln. tonų. Jeigu karas pasibaigtų, atsivertų didelė Ukrainos rinka, ten atsivertų dideIi krovinių srautai, susiję su šalies atstatymu“, – pridūrė jis.

2021 metais Klaipėdos uoste krova siekė 45,6 mln. tonų – 4,6 proc. mažiau nei 2020-aisiais.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją