Per aštuonis šių metų mėnesius krova Klaipėdos uoste tokia, jog viršija numatytą metų planą, kuris yra 3 proc. didesnis nei pernai.

Rugpjūtis tikrai buvo labai geras mėnuo. Esu labai dėkingas uosto kompanijoms, kurios mobilizavosi, sukaupė nemažą kiekį krovinių, kuriuos pavyko išvežti. Džiugu, jog krova augo kone visuose segmentuose. Ypač gera naujiena ta, jog rugpjūtį skystųjų krovinių krova, palyginti su pernai tuo pačiu mėnesiu, išaugo net 48,9 proc.“‘, - spaudos konferencijoje sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Šiemet rugpjūtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, perkrauta 3 mln. 611 tūkst. tonų arba 13,2 proc. krovinių daugiau.


Klaipėdos uoste krovos rezultatai per aštuonis šių metų mėnesius nuteikia optimistiškai, jog metus gali pavykti baigti geriau nei planuota.


Sausio-rugpjūčio mėnėsiais Klaipėdos uoste perkrauta 4,6 proc. arba 1,2 mln. tonų krovinių daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį. Iš viso per aštuonis šių metų mėnesius Klaipėdos uoste perkrauta 27 mln. 631 tūkst. tonų krovinių.

„Per pirmus aštuonis mėnesius ir ypač rugpjūtį neturėjo ypatingos grūdų krovos. Tačiau kalbėjausi su uosto kompanijomis, prognozės yra geros – krova augs. Esmė ta, jog Lietuvos ūkininkai neskuba išgabenti savo grūdų, nes stebi situaciją pasaulinėse rinkose ir siekia gauti geriausią kainą“, - aiškino A. Vaitkus.

Naujausiais duomenimis, Klaipėdos uosto pajėgumai leistų perkrauti apie 8 mln. tonų grūdų. Pernai jų perkrauta apie 3 mln. tonų, panašios krovos tikimasi ir šiemet.

Per septynis šių metų mėnesius Klaipėdos uostas pagal krovos apimtis išlieka lyderis tarp Baltijos šalių uostų.

Klaipėdos uoste per septynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, krova augo 3,4 proc, Rygoje ji smuko 5,8 proc., o Taline – 7,5 proc. Tiesa, Ventspilio uoste krova išaugo 18,3 proc., bet jos apimtys siekia apie 13 mln. tonų ir gerokai atsilieka nuo Klaipėdos uosto krovos apimčių.

„Mano nuomone, Taline krovos kritimas toks didelis todėl, kad labai sparčiai vystosi Rusijos uostai, esantys rytinėje Baltijos pakrantėje. Antra priežastis, taip pat mano asmenine nuomone, yra ta, jog labai jautriai buvo elgiamasi geopolitinėje erdvėje, o tai taip pat padarė poveikį. Kova dėl krovinių šiandien yra labai nuožmi“, - dėstė A. Vaitkus.

Klaipėdos uostas tikisi, jog krovos apimtys ir toliau augs. „Jau dabar lenkiame savo metinį planą, kuris ir taip yra 3 proc. didesnis nei buvo praėjusių metų krova. Uosto kompanijos pateikia savo planus, mes darome savo prgnozes.

Tikimybių skaičius yra labai arti rezultato, kurio ir siekiame. Krovos planą viršijame beveik 1 mln. tonų ir tikimės, kad tai išliks iki metų pabaigos. O tada ir metų krova turėtų būti geresnė nei pernai, kai ji viršijo 40 mln. tonų“, - teigė A. Vaitkus.

Anot jo, jau dėliojami ir kitų metų planai – uosto kompanijos teikia gana optimistines prognozes.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)