aA
Trijų Baltijos šalių įgyvendinamas europinės vėžės geležinkelio projektas „Rail Baltica“ iš Europos Audito Rūmų (EAR) vertintų Europos transporto projektų atrodo bene geriausiai, teigia EAR narys Rimantas Šadžius.
Rimantas Šadžius
Rimantas Šadžius
© DELFI / Domantas Pipas

Pasak jo, EAR audituoti aštuoni jungčių projektai, susiję su devyniais pagrindiniais Europos transporto koridoriais, yra maždaug vienodos 5-7 mlrd. eurų vertės, todėl juos galima palyginti.

„Iš šių projektų „Rail Baltica“ ir pagal brandą, ir pagal eigą, ir pagal savo perspektyvą atrodo bene geriausiai. (...) Tas lyginimas, aišku, yra sąlyginis, nes kiekvienas projektas turi savo vidinę struktūrą, prielaidas, istoriją, priėmimą visuomenėje, tarptautines implikacijas“, – BNS sakė R. Šadžius.

Jo teigimu, viena pagrindinių „Rail Baltica“ projekto audito išvadų yra susijusi su ekonominio tvarumo rizika, kuri vertinta pagal potencialius keleivių ir krovinių srautus.

„Traukos zonoje, kuri apima teritoriją 60 minučių kelio atstumu nuo „Rail Baltica“ geležinkelio, nėra pakankamai daug gyventojų. Kol kas mes taip pat nematome ir nusistovėjusių geležinkelio krovinių srautų iš šiaurės į pietus ir atgal. Be to, planuojamam geležinkelio krovinių srautui jau yra stiprūs konkurentai – krovinių pervežimas keliais ir jūra“, – aiškino R. Šadžius.

Jis pabrėžė, kad toks vertinimas nereiškia, kad „Rail Baltica“ projektas yra negyvybingas.

„Mes taip tikrai nesakome ir taip nemanome, tačiau tiek keleivių, tiek krovinių klausimus ateityje reikės išspręsti. Manau, kad krovinių srautas savaime didės, keleivių taip pat turėtų atsirasti,todėl tas keleivių ir krovinių pervežimo derinys gali būti gyvybingas“, – sakė R. Šadžius.

Pasak jo, EAR vertinimas, kad projekto kaina išaugo pusantro karto iki maždaug 7 mlrd. eurų neišsiskiria iš kitų projektų, o pabrangimą lėmė konkrečios ir suprantamos priežastys.

„Mūsų vertintų aštuonių projektų bendra sąmatinė vertė nuo jų patvirtinimo iki dabar išaugo nuo 38 mlrd. iki 54 mlrd. eurų, arba beveik pusantro karto. „Rail Baltica“ brangimas, įskaitant ir galimą pabrangimą, kurio nėra sąmatose, bet kurį mes taip pat įvertinome, atitinka šitą vidurkį, o jis yra nulemtas daugiausiai papildomų projekto elementų“, – aiškino R Šadžius.

„Tai yra jungtis Kaunas-Vilnius, sudėtinga atšaka į Rygos oro uostą bei tramvajaus linija Taline, siekiant užtikrinti keleivių srautą. Šitie elementai buvo pridėti prie projekto ir natūralu, kad jis dėl to pabrango“, – pridūrė jis.

R. Šadžiaus teigimu, kalbant apie „Rail Baltica“ projektą taip pat yra svarbu, kaip jis bus integruotas su Suomija šiaurėje ir Lenkija pietuose.

„Su Lenkija mes matėme šiokių tokių bėdų, lenkai savo pusėje dar nėra suderinę perspektyvoje krovinių srautų būsimu geležinkeliu ir regioniniais geležinkeliais. Bet teko girdėti, kad Lenkija aktyviai tuo užsiima ir iš tikrųjų yra įsijungusi“, – sakė R. Šadžius.

„Rail Baltica“ integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Vykdant projektą, nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos pasienio bus nutiesta europinio standarto (1435 mm) elektrinė 870 kilometrų ilgio geležinkelio vėžė keleiviniams ir krovininiams traukiniams.

Projektas didžiąją dalimi finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų, jo įgyvendinimas atidžiai prižiūrimas Europos Komisijos, taip pat Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės valdžios institucijų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Traukinys Vilnius–Ryga galėtų atsirasti anksčiau nei planuojama (69)

Iš Vilniaus į Rygą traukiniu būtų galima nuvažiuoti anksčiau nei 2026 metais, kuomet turėtų...

„Wizz Air“ atnaujina skrydžius iš Vilniaus į Paryžių

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo rugsėjo 30 dienos atnaujina skrydžius iš...

Rusijos geležinkeliams didinant tarifus, Lietuvoje gali brangti kiniškos prekės (38)

Rusijos geležinkeliams prašant nuo 2022 metų padidinti krovinių pervežimo tarifą, Lietuvos...

Vokietijos ekologai sieks išsireikalauti BMW ir „Mercedes“ klasikinių variklių atsisakymo (2)

Vokietijos aplinkosaugininkai ketina artimiausiu metu per teismus iš BMW ir „ Mercedes-Benz “...

„Linavos“ atstovai su Seimo pirmininke aptars transporto sektoriaus padėtį (12)

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen trečiadienį susitinka su Lietuvos nacionalinei...

Top naujienos

Nausėdos kalboje išskyrė pagrindinę žinutę: tam tikra prasme tai naujas iššūkis

Gitanas Nausėda dalyvauja Jungtinių Tautų (JT) Generalinės Asamblėjos 76-ojoje sesijoje...

Eugenija Grižibauskienė | D+

Investuotojas Kandzeras – apie degančias akis, skraidančius verslo angelus ir vyrišką sambūrį

Investuotojas ir verslo vystytojas, didžiausios Baltijos šalyse įdarbinimo kompanijos „ Biuro...

Su išniekinta trispalve kaunietį sulaikė prie Seimo: palaikau LGBT bendruomenę, bet nenoriu, kad ją išaukštintų (65)

Prie Seimo per surengtą šeimų mitingą trispalvę išniekinęs ir iš seksualinių mažumų...

Tailandas jau atviras turistams, bet reikia žinoti kelias taisykles: pasidalijo išsamia instrukcija, ką daryti norintiems nuvykti dar šiemet

Jei pandemijos metu svajojate apie tolimus kraštus, jūs – ne vienintelis. Egzotiškos šalys irgi...

Gydytojas įvardijo, kokie požymiai rodo vėžio riziką – nenurašykite visko paprastam skrandžio skausmui (2)

Nemalonus jausmas pavalgius, skrandžio graužimas ar pilvo skausmai. Kartais panašius pojūčius...

Nausėda apie galimą karantino įvedimą: baikime vieni kitus gąsdinti (436)

Niujorke viešintis Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad centrinė valdžia turi imti...

Natalijos Bunkės vestuvėse Maljorkoje akį traukė ir žinomi svečiai: puošėsi prabangiai, nestokodami fantazijos žiūrėkite video (11)

Nuo praėjusios savaitės ištikimiausi Natalijos Bunkės sekėjai instagrame seka tarsi serialu...

Užkalnis. Nieko kenksmingesnio nėra už liaudies išmintį (166)

Kažkada jau esu apie tai rašęs: mažai kas išmokys tiek blogo ir neteisingo, kaip lietuvių...

Sandrija Čapkauskienė įvardijo bulvių naudą, didžiausią klaidą valgant cepelinus ir kodėl negalima bulvių užsigerti kefyru (41)

Bulvė – mėgstamiausia lietuvių daržovė . Virtos, keptos bulvės, bulviniai blynai, kugeliai,...

Nėra tokio daikto, kurio ši moteris negalėtų pagaminti pati: kaip paprastai padaryti rūbą, patiekalą ar net dovaną

„Mūsų Žemė labai sunkiai serga... Ir tik laiko klausimas, kiek ilgai ji ištvers“, – kartą,...