Šis nutarimas bus teikiamas svarstyti Seimui.

Ketinama diferencijuoti nuobaudą viršijus greitį gyvenvietėje ir ne gyvenvietėje, už šį prasižengimą gyvenvietėje bus baudžiama griežčiau. Taip pat numatoma griežtinti atsakomybę neblaiviems dviratininkams, mopedų vairuotojams, raiteliams, vadeliotojams.

„Labai daug atvejų kai keliu vinguriuoja girti, nukrenta ir juos pervažiuoja“, – sakė Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Saulius Skverelis.

S. Skverelio teigimu, šiuo metu du trečdaliai žuvusiųjų būną arba pėstieji, arba dviratininkai.

„Numatyta alternatyvių nuobaudų, yra švelninančių nuobaudų, už pačius pavojingiausius pažeidimus nuobaudos griežtinamos“, – apie priimtus pakeitimus sakė jis.

Taip pat siūloma sumažinti leistiną alkoholio kiekį autobusų ir sunkiasvorių transporto priemonių, viršijančių 2,5 tonų galią, vairuotojams nuo dabar leistinų 0,4 iki 0,2 promilių.

Siūloma griežtinti vairuotojų atsakomybę už vairavimą neprisisegus saugos diržų ir be jų vežusiems keleivius.

„Kažkada buvo paminėta, kad saugos diržai yra smulkmena, už kurią neverta nieko daryti, o dabar tai įsišaknijo taip, kad 25 proc. priekyje sėdintys segasi saugos diržus, o gale tai nė vieno. Tos pačios pasekmės – kur prisisegus saugos diržą gali likti mėlynė, tai su galva išmuša priekinį stiklą ir žūsta“, – sakė S. Skverelis.

„Tenka imtis labai griežtų priemonių, kurios kartais yra ir ant žmogaus teisių pažeidimo ribos, bet didžiausia vertybė yra žmogaus gyvybė, todėl tenka tokių priemonių imtis“, – trečiadienį sakė premjeras Gediminas Kirkilas.

Nepatyrusiems – mažesnė leistina alkoholio norma

Kaip rašoma ATPK pakeitimo projekte, už pakartotinį vairavimą išgėrus asmuo gali būti nubaustas nuo dvidešimties iki trisdešimties parų arešto su transporto priemonės konfiskavimu.

Siūloma, kad sulaikyti vairuotojai su lengvu girtumo laipsniu (nuo 0,41 promilės iki 1,5 promilės) sulauktų 1000-1500 litų baudos su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu 1-1,5 metų.

Sulaikyti vairavusieji su vidutiniu ir sunkiu girtumo laipsniu (nuo 1,51 promilės) ar vengę girtumo patikrinimo, arba vartoję alkoholį po eismo įvykio iki jo aplinkybių nustatymo, bus baudžiami 2000-3000 litų bauda ir teisės vairuoti atėmimu 2-3 metams.

Tačiau neblaivūs vairuotojai, neturintys dvejų metų vairavimo stažo, kurie vairavo turėdami 0,2-0,4 promiles alkoholio koncentraciją, užsitrauks 800-1000 litų baudą.

Vairuojantys apsvaigę nuo psichiką veikiančių medžiagų ar vengę patikrinimo bus baudžiami 1000-3000 litų baudomis su teisės vairuoti atėmimu 1-3 metams.

Vairavimo instruktorius, mokęs vairuoti būdamas neblaivus ar apsvaigęs, sulauks 500-1000 litų baudos ir teisės vairuoti atėmimo vieneriems metams.

Daugiau galimybių prarasti vairuotojo pažymėjimą

Pagal pasiūlytą projektą ketinama atsisakyti šiuo metu galiojančios balų sistemos. Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Renatas Požėla DELFI sakė, kad atgyvenusią balsų sistemą siūloma keisti gerokai dažnesne galimybe netekti teisės vairuoti.

„Pagal mūsų viziją siūlome atsisakyti balų sistemos, todėl siūlome galimybę taikyti sankcijas iš karto“, – sakė jis.

Jo teigimu, patruliui užfiksavus pažeidimą, nuobaudą skiriantis aukštesnis pareigūnas, atsižvegdamas į nurodytus reikalavimus ir aplinkybes, paskirtų nuobaudą.

„Tarkime, asmeniui, vengiančiam mokėti baudas ir neturinčiam nuolatinių pajamų, greičiausia būtų taikomas teisių atėmimas“, – R. Požėla pavyzdžiu pateikia atvejį, kada gali būti atimamas vairuotojo pažymėjimas.

„Nebus taip, kad pareigūnas sugalvoja ir atima teises, be to visais atvejais asmeniui suteikiama teisė kreiptis į teismą“, – priduria jis.

ATPK projekte, kuriam pritarė Vyriausybė, nurodoma, kad vairuojantys neregistruotą automobilį arba be techninės apžiūros galės užsitraukti iki 150 litų baudą (dabar – iki 200 LT) arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo vieno iki trijų mėnesių.

Taip pat vairavimas neapsidraudus transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu arba nesant apdraustam šiuo draudimu užtraukia transporto priemonės vairuotojui 80-120 litų baudą arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimą vienam mėnesiui.

Važiavimas, esant draudžiamam šviesoforo signalui arba reguliuotojo gestui, nesustojimas prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalauja taisyklės, taip pat sustojimas ar stovėjimas neapšviestuose kelių ruožuose tamsoje arba esant blogam matomumui be gabaritinių arba stovėjimo šviesų arba avarinės šviesos signalizacijos, užtraukia 100-200 litų baudą arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimą1-6 mėnesiams.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją