Paskutinis Vakarinio aplinkkelio etapas nusidrieks nuo Pilaitės iki Vilniaus–Ukmergės magistralės ir sujungs šią magistralę su devintuoju tarptautiniu transporto koridoriumi Klaipėda–Vilnius–Minskas–Kijevas.

90 milijonų eurų kainuosianti trečioji aplinkkelio atkarpa, pasak jos tiesėjų, bus ilgiausia, tačiau ne sudėtingesnė, negu jau nutiestos šio greitkelio dalys. Joje reikės pastatyti šešis viadukus automobiliams, vieną pėstiesiems, įrengti kelis nuvažiavimus, sankryžas, perkelti eismui trukdančias komunikacijas .

„Darbus pradėsime nuo dujotiekio iškėlimo, aukštos linijos iškėlimo, lietaus nuotekų sutvarkymo“, 0 sako AB „Kauno tiltai“ atstovas Vitalijus Popovas.

Didelė projekto vertė ir ilgokai truksiantys darbai, ko gero, bus paskatinę ir netikėtą Vilniuje jau dirbusios latvių kelių tiesimo bendrovės „Latvijas tilti“ įsikišimą į projektą. Net nedalyvausi konkurse įmonė teismuose bandė užginčyti jo rezultatus.

Lietuvos apeliaciniam teismui nusprendus , kad latvių skundas nepagrįstas ,viešųjų pirkimų tarnyba leido tęsti miestui svarbų projektą; savivaldybė ir rangovai pasirašė statybos darbų sutartį.

„Kai bus užbaigtas III etapas žmonės galės apvažiuoti miesto centrą ir ne tik tiems, kurie pravažiuoja per Vilnių, bus patogiau. Iš tikrųjų prie edukologijos universiteto esantis transporto mazgas, kuris lemia didžiąją dalį kamščių miesto centre, bus atlaisvintas. Žmonės mažiau valandų praleis kamščiuose“, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Planuojama, kad užbaigus aplinkkelį mažės spūstys Ukmergės, Geležinio Vilko gatvėse, trumpės kelias per Vilnių į Kauną, Panevėžį, Minską.

Paskutinę greitkelio atkarpą „Kauno tiltai“ tikėjosi baigti kitų metų pabaigoje, dabar kalbama apie 2017-tųjų vidurį. Pasak kelininkų , per ginčus prarasti trys brangūs vasaros mėnesiai, dėl to darbai bus sudėtingesni ir truks ilgiau, negu planuota, tačiau savivaldybei brangiau nekainuos.

Vakarinis Vilniaus aplinkkelis pradėtas tiesti 2009 m. Jis driekiasi per Lazdynus, Karoliniškes iki Pilaitės ir jau padeda sostinei lengviau atsikvėpti nuo transporto. Nutiestąja aplinkkelio atkarpa per parą pravažiuoja 58 tūkstančiai automobilių , eismo intensyvumas čia beveik dvigubai didesnis, negu Vilniaus–Kauno magistralėje.