aA
Vilniaus oro uoste pabaigtos įrengti trys naujos orlaivių stovėjimo aikštelės, kuriose įdiegtos ir pradėjo veiklą lėktuvų aptarnavimui skirtos modernios požeminės elektros sistemos (angl. „ground power unit“). Šie patobulinimai leis aptarnauti didesnio tipo orlaivius greičiau, saugiau ir mažinant išmetamo anglies dvideginio kiekį.
Vilniaus oro uosto perone – požeminės elektros sistemos ir naujos stovėjimo aikštelės (nuotr. Martyno Jaugelavičiaus)
Vilniaus oro uosto perone – požeminės elektros sistemos ir naujos stovėjimo aikštelės (nuotr. Martyno Jaugelavičiaus)
© Bendrovės nuotr.

Kaip rašoma pranešime spaudai, naujai rekonstruotos trys Vilniaus oro uosto orlaivių stovėjimo aikštelės užima plotą, kuris prilygsta futbolo stadionui. Jose pradėjus veikti modernioms elektros sistemoms, galima sumažinti aptarnaujančio transporto, kuris generuoja išmetamąsias dujas, skaičių. Naujosios sistemos pagal poreikį bus pakeliamos iš pačioje aikštelėje įmontuotos požeminės vietos, o vėliau – nusileis atgal į perono požeminę dalį.

„Šiame etape buvo visiškai rekonstruotos trys orlaivių stovėjimo vietos, tačiau jau vyksta kiti rangos darbai, kurių metu šiaurinėje oro uosto dalyje ne tik praplėsime peroną, tačiau ir įrengsime dar daugiau tokio tipo sistemų orlaivių aptarnavimo palengvinimui“, – tvirtina Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.

Vilniaus oro uosto perone – požeminės elektros sistemos ir naujos stovėjimo aikštelės (nuotr. Martyno Jaugelavičiaus)
Vilniaus oro uosto perone – požeminės elektros sistemos ir naujos stovėjimo aikštelės (nuotr. Martyno Jaugelavičiaus)
© Bendrovės nuotr.

Teigiama, kad elektros energijos gamyba lėktuve vyksta panašiu principu kaip ir automobilyje – elektros energija gaminama veikiančių variklių pagalba. Vis dėlto ant žemės pagal poreikį naudojamas papildomas, lėktuvo gale sumontuotas generatorius arba specialia mašina atvežamas ir pajungiamas mobilus elektros šaltinis. Būtent pastarojo poreikį eliminuoja naujosios požeminės elektros sistemos Vilniaus oro uoste.

Vilniaus oro uosto perone – požeminės elektros sistemos ir naujos stovėjimo aikštelės (nuotr. Martyno Jaugelavičiaus)
Vilniaus oro uosto perone – požeminės elektros sistemos ir naujos stovėjimo aikštelės (nuotr. Martyno Jaugelavičiaus)
© Bendrovės nuotr.

Naujieji techniniai sprendimai Vilniaus oro uoste iš esmės sprendžia keletą svarbių aspektų: visas konkretaus orlaivio aptarnavimo procesas gali vykti dar operatyviau, keliama mažiau triukšmo, nebereikia papildomo transporto, kuris ne tik užima vietą, bet ir turi judėti nuo vieno lėktuvo prie kito (gabena papildomą elektros šaltinį), taip pat supaprastinami ir žymiai greičiau vyksta perono priežiūros darbai.

Vilniaus oro uosto rekonstrukcija

Vilniaus oro uoste birželio viduryje startavo pirmieji nusidėvėjusių riedėjimo takų atnaujinimo ir perono rekonstrukcijos rangos darbai. Pagrindinis rekonstrukcijos projekto tikslas – atnaujinus dangas, jas išplatinti, sudaryti sąlygas riedėti didesnės kategorijos orlaiviams bei diegti aplinkosauginius sprendimus.

Pirmųjų etapų metu iki 2020 metų pabaigos Vilniaus oro uosto vakarinėje dalyje bus atnaujinti riedėjimo takai F ir E. Lygiagrečiai per šiuos metus tęsis rangos darbai kitoje oro uosto pusėje, kur vyks šiaurinio perono rekonstrukcija ir papildomo riedėjimo tako įrengimas, taip pat atnaujintos orlaivių stovėjimo vietos.

Viena svarbiausių šio rangos projekto dalių – Vilniaus oro uosto šiaurinio perono rekonstrukcija, kuri apims naujos asfalto dangos įrengimą ir betoninių orlaivių parkavimo aikštelių įrengimą, stovėjimo vietų ženklinimą, efektyvų ir taupų apšvietimą, naujų žiburių įrengimą, efektyvesnį paviršinių nuotekų surinkimo sprendimų įdiegimą. Šiame perone ateityje bus naudojamos ir modernios požeminės elektros sistemos.

Rangos darbai taip pat apims strategiškai svarbias Vilniaus oro uosto aerodromo dalis – riedėjimo takų atnaujinimą ir papildomų įrengimą. Planuojama rekonstruoti esamus riedėjimo takus F ir B (2021 metais). F tako rekonstrukcijos tikslas atnaujinti dangas, išplatinti taką ir taip padidinti jo galimybes aptarnauti aukštesnės kategorijos orlaivius, jį pratęsti ir sukurti greitesnį nuriedėjimą kilimo ar tūpimo link. B tako rekonstrukcijos tikslas – atnaujinti iš pagrindų pasenusias dangas.

Projekto metu bus įrengtas naujas riedėjimo takas Z, kuris sujungs naują šiaurinį peroną su kilimo ir tūpimo tako slenksčiu. Orlaivių riedėjimas per naujai įrengtą taką leis sutrumpinti orlaivio kilimo ir tūpimo tako užėmimą ar atlaisvinimą. Greitesnis ir tiesesnis riedėjimas link kilimo ir tūpimo tako pagerins skrydžio saugą bei mažins orlaivių manevravimo trukmę.

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 m. jie aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Klaipėdoje – naujo Smiltynės perkėlos kelto krikštas (4)

Vakarų laivų gamyklos (VLG) grupės bendrovei Vakarų Baltijos laivų statykla (VBLS) užbaigus...

„Daimler“ ketina iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektromobilių (3)

Vokietijos automobilių gamintoja „ Daimler “ paskelbė investuosianti 40 mlrd. eurų į visišką...

Lietuvoje ilgainiui neliks krašto kelių, siauresnių nei 5 metrai (63)

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija pradeda tvarkyti valstybinės reikšmės krašto kelius,...

Laivų techninė apžiūra trikdo savininkus: dabartinę tvarką vadina pasityčiojimu į patikrą – net guminė valtis  (122)

Pramoginių plaukiojimo priemonių savininkus glumina šiuo metu galiojanti techninių apžiūrų...

„Bolt“ svarsto automobilių dalijimosi paslaugą teikti ir Lietuvoje

Estijos startuolis „Bolt“ , jau teikiantis automobilių dalijimosi paslaugą Estijoje, ketina ją...

Top naujienos

Dėlioja galimą Rusijos įsiveržimo scenarijų: įžengti būtų lengva, ištrūkti – ne (116)

Nepaisant daugiau nei 100 tūkst. Rusijos karių, šių metų balandžio mėn. atsiųstų prie...

Medienos kainų šuolis vos neuždarė 30 metų veikusios įmonės: šie metai mums smogė į paširdžius (9)

UAB „Tyla“ , taip vadinasi Biržų rajone įsikūrusi medienos gamybos įmonė. Jos direktorius...

Vaidas Mikaitis | D+

Rasistiniais išpuoliais garsėjančioje šalyje lietuviams prireikė apsaugos: čia pirma gausi peilį į šoną ir tik tada bus aiškinamasi, ką turi (3)

Rašau, būdavo tekstus apie keliones kaimyninėse šalyse, džiaugiuosi, kad žmonės skaito ir iš...

Jogintė Užusienytė | D+

Šešiasdešimtmetę apstulbino per pirmąjį pasimatymą nuskambėjęs pasiūlymas: ar aš senamadiška?

Pirmasis pasimatymas iš dalies gali priminti pokalbį dėl darbo. Jis yra neatsiejama besimezgančių...

Pasiruoškite: alinantys karščiai grįžta (3)

Šiandien šalies orus lems aukštesnio slėgio laukas. Rytas beveik visur išauš giedras.

Žaidynių karštį prisijaukinęs buriuotojas pasigenda vėjo – gal padės taifūno bučinys specialiai Delfi iš Tokijo (25)

Nuostabiu kraštovaizdžiu garsėjančioje Enošimos saloje sekmadienį savo pasirodymą Tokijo...

Žinomai menininkei – nemalonumai dėl agresyvaus vilkogaudžio (96)

Baro „Keulė Rūke“ bendraturčio Dominyko Českausko buvusi sutuoktinė Rūta Jankauskaitė ,...

Klaipėdos rajone verslą kuriantys Agnė ir Raimondas: daugelis konditerių desertus kepa, o mes priešingai (20)

Klaipėdos priemiestyje, Slengiuose, kur intensyviai auga gyvenvietė, noriai būstą įsigyja...

Vos 24 minučių skrydis virto tikru košmaru: galvas kraipo net ekspertai (75)

Bėdos prasidėjo praėjus kelioms minutėms po to, kai krovininis lėktuvas „ Boeing 737 “,...

Dėlioja kelis galimus rudens scenarijus: naują karantiną atlaikytų ne visi (29)

Pasigirstant perspėjimų apie ketvirtą koronaviruso pandemijos bangą ir galimą naują karantiną,...