Įstatymas įsigalios 2016 m., bet, atrodo, laukia teisinis mūšis Briuselyje, kodėl diskriminuojami užsienio vairuotojai.

Plano iniciatorė – valdančios koalicijos partnerė Bavarijos krikščionių socialinė sąjunga, gimininga Angelos Merkel krikščionių demokratų partijai. Bet dėl naujo kelių mokesčio užsieniečiams jos diskutavo karštai ilgus mėnesius, kol galop sutarė – vietos vairuotojai nenukentės, o užsieniečiai mokės ne už visus kelius, kaip iš pradžių siūlė Bavarijos krikščionys, o tik už greitkelius.

Tiesa, kairieji koalicijos partneriai – socialdemokratai – sako, kad pritars užsieniečių mokesčiui už greitkelius, jei tai atitiks ES taisykles. Gautas lėšas numatoma panaudoti svarbiems keliams remontuoti.
„Mūsų tyrimai rodo, kad per artimiausius 15 metų krovininių automobilių srautas mūsų keliuose padidės 40 proc., taigi padidės ir kelių išlaikymo kaina, daugiau lėšų reikės infrastruktūrai plėtoti. Lengviau tai padaryti padės papildomi mokesčiai. Tai bendras interesas, tikimės teigiamos Briuselio reakcijos“, – teigia Vokietijos transporto ministras Alexanderis Dobrindtas.

Numatoma, kad sumokėti mokestį vairuotojai galės internetu registruodami savo mašinų numerius arba tiesiog degalinėse. Mokestis priklausys nuo variklio galingumo, taršos ir gali siekti 130 eurų per metus. Galimi variantai – dešimties eurų mokestis už dešimt dienų arba 22 eurai už du mėnesius.

Transporto ministro nuomone, neteisinga, kad užsieniečiai važinėja už dyką Vokietijos greitkeliais, o vokiečiai, pavyzdžiui, Austrijoje, Šveicarijoje ar Prancūzijoje, turi mokėti.

Vokietija jau įvedė greitkelių mokestį sunkvežimiams, jis priklauso nuo nuvažiuotų kilometrų. Papildomi mokesčiai turėtų papildyti biudžetą maždaug 2,5 mlrd. eurų.