aA
Į Seimo Ekonomikos komitetą kreipėsi Valstybinio jūrų uosto krovos kompanijų asociacija. Jie skundžiasi, kad uoste dėl bendrojo plano nebuvimo stringa įvairūs darbai.
Perspėja: be bendrojo plano Klaipėdos uostas rizikuoja prarasti krovinius
© Tomas Seikalis

Laikinai einantis Klaipėdos jūrų uosto generalinio direktoriaus pareigas Vidmantas Paukštė komiteto posėdyje trečiadienį teigė, kad šiuo metu uostui labiausiai trūksta gylio bei teritorijos.

„Klaipėdos uostui trūksta gylio, laisvos teritorijos uosto veiklai plėsti, reikia pagerinti navigacines sąlygas. Laivai, kurių ilgis daugiau nei 250 m, į Klaipėdos uostą dėl blogų oro sąlygų negali įplaukti maždaug apie 100 parų per metus“, – sakė V. Paukštė.

Anot jo, įgyvendinus bendrojo plano scenarijų, Klaipėdos uosto teritoriją 2030-2040 m. būtų galima padidinti iki 837 ha, tačiau jokie investiciniai projektai be plano – neįgyvendinami.

„Jei nebūtų patvirtintas bendrasis planas, viską reikėtų įgyvendinti kitais būdais, rengiant atskirus teritorijų planavimo dokumentus. Tai reikalautų papildomų laiko sąnaudų. (...) Norint eiti į rinką ir siūlyti projektą, turime turėti aukštą pasirengimo etapą, nes kalbėti su investuotojais, kai projekto net nėra numatyta teritorijų planavimo dokumentuose, yra beprasmiška, nes negalima įvardinti net konkrečių terminų tokiu atveju“, – teigė V. Paukštė.

„Rinkos poreikiai yra tiek gylis, tiek naujos teritorijos. Mums būtinas bendrojo plano patvirtinimas, kad galėtume įgyvendinti savo projektus“, – pridūrė jis.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos (LJKKA) prezidentas Vidmantas Dambrauskas teigė, kad „Klaipėdos uostas yra pats negiliausias ir turintis mažiausiai teritorijos, o pagal krovą lenkia visus.“

„Šioje konkurencinėje kovoje mes pakankamai sėkmingai daug metų kovojome ir tuos krovinius visus esame pasiėmę, kitiems uostams neatiduodame. Tačiau, kai Klaipėda turi 15 metrų gylį, šiandien tam tikroms krovinių rūšims negalime pasakyti: „prašome čia“, jie žino kryptį, o ta kryptis yra Ventspilis“, – komiteto posėdyje sakė V. Dambrauskas.

Antra problema, anot LJKKA prezidento, teritorijų planavimas – dėl naujų aplinkosaugos įstatymų uoste gali tekti atsisakyti dalies krovinių.

„Įstatymų bazė neleidžia niekaip kitaip elgtis vadovams – bet kuri investicija turi būti pagrįsta atsiperkamumu. (...) Šioje šviesoje naujų aplinkosauginių įstatymų atsiranda nauja aktualija, kad būsime priversti atsisakyti dalies krovinių arba juos iškelti į teritorijas, kurios nėra miesto centre“, – teigė V. Dambrauskas.

„Mano tikslas – jus pakviesti į Klaipėdą ir pačiupinėti aktualiausias uosto problemas“, – pridūrė jis, kviesdamas Ekonomikos komitetą rengti išvažiuojamąjį posėdį Klaipėdoje.

Susisiekimo viceministro Gyčio Mažeikos nuomone, be bendrojo plano būtų rizikuojama prarasti dalį uosto krovinių.

„Krova didėja. Jei mes nejudėsime į priekį su bendruoju planu, uosto plėtra bus labai chaotiška. Didės oro, triukšmo tarša. (...) Ilgalaikėje perspektyvoje, jei neužkirsime kelio chaotiškai plėtrai, rizikuojame uoste prarasti ne tik būsimus, bet ir esamus krovinius. Aplink regione uostai plečiasi, apimtys krovinių, kurie keliauja per šį regioną, auga, ir tie kroviniai gali tiesiog iškeliauti iš Klaipėdos uosto. Tai turime spręsti ilgesnėje perspektyvoje, bet pamatus turime turėti jau dabar“, – sakė G. Mažeika.

Klaipėdos vicemeras Arvydas Cesiulis posėdyje sakė, kad šiuo metu Vyriausybėje vyksta nutarimo dėl bendrojo plano patvirtinimo derinimo procedūra.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kauno miesto savivaldybė nesiruošia grąžinti karantino metu buvusių ribojimų viešajame transporte (15)

Lietuvoje augant sergamumui COVID-19 , Kauno miesto savivaldybė sako, kad grąžinti ribojimus...

Latvija išlaidas į transporto sektoriaus plėtrą 2021-2027 metais apkarpė perpus

Latvijos transporto sektoriaus pagrindinių plėtros projektų 2021-2027 metais įgyvendinimui...

„Rail Baltica“ geležinkelio pagrindinis terminalas Rygoje bus pradėtas statyti lapkritį (1)

Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ Latvijos sostinės pagrindinio...

Ekologiško transporto kompensacijoms – per 9 tūkst. prašymų (2)

Kompensacijoms už seno taršaus automobilio sunaikinimą, įsigyjant paspirtuką, dviratį ar...

Lipkevičius: keliams kitąmet turėtų būti skirta kiek mažiau – apie 530 mln. eurų (3)

2021 metais Lietuvos keliams numatoma skirti apie 530 mln. eurų valstybės lėšų, arba kiek mažiau...

Top naujienos

Pasiūlymas ilginti moksleivių atostogas mokyklų vadovams buvo netikėtas ir nemalonus: paaiškino, ką keičia dvi savaitės (2)

Moksleivių atostogos šį rudenį gali būti pratęstos iki dviejų savaičių – tokį siūlymą...

Nausėda įvertino koronaviruso plitimą Lietuvoje: padėtis tiek rimta, kad turime pamiršti kitus dalykus

Šalies vadovas Gitanas Nausėda antradienį apsilankė Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre...

Drama Kaune: ekskavatoriumi prieš istorinę vilą (230)

Prestižiniame Kauno Žaliakalnio rajone, Ąžuolyno pašonėje, Perkūno alėjoje stovėjusi Art...

Pirmoji ES šalis grįžta prie karantino papildyta (133)

Airija tapo pirmąja Europos Sąjungos valstybe nare dėl augančio naujojo koronaviruso atvejų...

Praėjusią parą – 202 nauji koronaviruso atvejai ir dvi mirtys mirusiesiems koronavirusas nustatytas spalio 10-15 d. (107)

Praėjusią parą šalyje nustatyti 205 nauji koronaviruso atvejai. Tai žiniasklaidai patvirtino...

Tiesioginė transliacija / Tiesiogiai – iš NVSC: prezidento Nausėdos komentaras (9)

Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį lankysis Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre...

Grybauskaitė: po rinkimų prasidės reguliacijos ir priemonės, kurios dabar vėluoja (188)

Kadenciją baigusi prezidentė Dalia Grybauskaitė antradienį balsuodama išankstiniame balsavime...

Prabilo apie pauzę nuo visuomeninio gyvenimo: kalba eina ne tik apie ilgesnes moksleivių atostogas papildyta 10:46 val. (282)

Premjeras Saulius Skvernelis ir sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nuteikinėja...

Šimonytė dėl „diržų veržimosi“ istorijos įgėlė Karbauskiui: klausimas dabar yra kitas (195)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos sąrašo lyderė Ingrida Šimonytė...

Šapokos pateiktas biudžetas Seimui kelia klausimų dėl deficito ir skolos papildyta (147)

Antradienį Seimo posėdyje finansų ministras Vilius Šapoka pateikė kitų metų valstybės...

|Maža didelių žinių kaina