Siūlo neblogas galimybes


Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo departamento direktoriaus Vido Kšano teigimu, oro uostai – nuostabi vieta dirbti, o dabar tokią galimybę siūlo ir pats Vilniaus oro uostas.

„Tai yra tikrai romantiška darbo vieta. Siūlome visai neblogas darbo sąlygas ir ieškome apie 20-25 darbuotojus vien tik Vilniaus oro uoste, ir kviečiame dirbti aviacijos saugumo srityje“, – teigė jis.

Tiesa, pareigų spektras tokioje srityje – platus.

„Kaip numato mūsų aviacijos saugumo programos, visos aviacijos saugumo procedūros, tai tiek ir registruoto bagažo patikra, darbas su rentgeno įranga, tiek rankinio bagažo patikra, pačių keliaujančių asmenų patikra, jeigu reikia – visas spektras įmanomų aviacijos saugumo procedūrų yra. Jų yra tikrai nemažai, tad mes kviečiame tuos, kuriems tai yra aktualu, įdomu“, – teigė V. Kšanas.

Vidas Kšanas

Pasak Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo departamento direktoriaus, būsimiems darbuotojams bus skiriami mokymai.

„Yra specialus mokymų ciklas, yra sertifikavimo procesas. Darbuotojai turi išlaikyti aviacijos saugumo egzaminus ir tada gali jau praktikoje realizuoti tuos įgūdžius“, – pasakojo jis.

Anot pašnekovo, tokio darbo grafikas – kintamas.

„Yra 12-os valandų pamaina, besikeičianti pagal numatytą tvarkaraštį“, – teigė V. Kšanas.

Tiesa, internete jau keletą dienų mirgėjo informacija apie tai, jog tam tikriems naujiems darbuotojams bus siūlomas 1300 eurų atlyginimas į rankas. Pavyzdžiui, kad tiek galėtų uždirbti aviacijos saugumo specialistai, praėję specialius mokymus. Tokia alga būtų gaunama dirbant slenkančiu grafiku (pamainomis) po 3-4 dienas per savaitę.

Made in Vilnius rašė, kad aviacijos saugumo specialistų pagrindinės pareigos apima keleivių, jų rankinio bagažo bei asmeninių daiktų patikros užtikrinimą, jie taip pat gali tikrinti krovinius, registruotą bagažą, prižiūrėti esamas oro uosto atsargas ir transporto priemones, patenkančias ar jau esančias aerodrome.

Anot Lietuvos oro uostų atstovų, esminiai įgūdžiai ir kompetencijos specifiškai atlikti šias funkcijas yra suteikiami oro uostų mokymų metu, tačiau iš kandidatų taip pat norima komunikabilumo, paslaugumo, bent vienos užsienio (pageidautina anglų) kalbos mokėjimo ir vidurinio išsilavinimo.

Pasak V. Kšano, tokia alga – tikrai įmanoma, tačiau reikia suprasti, jog darbas – tikrai nėra paprastas.

„Tai tikrai nėra kažkoks lengvas pasėdėjimas biure arba tiesiog prie stalo. Tai darbas pakankamai nemažai streso pilnoje aplinkoje, bet toje vietoje yra ir tam tikras žavesys. Žmonės keliauja, žmonės rūpinasi savo saugumu ir tu turi užtikrinti, kad oro uostas būtų saugus, kad skrydis būtų saugus. Tu dalyvauji visame saugumo procese, o tai tikrai yra ypatinga“, – teigė jis.

 Vilniaus oro uostas

Reikalavimai būsimiems darbuotojams


V. Kšano teigimu, norint pretenduoti į siūlomą darbo poziciją, užtenka atitikti vos keletą reikalavimų.

„Užtenka mokėti kelias užsienio kalbas. Privalumas, kada yra anglų kalba, kada yra rusų kalba, nes nemažai tokių keliaujančių turime. Taip pat svarbu budrumas, aišku, gebėjimas atskirti spalvas, formas, nes reikia žiūrėti ir į ekraną, ir, aišku, komunikacija – bendrauti su žmonėmis reikia. Jie keliauja per patikrą, reikia gebėti valdyti situaciją“, – teigė jis.

Vilniaus oro uostas

Pasak pašnekovo, visų šių įgūdžių tobulinimui yra skiriama daug laiko.

„Mokome, mokome ir mokome“, – teigė jis.

Pasikeitusi situacija oro uostuose


Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo departamento direktoriaus teigimu, kibti į naujų darbuotojų paieškas paskatino keli veiksniai.

„Po korona viruso pandemijos mes turime dabar dar mažai atstatytus darbuotojų kiekius, o keleivių srautai padidėjo tikrai ženkliai ir pakankamai kitaip negu ankstesniais metais. Dabar stebime situaciją, kai rugsėjį yra tokio dydžio keleivių srautas, kad vasarą tiek nebūdavo. Ir spalis pakankamai intensyvus“, – aiškino jis.

Vilniaus oro uostas

V. Kšano teigimu, pastarosiomis dienomis yra stebima situacija, kai per Vilnius oro uostą keliauja 8000 keleivių per dieną.

„Tai yra tikrai pikiniai laikai, pikiniai srautai ir visoje šitoje situacijoje oro uosto planavime sunku suvaldyti tuos pikus, kada jie atsiranda dėl oro vežėjų pasirinktų tvarkaraščių. Tai yra pakankamai kompleksiškas klausimas“, – teigė jis.

Visą reportažą rasite LNK portale: