Dažnai po Europą keliaujantis vilnietis Darius teigė pastebėjęs atsiradusią naują automobilių juostą Vilniaus oro uoste, kuria važiuoti gali tik su oro uosto vadovybe sutartį pasirašę taksi automobiliai. Nepaisant to, vaikinas ir toliau taksi kviečiasi keliaudamas iš terminalo.

5 Lt už įsėdimą

„Tegu jie ten būna, bet man asmeniškai jų siūlomi įkainiai per dideli. Eidamas iš terminalo, paskambinu taksi ir perpus pigiau važiuoju“, - pasakojo Fabijoniškėse gyvenantis Darius.

Vaikinas piktinosi su oro uostu sutartį pasirašiusių taksi automobilių įkainiais: „Nenormalu, kai tokiam kaime, kaip Lietuva, tokios taksi kainos“.

Pagal naują taksi tvarką oro uoste privažiavimą specialia juosta turintys automobiliai negali prašyti darbo dienomis už kilometrą daugiau nei 3,5 Lt, naktį, savaigaliais, užmiestyje – daugiau nei 4 Lt. Už vienos minutės prastovą laukiant kliento ar jį aptarnaujant – daugiau nei 1 Lt.

Vilniaus oro uosto rekomenduojamų įmonių taksi iškvietimas keleiviui kainuos iki 5 Lt. Tiek pat reikia susimokėti už įsėdimą.

Vilniaus oro uostas žada grąžinti permoką, jei klientai į sostinę bus nuvežti brangiau nei nurodoma maksimaliose kainose. Teigiama, kad kelionė iki Senamiesčio (Katedros aikštės) kainuos ne daugiau nei 35 Lt, iki Konstitucijos prospekto – ne daugiau nei 42 Lt, iki „Litexpo” parodų rūmų – ne daugiau nei 30 Lt, iki Santariškių klinikų – ne daugiau nei 62 Lt.

Dideli reikalavimai

Dideles taksi paslaugų kainas galima bandyti pateisinti, pažiūrėjus į automobiliams ir vairuotojams keliamus reikalavimus, norint naudotis specialia taksi juosta.

Pirma, su oro uostu sutartį pasirašiusios įmonės turi palikti oro uostui užstatą – už vieną oro uoste dirbantį įmonės automobilį – 1000 Lt, už 2-5 įmonės automobilius, po 700 Lt už vieną, turint 6-10 automobilių 650 Lt už vieną ir t.t.

Taip pat taksi paslaugų teikėjai privalo iš taksi linijos per mėnesį išvažiuoti ne mažiau kartų nei nurodyta taisyklėse. Vienas automobilis – ne mažiau 60 kartų. Jei oro uoste dirba vienos įmonės 2-10 automobilių – ne mažiau nei 40 kartų kiekvienas automobilis. Beje, taksi automobiliai oro uostui turi sumokėti po 5 Lt (be PVM) už kiekvieną išvažiavimą iš specialios taksi juostos.

Automobiliai turi būti ne senesni nei 8 metų. Jie negali būti apdaužyti, subraižyti, surūdiję ar kitaip pažeista išvaizda. Taksi automobiliai privalo turėti švarų saloną. Sėdynių apmušalai turi būti nesuplyšę, be aiškiai matomų dėmių. Automobilyje turi būti taksometras su spausdintuvu bei galimybė atsiskaityti „Visa“ ir „Mastercard“ kortelėmis.

Šiuo metu oro uosto taksi linijoje galima išvysti „Vilnius veža“ ir „Smart taksi“ automobilius. Vilniaus oro uostas teigia, kad tarp 18 automobilių yra ir 7 privačių asmenų.

Vairuotojų šortams - ne

Konkretūs reikalavimai taikomi ir taksi automobilių vairuotojams. Jie turi būti tvarkingai apsirengę: draudžiama dėvėti sportinę aprangą, sportinę avalynę, šortus ir marškinėlius.

Privaloma mokėti anglų kalbą. Ji turi būti ne skurdesnė nei Europos Komisijos nustatytu A1 kalbos mokėjimo lygio.

Vairuotojai negali temptis klientų į savo automobilį, o privalo juos perleisti priekyje stovinčiam taksi automobiliui.

Negalima atsisakyti aptarnauti kliento.

Vairuotojams draudžiama: išlipti iš taksi automobilio, išskyrus, kai taksi automobilis stovi įlaipinimo vietoje ir vyksta keleivių įlaipinimas; bet kokia forma keleiviams siūlyti savo paslaugas; rūkyti; valgyti taksi automobilyje; keiktis; automobilyje garsiai klausytis muzikos.

Taksistai: jungtis prie oro uosto – lįsti į nuostolius

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas bei vienos taksi įmonės direktorius Ričardas Kriukovas teigė, kad Vilniaus oro uosto iškeltos sąlygos privačių taksi įmonių nevilioja. Tačiau kol kas visaip bandoma aptarnauti klientus oro uoste.

Pirmiausia R. Kriukovas paminėjo, kad verslininkus jungtis prie Vilniaus oro uosto atgraso reikalavimai čekių spausdintuvams. Kol kas Lietuvoje parduodami tik Finansų ministerijos keliamų reikalavimų neatitinkantys aparatai.

„Mes tikrai nesistatysime, nes jie neatitinka reikalavimų. Paskui išmest reikėtų, o pinigus nemažus kainuoja“, - teigė jis.

Beprasmį pašnekovas laiko ir oro uosto reikalavimą dėl anglų kalbos: „Anglų kalbos žinios yra patikrinamos laikant egzaminą taksi vairuotojo pažymėjimui gauti Amatų rūmuose. Nesąmonė vėl mokėti pinigus už tą patį“.

Mintis apie prisijungimą prie oro uosto veja ir ekonominė nauda. R. Kriukovas skaičiuoja, kad keleivio vežimas iki Senamiesčio kainuoja apie 25 Lt. PVM sudaro apie 5 Lt, oro uostui už išvažiavimą iš taksi juostos reikia atiduoti apie 6 Lt. Kadangi vairuotojas norės grįžti atgal, kuras atsieis apie 6 Lt. Taksi vairuotojas užtruks apie valandą – darbo užmokesčiui reikės apie 10 Lt.

„Jei viską sudėti, tai turi primokėti iš savo pinigų, kad aptarnauji šį objektą“, - svarstė pašnekovas.

Todėl kol kas taksi vairuotojai dirbti oro uoste bando vengdami griežtų naujos tvarkos taisyklių – telefonu išsikvietusių klientų prašo pakilti iki išvykimo salės.

Dar viena galimybė – taksi klientus paimti iš priešais Vilniaus oro uostą esančios automobilių stovėjimo aikštelės, kur 15 minučių stovėjimas nemokamas. Tačiau R. Kriukovas tikina, kad šia lengvata galima pasinaudoti tik vieną kartą per parą.

„Paskui išvažiuojant jau reikalaujama susimokėti 10 Lt”, - teigė jis.

Nepageidaujami taksi automobiliai ir autobusų stotelėje: „Vos sustojus iškart policija pribėga ir 100 Lt baudą išrašo“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (127)