Nauji ispaniški autobusai šiais metais pasirodys ir kituose miestuose – projekte naujiems autobusams įsigyti pagal Klimato kaitos specialiąją programą „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant autobusų parko transporto priemones“, dalyvauja devynios šalies keleivinio transporto įmonės.

Priminsime, jog konkursą pateikti Lietuvai naujus ekologiškus autobusus laimėjo Ispanijos autobusų gamintojai „Castrosua“.

Iš viso autobusams pirkti skirta 89,7 mln. litų parama. Jos pakako 93 autobusams įsigyti. Klimato kaitos specialiosios programos lėšų naudojimo sąmatą detalizuojančiame plane buvo nurodyta, jog visi pareiškėjai privalės gauti bent po vieną hibridinį – suspaustomis gamtinėmis dujomis ir elektra – varomą autobusą. Iš viso bus nupirkta dešimt tokių transporto priemonių. Jau žinoma, kad tai bus „Castrosua Tempus Hybrid CNG“. Taip pat Lietuvos autobusų parkus papildys 83 „Castrosua City Versus CNG“.

Ispaniški autobusai įmonėms paskirstyti taip: bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ gaus 20 suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų, „Kauno autobusai“ – 14, Klaipėdos autobusų parkas – 11, Šiaulių „Busturas“ ir Panevėžio autobusų parkas – po 8, Marijampolės ir Telšių autobusų parkai – po 7, Ukmergės autobusų parkas – 5 bei Elektrėnų komunalinis ūkis – 3 autobusus. Visi autobusų parkai gaus ir po vieną hibridinę transporto priemonę. Raseinių autobusų parkui atsisakius dalyvauti projekte, įmonei numatytas skirti hibridinis autobusas atiteks Telšių autobusų parkui. Taigi telšiškiai veš keleivius dviem hibridiniais autobusais.

Priminsime, jog Ispanija, pirkdama iš Lietuvos pagal Jungtinių Tautų Klimato kaitos konvencijos reikalavimus sutaupytus taršos leidimus, turėjo teisę nuspręsti, kokiems projektams įgyvendinti pinigai privalo būti skirti. Įvertinę investavimo Lietuvoje galimybes, ispanai pageidavo, kad lėšos būtų skirtos dviem sritims: viešuosiuose pastatuose esančioms katilinėms renovuoti ir ekologiško viešojo transporto priemonėms pirkti.

Lietuvos keleivių vežėjų delegacija jau apsilankė gamykloje Ispanijoje bei apžiūrėjo gaminamus autobusus.

„Autobusai atrodo neblogai, didesnių trūkumų nepastebėjome. Keletą smulkių neatitikimų ispanai pažadėjo ištaisyti artimiausiu metu. Abiejų autobusų važiuoklės – IVECO, kurios Lietuvoje jau neblogai pažįstamos. Įdomiau bus susipažinti su hibridiniais – elektriniais ir dujiniais – autobusais, jų įranga. Kartu su transporto priemonėmis Ispanijos gamintojai privalės pateikti mums ir visą autobusų techninę dokumentaciją, tuomet apie autobusus galėsime papasakoti daugiau”, - sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas” technikos direktoriaus pavaduotojas Jurijus Komarovas.

Įsigyjant transporto priemones, nei įmonėms, nei savivaldybėms pridėti savų lėšų nereikės. Remiantis projektu, visos naujus autobusus gaunančios įmonės privalės būti įsirengusios gamtinių dujų degalines.