Tachografai – tai krovininiuose automobiliuose įdiegiami prietaisai, kurie fiksuoja transporto priemonės judėjimą bei vairuotojo darbo ir poilsio režimą ir panašiai.

Iki šiol tachografų duomenys buvo įrašinėjami į korteles, tačiau prieš keletą metų Europos Komisija nusprendė, kad nuo šių metų rugpjūčio 21 d. naujai registruojamuose sunkvežimiuose, o dar po dvejų metų – visuose, turės būti sumontuoti naujos kartos išmanieji tachografai.

Šie nauji prietaisai, kurių duomenys turi būti perduodami per palydovą, turės kelias naujas funkcijas, kurios padės tarnyboms tiksliau sekti vairuotojų veiklą: kelionės ir poilsio laiką, buvimo vietą, pakrovimo ir iškrovimo operacijas, kur ir kada bus kertamos valstybių sienos. Tachografo signalai bus perduodami palydovo pagalba.

Vis dėlto vežėjų atstovai Delfi tikina, kad šis pokytis nevyksta sklandžiai. Įsigyti naujųjų prietaisų sudėtinga, nes gamintojai jų pakankamai neparūpina, galimybės jungtis prie palydovo iki šiol nėra, be to, baiminamasi, kad išmanūs įrenginiai gali sudominti duomenų vagis.

Dirbs pilkojoje zonoje

„Tų naujųjų tachografų nėra pagaminta tiek, kiek reikia, ir gamintojai dabar turi tikrai nemažą galvos skausmą“, – teigia Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius Povilas Drižas.

Povilas Drižas

Pasak jo, kai kurios Europos šalys jau pripažįsta šią problemą ir taikys pereinamąjį laikotarpį, kurio metu vežėjų nebaus, jei jų transporto priemonėse bus sumontuoti senosios kartos įrenginiai. Pavyzdžiui, taip elgtis žada Vokietija ar Prancūzija.

Tačiau, pašnekovas pažymi, kad yra valstybių, pavyzdžiui, Belgija ar Nyderlandai, kurios žada būti principingos ir sankcijas naujųjų tachografų neturintiems vežėjams taikyti nuo pat naujosios tvarkos įsigaliojimo.

„Todėl turime tokią pilkąją zoną. Bet turbūt vežėjas neturėtų būti atsakingas už tai, kad į rinką nepristatyta pakankamai prietaisų. Tuomet arba reguliacija turi palaukti, kol paklausa bus patenkinta“, – įsitikinęs P. Drižas.

Bijo dėl saugumo

Tuo metu Lietuvos mažų ir vidutinių vežėjų konfederacijos prezidentas Erlandas Mikėnas pažymi, kad transporto bendrovėms kyla daug abejonių dėl naujųjų įrenginių saugumo, o Europos Komisija nesugeba jų išsklaidyti.

„Bus renkami duomenys apie klientus, krovinius, mašinų buvimo vietas. Ir tie duomenys mums yra labai svarbūs. Deja, mes neturime paguodžiančios informacijos, kuri leistų tvirtai žinoti, kad niekas duomenų negalės pavogti“, – teigia E. Mikėnas.

Erlandas Mikėnas

Pašnekovas taip pat sako, kad naujieji tachografai vežėjams taps ir finansine našta. Vienas toks įtaisas kainuoja daugiau kaip 800 eurų, tad didesnius transporto parkus valdančioms bendrovėms susidarys pakankamai ženklios sumos.

Visgi jis tikina, kad vežėjai prie visų naujovių visuomet pakankamai sėkmingai prisitaiko: „Nieko nepadarysi, yra tvarka, jos reikia laikytis.“

Rekomenduoja į užsienį nevažiuoti

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pažymi, kad tarptautinius pervežimus vykdantys vežėjai po rugpjūčio 21 d. turėtų vengti atlikti tarptautinį vežimą ES teritorijoje transporto priemonėmis, kuriose nesumontuotas antrosios kartos išmanusis tachografas.

Anot LTSA, nustatę, kad sumontuotas netinkamas tachografas, ES valstybių narių kontroliuojančių institucijų pareigūnai skirti pinigines baudas ar uždrausti transporto priemonei tęsti kelionę.

Lietuvoje pereinamasis laikotarpis įsidiegti naujuosius tachografus nustatytas iki rugsėjo 30 d., tačiau išimtis galios tik atliekant vietinius pervežimus.

Baudas, kurios bus skiriamos vežėjams, neįsidiegusiems naujųjų tachografų, kiekviena valstybė nusistato individualiai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)