Todėl buvo pykčio, atsirado tariamų gimdyvių, neatidėliotinos medikų pagalbos reikalaujančių ligonių, labai į susitikimus skubančiųjų, tam tikrus pažymėjimus turinčių asmenų.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu Transporto ir kelių tyrimo instituto specialistai tikrino tilto per Nevėžį būklę. Modernioje laboratorijoje nustatyta, kad Berčiūnų tiltas atitinka reikalavimus ir juo gali važiuoti sunkiasvorės transporto priemonės.

Teko įveikti apylanką

Ketvirtadienį važiuojantieji Berčiūnų arba Šiaulių link turėjo tam tikrų nepatogumų. Nuo miesto pusės esančios rodyklės su Šiaulių pavadinimu buvo uždengtos skudurais, o laikinos nuorodos skelbė, kad tiltas per Nevėžį uždarytas ir įrengta apylanka per Upytę, Naujamiestį.

Perspėjančiųjų ženklų nepaisantiems vairuotojams teko suktis beveik nuo pačių Berčiūnų, važiuoti Panevėžio aplinkkelio link ir apsukti nemažą papildomą ratą. Apie tilto tikrinimą ir apylanką per Naujamiestį bei Upytę buvo pastatyti ženklai ir nuo Gustonių pusės.

Pasak Transporto ir kelių tyrimo instituto Tiltų tyrimo skyriaus viršininko Vaclovo Lukoševičiaus, realiai tiltai projektuojami didesnei galiai nei jie gauna apkrovimą. Specialisto teigimu, Berčiūnų tiltas per Nevėžį gana unikalus: viena jo dalis pastatyta 1956-aisiais, kita - 1967 metais.

Be to, tiltas, skirtingai nuo kitų, turi išilginį deformacinį pjūvį. V.Lukoševičius akcentavo, kad Berčiūnų tiltas, pagal 1967 metų projektavimo duomenis, apskaičiuotas 80 tonų ratinei apkrovai arba 20 tonų apkrovai vienai ašiai, taigi realiai tokiu tiltu gali važiuoti 40 tonų sveriančios transporto priemonės. Vežant sunkesnius krovinius reikalingas specialus leidimas.

Prasčiausias tiltas - Karsakiškyje

Ketvirtadienį bandant Berčiūnų tiltą, žvyru pakrauti šeši KAMAZ markės sunkvežimiai. Jiems užvažiavus ant tilto, specialioje laboratorijoje buvo matuojami tilto įlinkiai, įtempimai, deformacijos.

Pasak V.Lukoševičiaus, nuo šešių žvyru pakrautų sunkvežimių, sveriančių 20-22 tonas, leistinas įlinkis yra 8 milimetrai. Berčiūnų tiltas įlinko tik 6 milimetrus.

Be to, specialistai 700 tūkstančių litų kainavusioje laboratorijoje - tokios neturi nė viena Baltijos šalis, Lenkija - tyrė, per kiek laiko deformacijos grįžta į vietą, ar apkrovos nesukelia konstrukcijų pažeidimų. Tyrimus stebėjęs inžinierius PB sakė, kad Panevėžio krašte pavojingiausias tiltas yra per Lėvenį prie Karsakiškio. Anot jo, jei nebus nutiestas Karsakiškio aplinkkelis, tiltas prieš miestelį gali neatlaikyti apkrovų ir įgriūti, jo būklė beveik kritinė.

Vairuotojai piktinosi

Pasiteiravus, ar nekilo problemų su vairuotojais, nes važiuojant apylanka teko papildomai sukarti ne mažiau kaip 20 kilometrų, V.Lukoševičius sakė, jog visko pasitaiko, todėl pasitelkiama policija. Ir šį kartą buvo vairuotojų, grasinančių tikrintojams.

Tačiau tilto tyrimo darbai buvo vykdomi, nes tikrinimo projektas suderintas su regionine kelių eksploatavimo įmone, keliomis Lietuvos automobilių kelių direkcijos tarnybomis, eismo priežiūros institucijomis.

Tiltas stabilus

Pasak V.Lukoševičiaus, tikrinant tiltų būklę, pažymimos pavojingiausios vietos. Tiltus apkraunant specialia aparatūra tikrinami įlinkiai, deformacijos, konstrukcijų įtempimai lyginami su leistinais nukrypimais. Specialisto teigimu, statant tiltus, kaip rodo praktika, numatomos gerokai didesnės apkrovos.

Tiltų tyrimo skyriaus viršininkas prisiminė, kad prieš keletą metų, patikrinus tilto per Nevėžį Krekenavoje būklę, buvo apribotas krovininių automobilių iki 30 tonų eismas. V.Lukoševičius drįso prognozuoti, kad Berčiūnų tilto būklė gera.