aA
„Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ rekonstruos vieną svarbiausių šalies geležinkelio tiltų. „Lietuvos geležinkelių“ grupės generalinis direktorius Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros“ generalinis direktorius Karolis Sankovski ir „Eurovia CS, a.s.“ filialo Lietuvoje vadovas Julius Šimkevičius pasirašė Jonavos tilto rekonstravimo paslaugų pirkimo sutartį.
„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ rekonstruos Jonavos geležinkelio tiltą
© Lietuvos geležinkeliai

„Lietuvos geležinkelių“ grupės skelbtą tarptautinį projekto „Jonavos geležinkelio tilto (94+634 km) rekonstravimas“ projektavimo ir rangos darbų pirkimo konkursą laimėjo jungtinės veiklos sutartimi susivienijusi grupė „Eurovia“ (Čekija), „Eurovia Lietuva“ ir AS „LNK Industries“ (Latvija), pasiūliusi geriausią 12,49 mln. eurų be PVM kainą.

Konkurse antrieji liko jungtinės veiklos partneriai UAB „YIT Lietuva“ ir „AS YIT Eesti“, pasiūlę 13,23 mln. eurų be PVM, o trečiąjį geriausiąjį pasiūlymą pateikė AB „Kauno tiltai“, kurių siūloma darbų kaina siekė 13,49 mln. eurų be PVM.

„Kryptingai vykdome suplanuotas geležinkelių infrastruktūros modernizavimo ir plėtros programas, o Jonavos geležinkelio tilto rekonstravimo projekto vienas svarbiausių tikslų yra užtikrinti šalies strateginio IXB koridoriaus ruožo geriausią pralaidumą ir greičio didinimą“, – „Lietuvos geležinkelių“ pranešime cituojamas „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Jonavos geležinkelio tiltas yra ypatingas konstrukciniu ir eksploataciniu požiūriu, kadangi jis sudarytas iš dviejų atskirų tiltų. Neries žemupio pusėje esantis tiltas nenaudojamas, o aukštupio pusėje šalia esantis tiltas yra naudojamas traukinių eismui. Abu tiltai kartu yra laikomi vienu Jonavos geležinkelio tiltu.

Tiltas priklauso IX B koridoriui, kuris jungia pagrindinį Lietuvos krovinių ir logistikos centrą Klaipėdos jūrų uostą su Vilniumi, Baltarusija, Ukraina ir Rusija. Tiltas yra ilgiausias (200 m) vienkelis, alternatyvių pravažiavimų Lietuvoje neturintis tiltas IX B koridoriuje, todėl nuolatinis jo prieinamumas turi itin didelę reikšmę užtikrinant nenutrūkstamą ir efektyvų geležinkelių paslaugų teikimą tarptautiniame IX B koridoriuje bei bendrai visoje šalyje.

Pagal projektą, bus rekonstruojamas Neries upės žemupio pusėje esantis ir šiuo metu nenaudojamas tiltas, iš esmės pakeičiant susidėvėjusius bei reikalavimų neatitinkančius jo elementus.

Po atliktų darbų šiuo rekonstruotu tiltu bus nukreiptas geležinkelio eismas, o aukštupyje esantis ir šiuo metu naudojamas tiltas bus užkonservuotas, paliekant galimybę ateityje, esant poreikiui, tiltą naudoti kaip dvikelį, jei/kai ateityje būtų rekonstruojamas Gaižiūnai – Jonava tarpstotis iš vienkelio į dvikelį, teigiama „Lietuvos geležinkelių“ pranešime.

Šiuo metu naudojamu tiltu leistinas greitis siekia 70 km/h keleiviniams ir 70 km/h prekiniams traukiniams, o įgyvendinus projektą (rekonstravus nenaudojamą tiltą) greičiai padidės atitinkamai iki 120 km/h ir iki 90 km/h.

Projektą sudaro projektavimo darbai, ekspertizės paslaugos, statybos darbai, techninės priežiūros, projekto vykdymo priežiūros paslaugos ir kiti darbai. Projekto įgyvendinimo trukmė siekia 28 mėn., o jo užbaigimas planuojamas 2022 m. trečiąjį ketvirtį.

Šiuo metu projekto įgyvendinimo finansavimui bus naudojamos „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros“ lėšos, tačiau, esant galimybei, tikimasi projektą dalinai finansuoti ES lėšomis.

„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ geležinkelio tinklo ir kokybės gerinimui kasmet skiria reikšmingas lėšas, o pagrindinei šalies geležinkelių arterijai - IX B koridoriui - teikia ypatingą svarbą. Praėjusių metų spalio mėn. buvo pasirašyta sutartis su tarptautinio konkurso laimėtoju dėl 51,1 mln. Eur investicijų į antrojo kelio statybos darbus ruože Livintai – Gaižiūnai, o gruodžio mėn. pasirašyta 46,7 mln. Eur vertės sutartis dėl antrojo kelio projektavimo ir rangos darbų ruože Plungė – Šateikiai.

Svarbu tai, kad Jonavos geležinkelio tilto rekonstravimas sudarys reikiamas sąlygas tinkamai pasiruošti įgyvendinti ypatingos reikšmės „Ruožo Vilnius – Klaipėda (Draugystės st.) elektrifikavimas“ projektą, kurio sutartis buvo pasirašyta praėjusių metų lapkričio mėn., ir kuris taip pat yra strateginio tarptautinio IX B koridoriaus modernizavimo dalis.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujų automobilių rinka šiemet augo 9,6 proc.

Lietuvoje sausio-liepos mėnesiais įregistruota apie 24,2 tūkst. naujų lengvųjų automobilių...

LG ir „Magna“ vienija jėgas komponentų elektromobiliams gamyboje

Pietų Korėjos elektronikos milžinė LT ir Kanados „Magna International“, viena didžiausių...

„Avia Solutions Group“ krovinių oro bendrovė įsigis 25 „Boeing“ lėktuvus (3)

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojamos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“...

„Girteka logistics“ pernai pasiekė rekordinę beveik 1 mlrd. eurų apyvartą (3)

Viena didžiausių šalyje transporto ir logistikos bendrovių „ Girteka logistics“ praėjusiais...

Stikliūnas: šių metų antroji pusė į lėktuvus sugrąžins didesnį keleivių srautą (1)

Lietuvos oro uostai prognozuoja, kad per šių metų trečiąjį ketvirtį mūsų šalyje keleiviams...

Top naujienos

Kasčiūnas: tarnybos įpareigotos neteisėtus migrantus nedelsdamos grąžinti į Baltarusijos teritoriją papildyta 21:53 (1611)

Šiandien valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovė Agnė Bilotaitė priėmė...

Šių specialistų trūkumas garantuoja, kad darbą tikrai gausite: jokių viršvalandžių ir vidutinis 2000 eurų atlyginimas (66)

Ar pamenate, kai jūsų klausdavo, kuo norėsite būti užaugę? Ką darėte, kai atėjo laikas...

Tokijo karščio ir drėgmės pristabdyta Šerkšnienė atrankos barjero neįveikė, bet nenusiminė: ypatingo tikslo ir neturėjau specialiai Delfi iš Tokijo

Antradienio Lietuvos lengvaatlečių pasirodymą Tokijuje anksti ryte pradėjo Agnė Šerkšnienė ,...

Profesorius Čaplinskas: delta atmainos virusas dauginasi kitaip nei prieš tai plitusių (249)

Sergamumo koronavirusu padėtis šalyje blogėja. Kasdien skelbiami vis didesni naujai...

Karolis Kasperas | D+

Hitlerio vaikai: nuo dešimties metų ruošė karo mašinas, nušluosiančias viską savo kelyje

Yra sakoma – tradicijos perduodamos iš kartos į kartą. Adolfas Hitleris taip pat nusprendė...

Tokijo žaidynių ketvirtfinalis: Slovėnija – Vokietija gyvai

Antradienį anksti ryte prasidėjo Tokijo olimpinių žaidynių turnyro ketvirtfinalio etapas, pirmame...

Karbauskis: Landsbergis turi važiuoti pas Nausėdą ir neišeiti, kol nesusitars (619)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) lyderis Ramūnas Karbauskis sako, jog...

Prienų rajone – įspūdingas nuosavas pomidorų ūkis: augina kelis šimtus skirtingų jų veislių (26)

300 skirtingų pomidorų veislių – tiek šiemet savo pomidorų ūkyje jų augina agronomė ir...

Eskedar Maštavičienė: jei didžioji dalis nelegalių migrantų liktų Lietuvoje – jie taptų legaliais gyventojais (1109)

14 metų Lietuvoje gyvenanti ir Lietuvos pilietybę turinti pabėgėlė iš Etiopijos Eskedar...