aA
Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“, per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD) ir pernai negavusi teisės vežti krovinius per Lietuvą, tokio leidimo negavo ir šiemet.
„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą
© Lietuvos geležinkeliai

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius BNS pranešė, kad 2019–2020 metams įmonei pajėgumai buvo skirti tik neperpildytose linijose, o ten, kur galėtų turėti tranzito požymių, pajėgumai nebuvo suteikti.

Įmonė prašė vežti krovinius per visą Lietuvos geležinkelių tinklą, visus sienos kirtimus – su Baltarusija, Latvija ir Kaliningrado sritimi.

„Svarbiausia aplinkybė – LTSA kilo įtarimų, kad „LGC Cargo“ verslo planai turi tranzito požymių. Apie juos sprendžiama pagal linijas, kurioms prašoma leidimo – šiuo atveju nuo Lietuvos–Latvijos sienos ir nuo Lietuvos–Baltarusijos sienos iki sienos su Kaliningrado sritimi“, – teigė LTSA atstovas.

„LGC Cargo“ atstovai neneigia, kad kroviniai keliautų iš Rusijos ar Kazachstano per Latviją, Lietuvą ir Kaliningradą į Lenkiją. Tačiau, anot jų, tai nebūtų tranzitas.

Kaip ir pernai, įmonė gavo leidimą vežti krovinius iš Latvijos iki Bugenių, kur veikia „Orlen Lietuvos“ naftos perdirbimo gamykla, iš Vilniaus į Kauną bei kai kuriais kitais vidiniais maršrutais Tačiau, anot J. Rašomavičiaus, ji nesinaudojo šiais pajėgumais ir dėl to valstybė negauna pajamų.

Pasak J. Rašomavičiaus, leidimo vežti krovinius iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą prašiusi verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“, teikianti manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste, negavo jokių pajėgumų, nes šios linijos yra perpildytos.

„Šiuo atveju pajėgumai buvo suteikti įmonėms, kurios planuoja vežti daugiau ir turinčios prioritetą vežant keleivius“, – BNS aiškino J. Rašomavičius.

Anot jo, pagal Lietuvos įstatymus krovinius bei keleivius vežti tranzitu – tai yra iš trečiųjų į trečiąsias šalis – gali tik valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“.

Visus prašytus leidimus šiemet gavo antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės „LG Cargo“ ir „LG keleiviams“.

Prašymo vežti krovinius į Lietuvą ar per jos teritoriją šiemet nepateikė nė viena užsienio bendrovė. Pernai tokį prašymą buvo pateikę Latvijos geležinkeliai, tačiau vėliau savo prašymą atsiėmė.

Nei „LGC Cargo“ vadovas Sergejus Gračiovas, nei „Gargždų geležinkelio“ direktorius Arūnas Grikšas BNS nekomentavo LTSA sprendimų.

„Gargždų geležinkelis“ ir „LGC Cargo“ 2018 metais priimtus institucijų sprendimus neskirti jų prašytų geležinkelio pajėgumų skundė teismui. Pirmajai įmonei Vilniaus apygardos teismo sprendimas spalio pradžioje nebuvo palankus, o antroji dar laukia ginčo baigties.

I. Udovickis kontroliuoja Klaipėdos krovos bendrovę Birių krovinių terminalas (BKT), kraunančią baltarusiškas trąšas Klaipėdos uoste. Verslininkui priklauso 70 proc. akcijų, likusios – Baltarusijos trąšų gamintojai „Belaruskalij“ – šios bendrovės produkcija sudaro beveik visą terminalo krovą.

„LGC Cargo“ šiemet apskundė Lietuvą Europos Komisijai (EK). Įmonė, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka bei tuometinis jo pavaduotojas Stasys Gudvalis, teigia norinti vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Kaliningradu.

Tačiau Susisiekimo ministerija „LGC Cargo“ ketinimuose įžvelgė grėsmių nacionaliniam saugumui.

„LGC Cargo“ stebėtojų tarybos pirmininkas, vienas Rygos prekybos uosto akcininkų, buvęs transporto ministras Ainaras Šleseris pavasarį Vilniuje teigė, jog įmonė nori vežti krovinius Lietuvoje, tačiau jai sudaromos dirbtinės kliūtys.

BNS
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
4.0000

Teismas leido VVT profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant pusę paslaugų

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ ( VVT ) profesinei sąjungai vykdyti...

Neringoje nuo birželio 1-osios – nauji eismo ribojimai

Neringoje tam tikrose vietose ketinama uždrausti kemperių eismą, antradienį pranešė Neringos...

Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos (1)

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš...

Ukraina ir Lenkija kurs bendrą pasienio muitinės kontrolę ir geležinkelio bendrovę

Sekmadienį Ukraina ir Lenkija susitarė įkurti bendrą pasienio muitinės kontrolę ir steigti...

Rusijos transporto ministerija: sankcijos beveik sugriovė logistiką mūsų šalyje (1)

Rusijos transporto ministras Vitalijus Saveljevas pripažino, kad Vakarų sankcijos stipriai pakenkė...

Top naujienos

NSGK pirmininkas: jei prieš aštuonerius metus būtume pasielgę kitaip, dabar nebūtų jokio karo

Ukrainiečiai – vienintelė tauta, kuri XXI amžiuje miršta už Europos idėją, ir tie ES...

Sugalvojo, kaip užtvenkti Kremliaus pinigų upelį: net nereikėtų Orbano sutikimo

Europos Sąjungos vadovams jau beveik mėnesį derantis dėl šeštojo sankcijų Rusijai paketo, vis...

Verslas PliusLow De Wei

Kyla infliacijos spartėjimo grėsmė: šalys ima saugoti savo maisto atsargas

Maisto produktų protekcionizmas besivystančiose šalyse stiprėja, vyriausybėms stengiantis...

Nebežino, kaip sustabdyti jaunimą gąsdinantį iškrypėlį: net nuskambėjo pasiūlymai maniaką medžioti (1)

Atšilus orams Saulėtekio alėjoje gyvenantys jaunuoliai vėl susiduria su viešai savo aistrą...

Delfi PliusVaidas Mikaitis

Karas Ukrainoje suomiams priminė Baltąją mirtį: sovietams siaubą varęs snaiperis juos privesdavo iki beprotybės (1)

Praeitą savaitę kiek atsipalaidavome, trumpam pamiršome karą Ukrainoje bei kitas nūdienos...

Dudas paaiškino, kaip plinta beždžionių raupai ir kas jiems imliausi: virusas sukelia charakteringus bėrimus

Beždžionių raupai toliau plinta. Jungtiniai Arabų Emyratai tapo pirmąja Persijos įlankos...

Delfi PliusKristina Pocytė, laida „Iš esmės“, Virginija Spurytė

Po sukrečiančių įvykių Ukrainoje ragina Putinui siųsti aiškią žinią: kito kelio tiesiog nėra (1)

Visą šią savaitę vykstančiame Davoso pasaulio ekonomikos forume Šveicarijoje ypač daug dėmesio...

Šimonytė – apie Seime laukiantį dar vieną išbandymą: niekas koalicijos partnerių pririštų prie kojos nelaiko (11)

Premjerė Ingrida Šimonytė teigia, kad jai kelia nerimą tai, jog Vakaruose daugėja balsų,...

Rusų karių siaubas – jų techniką niokojančios vakarietiškos raketos: naujausius bandymus amerikiečiai slėpė nuo rusų, priešui smogs kinetine jėga skrieja 5 kartus greičiau už garsą (8)

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje , Vakarų pasaulis nors ir vėluodamas, tačiau susiviejino ir...

Maksvytis – apie „nereikalingą“ bronzinę seriją ir pinigines baudas žaidėjams Sireika priekaištavo žalgiriečiams

Kauno „Žalgirio“ atstovams dar niekada neteko stebėti Lietuvos krepšinio lygos ( LKL ) finalo...