Ypač svarbu kaip vartotojai įvertins naująjį “Golf”, nes kompaktinių automobilių klasėje konkurencinė kova bene didžiausia: čia varžosi netrukus rinkoje pasirodysiantys nauji “Ford Focus”, “Opel Astra” ir “Mazda3”, o taip pat ir “Renault Megane”, “Toyota Corolla” bei kiti komerciškai sėkmingi automobiliai.

Tad “Volkswagen” teko gerai pasukti galvą ir sugalvoti, kaip turi atrodyti naujasis “Golf”, kad išvaizda bei vidus nebūtų pakeisti tik dėl to, jog naujos kartos automobilis turi būti kitoks. Tačiau gamintojas teigia, kad dėl išvaizdos nekilo didelių problemų, nes “automobilis turėjo atrodyti kaip “Golf”, jame turėjo nelikti dalykų, kurie nepatiko vartotojams ankstesniuose “golfuose” ir dar reikėjo įkomponuoti tai, kas pirkėjams patinka kituose automobiliuose”.

Jau 2003 m. lapkričio mėn. rinkoje pasirodys penkiaduris ir triduris hečbekai, kurie turės ribotą variklių pasirinkimą, tačiau per sekančius metus “Volkswagen” žada pristatyti net 8 variklius. 2005-06 m. bus pristatytas “Golf” universalas, keturių durų sedanas “Bora” bei kupė-kabrioletas su metaliniu pakeliamu stogu. Beveik neabejojama, jog naująją “Golf” platformą norės naudoti ir “Seat” bei “Skoda”.

Viena svarbiausių užduočių, tekusių gamintojui – padidinti erdvę galiniams keleiviams, nes “Ford Focus” ir “Opel Astra”, bei kai kurie kiti konkurentai, šiuo požiūriu aplenkė ketvirtos kartos “Golf”. Taip pat buvo iškeltas uždavinys “Golf” važiavimą padaryti sportiškesniu. Automobilio priekis tapo žemesnis ir smailesnis, tokiu būdų padidinta pėsčiųjų apsauga, nes susidūrimo atveju pėstysis nukentėtų kiek mažiau. Apskritai naujasis “Golf” yra agresyvesnės, sportiškesnės išvaizdos, todėl turėtų patraukti jaunesnius vartotojus.

Didesnis pagal visus išmatavimus, penktos kartos “Golf” erdvesnis ir viduje, ypač padaugėjo vietos galiniams keleiviams, nors trise sėdėti ir nelabai patogu. Bagažinės tūris padidėjo 16 litrų, iki 347 litrų, ir nusileidžia vienam pagrindinių varžovų “Opel Astra”.

“Volkswagen” 2004 m. ruošiasi pristatyti net aštuonias jėgaines ir keturias pavarų dėžes (!). Variklių gama prasideda 1,4 l 74 AG ir baigiasi 2,0 l FSi 148 AG, pastarajame bei 1,6 l FSi 114 AG, yra FSi tiesioginio įpurškimo sistema: degalai įpurškiami tiesiai į cilindrus, be sąlyčio su oru. Greta benzininių variklių, siūlomi ir du turbodyzeliai: 1,9 l 103 AG ir 2,0 l 138 AG, bei 2,0 l 74 AG dyzelis. Visi varikliai atitinka “Euro 4” reikalavimus, o tai ypač svarbu Vakarų Europos vartotojams.

Galima rinktis penkių arba šešių pavarų mechanines, automatines arba pusiau automatines greičių dėžes. Varikliai iki 100 AG turės penkių pavarų, o galingesni– šešių pavarų mechanines dėžes. Trys galingiausi varikliai taip pat siūlomi ir su šešių pavarų automatine dėže pasirinktinai. Įdomu, kad turbodyzeliams siūloma iš “Audi TT” “pasiskolinta” šešių pavarų pusiau automatinė DSG (Direct Shift Gear) greičių dėžė.

Neaišku, kada pasirodys galingos GTi versijos, tačiau jų varikliai turės mažiausiai 150 AG.

Kuriant naują “Golf”, pagrindinis dėmesys skirtas daugiau važiavimo komfortui, nei didesniam greičiui. Todėl automobilis žada būti judrus, malonus vairuoti. Sukurta visiškai nauja nepriklausoma užpakalinės pakabos sistema. Kėbulas yra net 45% standesnis už pirmtako. Priklausomai nuo modelio, bus montuojami 15 arba 16 colių ratai, tačiau galima užsisakyti ir 17 ar net 18 colių ratus, su kuriais “Golf” atrodo ypač patraukliai.

Stabilumo kontrolės sistema – standartinė įranga. Taip pat įrengta dviejų zonų klimato sistema, tad vairuotojas ir greta jo sėdintis keleivis galės pasirinkti norimą temperatūrą atskirai. Taip pat džiugi naujiena sergantiems šienlige: įrengtas žiedadulkių filtras. Žibintai ir langų valytuvai įsijungia automatiškai reaguodami į šviesą bei oro sąlygas.

Šešios oro pagalvės greičiausiai bus visuose modeliuose, taip pat galima pasirinkti ir pagalves užpakaliniams keleiviams.

Su kiekvienas nauja karta “Golf” vartotojams siūlo vis daugiau. Penktoji karta ne išimtis, todėl konkurentai turės pasispausti, jei nori sėkmingai konkuruoti. Tie, kas neišgalės pasiūlyti daugiau už panašią kainą, gali išvis iškristi iš žaidimo.