Laikinas tiltas gali būti pastatomas per du mėnesius

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Remigijus Lipkevičius teigė, kad kol kas vyksta biurokratinė reikalo sprendimo pusė – buriamos komisijos, bus atliekama tilto ekspertizė, ieškoma priežasčių, kodėl tilto sija įgriuvo. Maža to, jos ir pašalinti be komisijos pritarimo negalima. Taip pat svarstoma ir kaip greičiausiai atnaujinti eismą per Nevėžį.

„Buvome susitikę su projektuotojais, jie parengė planą, maždaug kurioje vietoje galėtų būti laikinasis tiltas. Jis patenka į senamiesčio, kultūros paveldo teritoriją. Todėl su Kultūros paveldo direktoriumi suplanavome susitikimą ir kalbėsime apie tai, ar reikia žvalgomųjų tyrimų ir ką toliau daryti.

Kitas dalykas, ką šiuo metu darome – yra inicijuotas avarijos padarinių pašalinimas.

Bus atlikta ekspertizė ir ji atsakys ar esamą tiltą galima eksploatuoti“, – kalbėjo R. Lipkevičius.

Paklaustas, kada būtų galima sulaukti laikino tilto, jis atsakė, kad apie mėnesį truktų projekto rengimas ir derinimas, o statybos darbai taip pat truktų apie mėnesį.

Vicemeras Paulius Aukštikalnis pasiūlė apsvarstyti galimybę pastatyti pantoninį tiltą, kuris leistų vykti eismui saugiai, paskirstant važiuojančio transporto svorį tolygiai ant tilto konstrukcijų.

„Kiek žinau, buvo svarstomi trys variantai: svarstoma įrengti naują laikiną tiltą, kitas variantas leisti eismą per Tilto gatvės tilto sveikąją dalį, ir trečias variantas, kad per tą laiką, kol bus daromas tilto projektas, ant šio esamo tilto daryti laikiną pantoninį tiltą, kad lengvieji automobiliai judėtų saugiai, kad pasiskirstytų krūvis tolygiau per visą likusią sveiką tilto dalį.

Galime apsvarstyti šį variantą“, – siūlė vicemeras.

Panašią mintį išsakė ir Darbo partijos frakcijos atstovė Indrė Fiodorova.

„Dėl įgriuvusio tilto svarstomos visos alternatyvos. Tikrai svarstome ir tokį variantą, kaip sutvirtinti esamą tiltą ir juo paleisti eismą“, – sakė LAKD vadovas.

Ieškos sprendimų dėl išlaidų kompensavimo

„Kalbate daug apie teisės aktus, apie tai, kad sudaromos darbo grupės, kad telpate į visus laiko limitus ir pan.

Bet tai mūsų miestui yra ekstremalu. Mūsų žmonės, važiuodami aplinkkeliais, patiria didelius nuostolius – laiko ir piniginius.

Ar būtumėt nusiteikę kompensuoti žmonių patirtas išlaidas? Juk tai ne mūsų kaltė, kad tiltas įgriuvo“, – teiravosi Gitana Kaupienė.

R. Lipkevičius teigė, kad šis klausimas nebus pamirštas.

„Nagrinėsime ir šį klausimą. Kol kas nežinau, ar turime galimybes kompensuoti tokius dalykus, bet kalbėsime apie tai“, – žadėjo jis.

Paskutinis likęs tiltas – saugus

Alvydas Ardavičius akcentavo, kad šiuo metu dangstytis atsakingu požiūriu į tiltų būkle būtų keista – ir ne eksperto akiai jau seniai buvo aišku, kad tiltas vos laikosi ir gali bet kada subyrėti.

„Girdim kaltinimus, kad gal tiltas sugriuvo, nes juo važiavo sunkiasvoris transportas. Ieškoma kaltų, nors pagrindinė priežastis yra tilto amžius ir nepriežiūra. Puikiai visi jautėme ir virpesius ir visa kita, klausimas seniai jau buvo – kada jis subyrės.

Aišku, iš Vilniaus turbūt atrodo nereikšmingi tie mūsų 40 tūkst. gyventojų…

Dabar turime pagrįstų abejonių dėl paskutinio likusio tilto. Matėme ir nuotraukas, ir jūsų žmones ten dirbančius, tad kokia visgi tilto būklė?“, – atsakymų reikalavo tarybos narys pridurdamas, kad gyventojai, matyt, ne veltui baiminasi, kad tuoj nebeliks nei vieno tilto, kuriuo bus galima saugiai persikelti per Nevėžį.

Vis dėlto LAKD vadovas patikino, kad paskutinis abi Kėdainių puses jungiantis tiltas yra gana geros būklės ir dėl jo saugumo jaudintis nereikia.

Tiltas pėstiesiems – jau kitą savaitę

Šiuo metu teoriškai remontuojamas Vilainių tiltas taip pat nebuvo pamirštas. Kai pasaulyje tiltus ir kitus statinius įmonės stato dienomis ir naktimis nepaisydami oro sąlygų, Kėdainiuose tilto remonto darbai žiemą net prie nulinės temperatūros nevyksta.

Rangovas AB „Hisk“ nenoriai atsakinėjo į politikų klausimus, tačiau bent jau pažadėjo, kad, jei oro sąlygos leis, imsis statyti pėsčiųjų tiltą.

„Kitą savaitę galėsime įrengti pėsčiųjų tiltą, jei leis oro sąlygos“, – kelis kartus patikino įmonės technikos direktorius Arvydas Bazilius.

Plačiau apie politikų ir atsakingų institucijų atstovų diskusijas dėl tilto skaitykite kitame „Rinkos aikštės“ numeryje.