Problemos, kad šalies kelių būklė prasta ir vis prastėja, iškėlimas kaip faktas nestebina kelininkų bendruomenės, tačiau stebina požiūris, kad kalčiausi dėl susidariusios situacijos tapo rangovai, teigiama bendrovės „Panevėžio keliai“ pranešime.
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Yra mažiausiai penki kelių statybos proceso dalyviai ir tik vienas iš jų yra privatus juridinis asmuo - rangovas. Kiti keturi - valstybinės institucijos arba jų įgalioti asmenys“, - pranešime cituojamas „Panevėžio kelių“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.

Anot pranešimo, užsakovas būna Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). Projektuotojas - direkcijos parinktas vienos iš valstybinių institucijų specialistas, valstybės įmonė arba privati kompanija, laimėjusi viešųjų pirkimų konkursą. Techninis prižiūrėtojas - direkcijos paskirtas vienos iš valstybinių institucijų specialistas, valstybės įmonė arba privati kompanija, laimėjusi viešųjų pirkimų konkursą. Rangovas - viešųjų pirkimų konkurso būdu direkcijos parinkta valstybės įmonė arba privati kompanija. Eksploatuojanti organizacija - specializuotos valstybės įmonės. Naudotojas - visi, kurie naudojasi keliu.

Po atlikto audito viešai skelbiama, kad 5 objektai, kur rangos darbus atliko „Panevėžio keliai“, yra su pažeidimais arba iš viso turėjo būti nepriimti.

Kaip teigiama įmonės pranešime, projektavimo darbus šiuose objektuose atliko išimtinai valstybės įmonės: „Vilniaus regiono keliai“, „Panevėžio regiono keliai“, „Utenos regiono keliai“. Šios įmonės dabar sujungtos į valstybės įmonę „Kelių priežiūra“, joje, anot pranešimo, dirba tie patys specialistai.

Techninę priežiūrą, pasak „Panevėžio kelių“, objektuose atliko valstybės įmonė „Problematika“ (trys objektai iš penkių) bei LAKD įgaliotos bendrovės „Saugvila“, „Kelvista“. Darbai, pasak pranešimo, atlikti ir objektai perduoti užsakovui 2008, 2010, 2015 ir 2017 metais. Jų kokybę, bendrovės teigimu, vertino ir patvirtino valstybinės institucijos.

Kelių objektus, pabrėžiama bendrovės pranešime, rangovai valstybinėms institucijoms perduoda net ne vieną, o du kartus. Pirmąjį kartą - kai baigiami rangos darbai ir objektas perduodamas užsakovui, o šis perduoda jį eksploatuojančiai organizacijai. Antrąjį kartą objektas perduodamas pasibaigus garantiniam laikotarpiui, kuris trunka dvejus, penkerius metus ir ilgiau.

„Situaciją kelių sektoriuje vertinti taip, kaip yra vertinama šiuo metu, surandant vieną neva kaltą asmenį, neobjektyvu ir neprofesionalu. Reikia žiūrėti į visumą ir vertinti visus proceso dalyvius. Priešingu atveju šis svarbus darbas gali virsti tuščia propaganda“, - pranešime teigia V. Puidokas.

ELTA primena, kad praėjusią savaitę Susisiekimo ministerija paskelbė 33-ijų pasirinktų valstybinės reikšmės kelių audito rezultatus.

Auditas parodė, kad be defektų - tik 4 iš audituotų kelių, 29 iš 33 kelių - nekokybiški. Susisiekimo ministerijos teigimu, iššvaistyta 16 mln. eurų.

Tyrimas atskleidė, kad kompromisai kelių kokybei buvo daromi ne tik vykdant rangos darbus, bet ir projektavimo metu, siekiant sumažinti statybos kaštus, teigiama audito išvadose.

Specialistų vertinimu, šių defektų pasekmė - 5 metais, arba ketvirtadaliu, trumpesnis nei privalo būti kelių tarnavimo laikas.

LAKD vadovas Vitalijus Andrejevas sakė, kad direkcijoje sudaryta Garantinė komisija, kuri artimiausiu metu sukvies rangovus ir informuos apie nustatytus trūkumus.

Ekspertai teigia, kad dėl pažeidimų keliuose formuojasi provėžos ir duobės, pastebimas greitesnis dangos senėjimas, korėjimas ir plyšiai, kelio dangoje kaupiasi drėgmė, didesnis ardomasis šalčio poveikis, mažėja kelio laikomoji geba. Asfalto dangos pažeidimai atsiranda dar nesibaigus garantiniam laikotarpiui, o bendras tikėtinas kelio tarnavimo laikas sutrumpėja keleriais metais.

Tikrinti keliai statyti bei rekonstruoti 2008-2017 metais. Bendra jų rekonstrukcijos ir statybos kaina yra 67 mln. eurų. Paslėptiems defektams garantija galioja 20 metų.

Įmonės rangovės, kurias palietė auditas, yra: dalis „Kamestos“, „Panevėžio kelių“, „Kauno tiltų“, „Paramos“, „Alkestos“, „Eurovia Lietuvos“, „Taurakelio“, „Žemaitijos kelių“, „Šiaulių plento“, „Lemminkainen Lietuvos“, „Fegdos“ darbų turėjo būti nepriimti, dalis šių įmonių, taip pat „Kauno kelių“, „Hidrostatybos“, „Žemkasos“, „Šilutės automobilių kelių“, „Plungos lagūnos“ darbų - su pažeidimais.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dėl techninių kliūčių sustabdyti skrydžiai virš Belgijos

Belgijos oro eismo valdymo centras ketvirtadienį pranešė, kad dėl techninių kliūčių jos...

Rusų „Yandex. Taxi“ netrukus pradės veiklą Lietuvoje (98)

Pavežėjimo paslaugas teikianti rusų kompanija „ Yandex . Taxi“ Lietuvoje ketina pradėti...

Kauno centro nepuošiančioje Žemaičių gatvėje laukia trys esminiai pokyčiai (4)

Žaliakalnį su centru jungianti Žemaičių gatvė yra viena iš paskutinių šioje miesto dalyje...

Susisiekimo sektoriuje valdininkų sumažės penktadaliu (13)

Vyriausybei patvirtinus didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių...

„Ryanair“ kitą savaitę atšaukia 600 skrydžių (24)

Airijos pigių skrydžių bendrovė „ Ryanair “ dėl lėktuvų personalo streiko kitą savaitę...

Top naujienos

Prabilo mįslingai mirusio kario artimieji: mirties priežastis yra visiškai neaiški (292)

Savaitgalį vykusios karių linksmybės baigėsi mįslinga tragedija – netikėtai mirė 25-erių...

Užkalnis. Kodėl gyvename blogai? Nes turime per daug atostogų ir laisvų dienų (601)

Palaukit, apie ką aš čia vėl? Apie tą patį: kad turime Lietuvoje viską, ko nusipelnome, ir dar...

Ulevičius: Palangoje sustabdytas „Cadillac“ – ne Karbauskio patikslinta 00.20 (329)

Ketvirtadienio vakarą naujienų portalas lrytas.lt paskelbė, kad Palangos prieigose vykdyto...

Po dailidžių ir studentų sviesto iššūkio „Žalgirio“ treneris prabilo apie būtinas permainas (9)

5 tūkst. gyventojų neturinčio Klaksviko (Farerų salos) futbolininkai nepasimetė šimtą kartų...

Karolina Meschino prakalbo apie siaubingus kompleksus, kurie kamuoja nuo pat vaikystės: rengėsi net tėčio drabužiais (125)

Kompleksų, ko gero, turi kiekvienas žmogus – net ir žvaigždės prisipažįsta, kad vienu ar kitu...

Ginekologė įspėja neprisižaisti: įvardijo pačią nepatikimiausią priemonę nuo nėštumo (54)

Nors rinkoje apstu įvairių priemonių apsisaugoti nuo neplanuoto nėštumo, ne visi linkę jomis...

Alikantėje įstrigę lietuviai kelias valandas duso lėktuve (41)

Ketvirtadienio popietę iš Alikantės į Kauną turėjęs skristi „Ryanair“ oro linijų...

Kaip aš sužinojau, kad mano vyras vedė kitą moterį (9)

Yve Gibney, nacionalinės sveikatos tarnybos medicinos sesuo iš Mersisaido, buvo laimingai...

Keleivis nufilmavo paskutines akimirkas prieš lėktuvo katastrofą (26)

Praeitą savaitę prie Pretorijos miesto Pietų Afrikos Respublikoje sudužo lėktuvas. Du žmonės...

Romantiškiausia Lietuvos vieta – čia jums reikės daug pinigų (68)

Nors romantika ir pinigai dažniausiai neturi nieko bendro, vis tik norėdami pasiekti...