aA
Europos Sąjunga numato įpareigoti vežėjus sudaryti tokius grafikus, kad vilkikų vairuotojai turėtų grįžti namo mažiausiai kas aštuonias savaites.
Šaltiniai: ES ketina įpareigoti vilkikų vairuotojus grįžti kas aštuonias savaites
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tokia nuostata numatyta ketvirtadienio rytą suderėtame preliminariame susitarime tarp Europos Parlamento ir valstybėms narėms atstovaujančios Suomijos, BNS pranešė šaltiniai Briuselyje.

Šis susitarimas nėra galutinis, jį dar turės patvirtinti valstybės narės.

Europarlamentarai anksčiau siūlė įpareigoti įmones grąžinti vairuotojus namo mažiausiai kas keturias savaites.

Lietuva ir kitos Vidurio bei Rytų Europos šalys kritikavo tokius siūlymus, argumentuodamos, kad tai didins taršą ir trukdys kovoti su klimato kaita.

Lietuvos verslininkai ir vyriausybės atstovai sako, kad griežtesnėmis taisyklėmis vežėjams Vakarų europiečiai siekia juos išstumti iš rinkos.

Vakarų europiečiai teigia, kad griežtesnės taisyklės užkirs kelią piktnaudžiauti ir pagerins darbuotojų padėtį.

Viceministras: ES siūlymas dėl vilkikų grąžinimo neatitinka Lietuvos interesų

Vyriausybės atstovai sako, kad Europos Sąjungos (ES) planai įpareigoti vežėjus grąžinti vilkikus į savo šalį mažiausiai kas aštuonias savaites neatitinka Lietuvos interesų.

„Deja, bet preliminarus susitarimas dėl privalomo gražinimo kas aštuonias savaites neatitinka nei Lietuvos, nei artimiausių kaimynių, nei visos Europos interesų“, – BNS atsiųstame komentare sakė susisiekimo viceministras Gytis Mažeika.

„Linava“: dėl griežtesnių ES reikalavimų darbo neteks tūkstančiai vilkikų vairuotojų

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sako, kad Europos Sąjungos planai įpareigoti vilkikų vairuotojams grįžti namo kas aštuonias savaites lems tūkstančių darbo vietų praradimą.

„Galime pasakyti aiškiai – mūsų skaičiavimais apie 34 tūkst. darbo vietų iš Lietuvos iškeliaus“, – BNS sakė „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Europarlamentarai anksčiau siūlė įpareigoti įmones grąžinti vairuotojus namo mažiausiai kas keturias savaites, tačiau po derybų su valstybėms narėms atstovaujančia Suomija ketvirtadienį nustatytas aštuonių savaičių terminas, BNS pranešė šaltiniai Briuselyje

Pasak „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, šis pakeitimas neturės esminės įtakos.

„Mirštančio žmogaus garstyčių kompresai neišgelbės, todėl didelio skirtumo tarp keturių ir aštuonių savaičių nėra. Pats automobilių gražinimo faktas yra blogas dalykas“, – BNS sakė M. Atroškevičius.

Jis teigė, kad tokie reikalavimai nedera su ekologija, nes vilkikų grąžinimas didins taršą.

Pasak M. Atroškevičiaus, „Linava“ ketina toliau tęsti diskusijas dėl vadinamojo mobilumo paketo, tačiau didelių vilčių pasiekti teigiamą rezultatą neturi.

„Tikrai kalbėsime ir diskutuosime, kokių dar žingsnių galime imtis, bet čia jau yra ne asociacijos, o valstybės kompetencija. Deja, pastaruoju metu ne viskas pas mus yra gerai su valstybės požiūriu į transporto sektorių, buvo priimta daug nepamatuotų sprendimų– dėl mokesčių pakėlimo ir kitų klausimų“, – tvirtino M. Atroškevičius.

Jis apgailestavo, kad Lietuva, kurios ekonomikoje transporto sektoriui tenka tikrai svarbus vaidmuo, nesugebėjo apginti savo pozicijų.

„Dėl mobilumo paketo mes gal neturime priekaištų institucijoms ir žmonėms, kurie su tuo dirbo, tačiau rezultatas yra neigiamas, mes nesugebėjome įtikinti kitų šalių vyriausybių. Lietuvai taip yra minusas, mums tai yra daug svarbiau nei kitoms šalims, todėl tai silpnina mus kaip valstybę“, – teigė M. Atroškevičius.

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, kad dėl tokio sprendimo Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones.

Anot T.Garuolio, dėl mobilumo paketo ir transporto sektoriaus komandiruojamiems darbuotojams didėsiančios minimalios mėnesio algos, augs krovinių vežimo automobiliais sektoriaus koncentracija ir atitinkamai mažės konkurencijos lygis.

„Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus“, – komentare žiniasklaidai tvirtino T. Garuolis.

Jo teigimu, dėl įmonių bankrotų tapusiems bedarbiais transporto sektoriaus darbuotojams bedarbių išmokoms iš valstybės pareikalaus apie 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, prognozuojama, kad bus prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų.

Lietuvos verslininkai ir vyriausybės atstovai sako, kad griežtesnėmis taisyklėmis vežėjams Vakarų europiečiai siekia juos išstumti iš rinkos. Vakarų europiečiai teigia, kad griežtesnės taisyklės užkirs kelią piktnaudžiauti ir pagerins darbuotojų padėtį.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(25 žmonės įvertino)
4.2000

Lenkijos oro linijų bendrovė LOT perka „Thomas Cook“ priklausiusią vokiečių „Condor“

Lenkijos oro linijų bendrovė LOT penktadienį pranešė perimsianti bankrutavusios kelionių...

Eismo sąlygos: naktį vėjas išliks gūsingas

Vakarėjant penktadieniui, dėl buvusio ar besitęsiančio lietaus valstybinės reikšmės kelių...

Kelių direkcija: Raudondvario aplinkkelio tiesimo darbai nenumatomi iki 2035-ųjų (6)

Kauno miesto savivaldybei pareiškus susirūpinimą dėl Kauno rajono žmonių gyvenimo kokybės...

Apeliacinis teismas: Vilniaus lokomotyvų remonto depo konkursas turėjo būti viešas (1)

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto...

Lenkijos oro linijos LOT įsigis žlugusios turizmo agentūros „Thomas Cook“ oro linijas „Condor“ (1)

Lenkijos oro linijos LOT paskelbė įsigysiančios Vokietijos oro linijų bendrovę „ Condor...

Top naujienos

Vytautas Landsbergis prabilo apie Lietuvos vidaus priešus, su kuriais nekovojama (57)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų garbės pirmininkas Vytautas Landsbergis...

Išgirdusi, ką amerikiečiai kalba apie Lietuvą, klaipėdietė studentė nustebo (130)

Klaipėdietė Neringa Ševeliovaitė svajojo mokytis verslo prestižiniame Norvegijos universitete,...

Ateityje vienodai atlyginimą gali skaičiuoti visa Europa: kokių pokyčių tai atneštų Lietuvai (155)

Minimalaus atlyginimo skaičiavimas visose Europos šalyse turėtų būti nustatomas remiantis...

Daugelį nurausti priverčianti liga: pastebėję nedidelę kietą opelę jau galite registruotis pas gydytoją (2)

Jei pasakyti draugams ar kolegoms, kad susirgau gripu – vieni niekai, tai yra ligų, kurios nurausti...

DELFI klausimo sulaukęs Jordanas konstatavo: Arvydas Sabonis – vienas iš visų laikų geriausių specialiai Krepšinis.lt iš Paryžiaus (82)

Pastaraisiais metais retai viešumoje pasirodantis ir dar rečiau su žiniasklaida bendraujantis...

Kelyje Utena-Zarasai vilkikas virto ugnies fakelu (36)

Šeštadienį Utenos rajone vilkiką sustabdė kabinoje pliūptelėjusi liepsna . Atvykę...

Norite sulieknėti – išbandykite 3 visą kūną įjungiančius pratimus: trenerė parodė, kaip juos galite atlikti namuose (30)

Jei norite padailinti kūno linijas – sustiprinti kūną ir sulieknėti, „ ENSO “ studijos...

Sinoptikė: nuo vasario vidurio gali prisnigti tiek, kad maža nepasirodys (262)

Kad ir koks pabodęs ir nemielas būtų cepelininės spalvos dangus, o mintyse vis kiltų klausimas,...

Palangos savivaldybė tramdys stintų manijos užvaldytus žvejus (7)

Šilta žiema prie Baltijos krantų siūbtelėjo daug stintų, o Palangos tiltą apniko žvejai ,...

Netrukus gimdysianti Sezzy žmona Paula apie nėštumą ir pamotės vaidmenį: psichologiškai man nebuvo lengva priimti vyro vaikus (58)

Rugsėjo mėnesį žiedus sumainę turkų kilmės dainininkas Sezzy (tikras vardas Sezeras Saylikas,...