„Lietuvos, Latvijos ir Estijos transporto ministrai tarp kitų aktualijų šią savaitę aptarė sankcijų Rusijai ir Baltarusijai griežtinimo galimybes, tarp jų ir konkrečiai – Rusijos ir Baltarusijos grūdų importo į Europos Sąjungą įtraukimą į ES sankcijų reglamentą. M. Skuodis pabrėžė, kad siektina europinių sprendimų – būtent ES sankcijos turi maksimalų poveikį“, – teigiama Eltai perduotame Susisiekimo ministerijos komentare.

„Nors per Lietuvą gabenama nedaug rusiškų grūdų, ES sankcijos ir vieningas jų interpretavimas bei įgyvendinimas yra tinkamiausias būdas siekti norimo ribojamųjų priemonių poveikio“, – pabrėžia ministerija.

Teigiama, kad Baltijos šalių ministrai dėl šio klausimo planuoja koordinuoti veiksmus tarpusavyje ir keistis informacija transporto sektoriaus, grūdų ir kitais klausimais.

ELTA primena, kad trečiadienį vykusiame nuotoliniame susitikime su Estijos klimato ministru Kristenu Michalu ir Latvijos susisiekimo ministru Kasparu Briškensu, M. Skuodis aptarė rusiškų grūdų gabenimo tranzitu per Baltijos šalis klausimą.

K. Briškensas metų pradžioje pasiūlė uždrausti rusiškų ir baltarusiškų grūdų importą į ES. Pranešama, kad 2022 m. rusiškos ir baltarusiškos kilmės grūdai sudarė daugiau nei pusę visų Latvijos valstybinės įmonės „LDz“ pervežtų krovinių apimčių. Nors 2023 m. skaičiai dar nėra žinomi, bendrovės vadovybė patvirtino gabenimą tęsianti.

Paskutinėje bendrovės „LDz“ paviešintoje metinėje ataskaitoje nurodoma, kad grūdai ir perdirbti grūdų produktai sudaro didžiausią pervežtų krovinių dalį, o rusiški ir baltarusiški grūdai 2022 m. sudarė daugiau nei pusę visų pervežtų krovinių.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)