aA
Vilniaus oro uoste pabaigtos įrengti trys naujos orlaivių stovėjimo aikštelės, kuriose įdiegtos ir pradėjo veiklą lėktuvų aptarnavimui skirtos modernios požeminės elektros sistemos (angl. „ground power unit“). Šie patobulinimai leis aptarnauti didesnio tipo orlaivius greičiau, saugiau ir mažinant išmetamo anglies dvideginio kiekį.
Vilniaus oro uosto perone – požeminės elektros sistemos ir naujos stovėjimo aikštelės (nuotr. Martyno Jaugelavičiaus)
Vilniaus oro uosto perone – požeminės elektros sistemos ir naujos stovėjimo aikštelės (nuotr. Martyno Jaugelavičiaus)
© Bendrovės nuotr.

Kaip rašoma pranešime spaudai, naujai rekonstruotos trys Vilniaus oro uosto orlaivių stovėjimo aikštelės užima plotą, kuris prilygsta futbolo stadionui. Jose pradėjus veikti modernioms elektros sistemoms, galima sumažinti aptarnaujančio transporto, kuris generuoja išmetamąsias dujas, skaičių. Naujosios sistemos pagal poreikį bus pakeliamos iš pačioje aikštelėje įmontuotos požeminės vietos, o vėliau – nusileis atgal į perono požeminę dalį.

„Šiame etape buvo visiškai rekonstruotos trys orlaivių stovėjimo vietos, tačiau jau vyksta kiti rangos darbai, kurių metu šiaurinėje oro uosto dalyje ne tik praplėsime peroną, tačiau ir įrengsime dar daugiau tokio tipo sistemų orlaivių aptarnavimo palengvinimui“, – tvirtina Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.

Vilniaus oro uosto perone – požeminės elektros sistemos ir naujos stovėjimo aikštelės (nuotr. Martyno Jaugelavičiaus)
Vilniaus oro uosto perone – požeminės elektros sistemos ir naujos stovėjimo aikštelės (nuotr. Martyno Jaugelavičiaus)
© Bendrovės nuotr.

Teigiama, kad elektros energijos gamyba lėktuve vyksta panašiu principu kaip ir automobilyje – elektros energija gaminama veikiančių variklių pagalba. Vis dėlto ant žemės pagal poreikį naudojamas papildomas, lėktuvo gale sumontuotas generatorius arba specialia mašina atvežamas ir pajungiamas mobilus elektros šaltinis. Būtent pastarojo poreikį eliminuoja naujosios požeminės elektros sistemos Vilniaus oro uoste.

Vilniaus oro uosto perone – požeminės elektros sistemos ir naujos stovėjimo aikštelės (nuotr. Martyno Jaugelavičiaus)
Vilniaus oro uosto perone – požeminės elektros sistemos ir naujos stovėjimo aikštelės (nuotr. Martyno Jaugelavičiaus)
© Bendrovės nuotr.

Naujieji techniniai sprendimai Vilniaus oro uoste iš esmės sprendžia keletą svarbių aspektų: visas konkretaus orlaivio aptarnavimo procesas gali vykti dar operatyviau, keliama mažiau triukšmo, nebereikia papildomo transporto, kuris ne tik užima vietą, bet ir turi judėti nuo vieno lėktuvo prie kito (gabena papildomą elektros šaltinį), taip pat supaprastinami ir žymiai greičiau vyksta perono priežiūros darbai.

Vilniaus oro uosto rekonstrukcija

Vilniaus oro uoste birželio viduryje startavo pirmieji nusidėvėjusių riedėjimo takų atnaujinimo ir perono rekonstrukcijos rangos darbai. Pagrindinis rekonstrukcijos projekto tikslas – atnaujinus dangas, jas išplatinti, sudaryti sąlygas riedėti didesnės kategorijos orlaiviams bei diegti aplinkosauginius sprendimus.

Pirmųjų etapų metu iki 2020 metų pabaigos Vilniaus oro uosto vakarinėje dalyje bus atnaujinti riedėjimo takai F ir E. Lygiagrečiai per šiuos metus tęsis rangos darbai kitoje oro uosto pusėje, kur vyks šiaurinio perono rekonstrukcija ir papildomo riedėjimo tako įrengimas, taip pat atnaujintos orlaivių stovėjimo vietos.

Viena svarbiausių šio rangos projekto dalių – Vilniaus oro uosto šiaurinio perono rekonstrukcija, kuri apims naujos asfalto dangos įrengimą ir betoninių orlaivių parkavimo aikštelių įrengimą, stovėjimo vietų ženklinimą, efektyvų ir taupų apšvietimą, naujų žiburių įrengimą, efektyvesnį paviršinių nuotekų surinkimo sprendimų įdiegimą. Šiame perone ateityje bus naudojamos ir modernios požeminės elektros sistemos.

Rangos darbai taip pat apims strategiškai svarbias Vilniaus oro uosto aerodromo dalis – riedėjimo takų atnaujinimą ir papildomų įrengimą. Planuojama rekonstruoti esamus riedėjimo takus F ir B (2021 metais). F tako rekonstrukcijos tikslas atnaujinti dangas, išplatinti taką ir taip padidinti jo galimybes aptarnauti aukštesnės kategorijos orlaivius, jį pratęsti ir sukurti greitesnį nuriedėjimą kilimo ar tūpimo link. B tako rekonstrukcijos tikslas – atnaujinti iš pagrindų pasenusias dangas.

Projekto metu bus įrengtas naujas riedėjimo takas Z, kuris sujungs naują šiaurinį peroną su kilimo ir tūpimo tako slenksčiu. Orlaivių riedėjimas per naujai įrengtą taką leis sutrumpinti orlaivio kilimo ir tūpimo tako užėmimą ar atlaisvinimą. Greitesnis ir tiesesnis riedėjimas link kilimo ir tūpimo tako pagerins skrydžio saugą bei mažins orlaivių manevravimo trukmę.

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 m. jie aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Automobilių mokestis gali įnešti pokyčių: perspėja dėl apgavysčių, dalies žmonių laukia du keliai (229)

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradėjo galioti automobilių registracijos mokestis – jį reikės...

Aukščiausiasis Teismas dėl Rusnės estakados sutarties skyrė Kelių direkcijai 95 tūkst. eurų baudą (17)

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) penktadienį tenkino Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT)...

„Airbus“ šiaurės Vokietijoje ketina atleisti apie 3 175 darbuotojus

„ Airbus “ dėl koronaviruso pandemijos ketina atleisti tūkstančius darbuotojų Vokietijoje,...

„Lietuvos geležinkeliai“ keičia įvaizdį: kitaip trumpins pavadinimą (84)

Didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupė „ Lietuvos geležinkeliai “ 101-ojo gimtadienio...

Nidoje vėl tūps lėktuvai: aikštelei suteiktas aerodromo statusas (25)

Šiandien, liepos 3-ąją, Nidos lauko aikštelei suteiktas aerodromo statusas – po kelių metų...

Top naujienos

Buvusios sovietų biologinių ginklų laboratorijos Maskvai dabar labai nepatinka: ragino pradėti net oro atakas (2)

Vienas didžiausių Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) užsienio politikos pasiekimų tapo aršios...

Lietuvių apklausa apie seksualinį gyvenimą atskleidė tikrąją situaciją: ginekologė įspėja dėl pasekmių (2)

Didžioji dalis visuomenės nepajuto karantino įtakos santykiams ir išlaikė įprastą seksualinį...

Per parą šalyje patvirtinti 5 nauji koronaviruso užsikrėtimo atvejai Trys atvejai – įvežtiniai (34)

Lietuvoje šeštadienį patvirtinti 5 nauji koronaviruso užsikrėtimo atvejai, bendras ligos atvejų...

Gegužę bankų paskolų verslui portfelis Lietuvoje nukrito labiausiai visoje euro zonoje

Naujausi Europos centrinio banko (ECB) skaičiai rodo, kad 2020 m. gegužę Lietuva užėmė...

Paskui šviežias bulves atėjo tikrintojai – ne visi turguje sugeba įrodyti, kad patys jas augino (1)

Valstybinė augalininkystės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Augalininkystės...

Girtos abiturientės kelionę į egzaminą pasmerkęs Morkūnas šioje istorijoje įžvelgė ir pliusų: o ką daryt? (90)

Nors šią savaitę abiturientai laikė ne vieną svarbų egzaminą, šias aktualijas nurungė viena...

Biologinį, įvaikintą ir globojamą vaikus auginanti mama – atvira iki skausmo: buvo akimirkų, kai dukra sakė, kad sesės nebenori (54)

Šiandien Lietuvoje yra minima Globėjų diena. Galbūt daugelis pagalvoja apie galimybę padėti...

Po Ispanijos mokslininkų atradimo COVID-19 pandemijos istoriją teks perrašyti iš naujo? (225)

Jeigu pasitvirtins tai, ką dar nerecenzuotame straipsnyje neseniai aprašė ispanų gydytojai,...

Baro terasos statybos papiktino gyventojus: išsigandę dėl triukšmo kyla į kovą (33)

Bare Žvejų g. 7 jau kurį laiką tvarkosi nauji šeimininkai, planuojantys plėsti veiklą....

|Maža didelių žinių kaina