aA
Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto narys Kęstutis Masiulis vidaus reikalų ministrą Eimutį Misiūną ragina pagalvoti dėl „Regitros“ prasmės, nes Lietuvai turėti kelias registruojančias įmones esą yra per didelė prabanga.
Kęstutis Masiulis
Kęstutis Masiulis
© DELFI / Andrius Ufartas

K. Masiulis kreipėsi į E. Misiūną, siūlydamas tęsti reformas ir kuriamą vieningą Transporto priemonių registrą atiduoti administruoti Registrų centrui bei spręsti dėl valstybės valdomos „Regitros“ veiklos peržiūrėjimo.

Ketvirtadienį E. Misiūnas pristatė visuomenei planą kurti vieningą Transporto priemonių registrą.

„Naujasis registras neveiks vienas pats, bet turės derėti su jau esamais šalies registrais, gyventojų, juridinių asmenų ir kitais, taigi bus būtina keistis duomenimis ir akivaizdu, kad efektyviausia bei ekonomiškiausia yra sutelkti visus registrus vienam tvarkytojui. Tokia sistema yra pavyzdinė ir veikia Austrijoje. O tada jau galima pagalvoti dėl „Regitros“ prasmės, nes Lietuvai turėti kelias registruojančias įmones yra per didelė prabanga“, – sakė Seimo narys.

Ministras E. Misiūnas yra sakęs, kad rudenį teisės aktų projektai pasieks Seimą, o nauji pakeitimai gali atsirasti 2020 m.

„Ministerijos ir atskiros institucijos optimizavimui aktyviai priešinasi, bet valstybės interesas turi būti svarbesnis. Vidaus reikalų ministerija jau yra iškėlusi Gyventojų registrą iš ministerijos ir perdavusi Registrų centrui, o valstybė skaičiuoja pagerėjusį bei atpigusį administravimą. Tikiuosi, kad ir toliau registrai bus jungiami bei integruojami“, – teigė K. Masiulis.

Pažymima, kad „Regitra“ teikia vairavimo egzaminų, vairavimo pažymėjimų išdavimo, transporto priemonių numerių ir duomenų valdymo paslaugas. Įmonėje dirba beveik 550 darbuotojų, vidutinis atlyginimas yra 2 tūkst. eurų.

ELTA primena, kad ketvirtadienį vidaus reikalų ministras E. Misiūnas kartu su viceministru Dariumi Urbonu pristatė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ) pakeitimų projekto siūlymus. Įstatymo pakeitimais siekiama didesnio saugumo keliuose, skaidresnio paslaugų teikimo ir teisinio reguliavimo viešojo eismo srityje, taip pat mažinti administracinę naštą valstybės institucijoms.

„Saugumas, skaidrumas, mažesnė administracinė našta – esminiai principai, kuriais paremti siūlymai Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo projektui. Atsižvelgiant į avaringumo tendencijos Lietuvoje ir kelių eismo taisyklių pažeidimų statistiką, siūlomais pakeitimais siekiame didinti eismo dalyvių saugumo užtikrinimą“, – sakė ministras E. Misiūnas.

Įstatymo projektu siūloma transporto priemonėms, kurios gali dalyvauti viešajame eisme, taikyti aiškų klasifikavimą nurodant jos kategoriją, pavadinimą, aprašymą, vairavimo kategorijų reikalingumą.

Numatomas aiškesnis paspirtukų klasifikavimas, atsižvelgiant į jų galią ir išvystomą greitį. Siūloma, kad paprastu paspirtuku (be variklio) arba su paspirtuku, kurio didžiausias projektinis greitis ne daugiau 6 km/h, važiuojantis asmuo būtų prilyginamas pėsčiajam, jei galia ne daugiau 1 kw, o greitis ne daugiau 25 km/h – motoriniams dviračiams, nuo 1 kw ir iki 45 km/h greičio – mopedams, o elektrinės transporto priemonės, kurių greitis virš 45 km/h, būtų prilygintos motociklams. Reikalavimai bei elgesio kelyje taisyklės bus taikomi analogiškai.

Siekiant užtikrinti skaidresnį paslaugų teikimą, siūlomi nauji vairuotojų mokymo bei egzaminavimo sistemos reikalavimai – asmuo mokytis vairuoti galėtų ne tik vairavimo mokykloje, bet ir su šeimos nariu ar individualiai dirbančiu vairavimo mokytoju.

Pažymėtina, kad vairuotojo pažymėjimai asmeniui, įgijusiam teisę vairuoti, galiotų 10 metų – dabar pradedantiesiems vairuotojams išduodamas 3 metus galiojantis pažymėjimas. Turintiems teisę vairuoti B kategorijos transporto priemones, bus galima vairuoti ir sunkiuosius keturračius motociklus.

SEAKĮ įstatymo pakeitimais taip pat norima panaikinti techninės apžiūros monopolį. Techninės apžiūros įmonėmis galės būti servisai, įgalioti automobilių atstovai, kurie turės reikiamą įrangą techninei apžiūrai atlikti.

Numatoma, kad visi duomenys apie atliktas technines apžiūras automatiškai bus teikiami į Transporto priemonių registrą (TPR), kurio valdytoja taps valstybės valdoma įmonė „Regitra“.

Dar vienas teikiamas įstatymo projekto siūlymas – vieningas Transporto priemonių registras. Tai leis sumažinti duomenų administravimo kaštus, o kontroliuojančios institucijos galės paprastesniu ir greitesniu būdu gauti reikalingus duomenis.

Taip pat aktualus įstatymo projekte numatytas pakeitimas – transporto priemonės savininko laidavimas už vairuotoją dėl paskirtų ir nesumokėtų baudų.

Siūlomais pakeitimais taip pat inicijuojamas įpareigojimas deklaruoti įgytas ar perleistas transporto priemonės nuosavybės teises. Pagal įstatymo projektą transporto priemonės savininkui neįvykdžius šios pareigos, naujasis transporto priemonės savininkas negalėtų jos registruoti, t. y. transporto priemonei nebūtų suteiktas leidimas dalyvauti viešajame eisme.

Taip pat įstatymo projekte pailgintas naujų transporto priemonių techninės apžiūros periodiškumo terminas – iki 4 metų po registracijos. Iki šiol galiojo nuostata – 3 metai po registracijos. Taip pat siūloma įtvirtinti pareigą fiksuoti automobilio ridą. Tai sudarytų galimybę patikrinti transporto priemonės ridą ir ją palyginti su savininko deklaruojama.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.0000

Gentvilas: planuojama skirti 3 mln. eurų elektromobilių įsigijimo paramai (94)

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad šiemet planuojama paramai elektromobilių...

Vokietijos logistikos milžinė laikinai sustabdė siuntų pristatymą į JK (1)

Vokietijos logistikos milžinė „DB Schenker“ dėl „ Brexito “ sukeltų biurokratinių...

„Smiltynės perkėla“ ketina grąžinti populiarų maršrutą, prie laivo pirkimo siūlo prisidėti Klaipėdai ir Neringai (5)

Bendrovė „ Smiltynės perkėla “ ketina grąžinti buvusį itin populiarų vandens maršrutą...

„Oro navigacija“: pernai skrydžių mažėjo 54 proc.

Koronaviruso pandemija skrydžių skaičių Lietuvos oro erdvėje sumažino 54 proc. iki 125,2...

„RB Rail“ stebėtojų tarybos pirmininkas – Sandoras Liive (1)

Europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ įgyvendinančios bendros trijų...

Top naujienos

Viskam pasiruošę. Ypatingos parengties pareigūnai, mokantys vairuoti kaip filmuose apie šnipus

Ties įvažiavimu į žiedą susidariusi spūstis palengva skiriasi pusiau. Pirmoje juostoje stovintys...

Raminta Rakauskė | D+

Šešeri metai su euru: kas labiausiai pigo ir brango prognozuoja, kaip kainos keisis toliau

Nuo euro įvedimo Lietuvoje labiausiai didėjo paslaugų kainos , kurios bendrai kilo 24 proc.,...

CSKA dominavimą pažabojęs Šaras prisipažino: rungtynių pradžia mane tikrai išgąsdino (10)

Eurolygos lyderius jų pačių tvirtovėje ant menčių paguldę „ Barcelona “ krepšininkai turi...

Schilleris įvardino akivaizdžią „Žalgirio“ nesėkmės priežastį, Jokubaitis baiminasi dėl COVID-19 (60)

Po pralaimėjimo Sankt Peterburge Kauno „Žalgirio“ strategas Martinas Schilleris tvirtino, kad...

Paspaus tikras žiemiškas šaltis: termometrai rodys 19-24 laipsnių šalčio (8)

Šeštadienį per Lietuvą slinks, šaltame ore susiformavęs, nedidelis ciklonas. Jis tiek naktį,...

Autostopu keliavusios merginos nužudymo byloje – šiurpus liudininko pasakojimas: girdėjosi kraują stingdantys riksmai (68)

1976 metų gegužės 9-oji – Motinos diena : jie laukė ir laukė... Šeimos namuose Australijos...

Fotografė įamžino moterų kūnus ir istorijas po gimdymo: liūdna, kad daugelis gėdijasi savo kūno po to, kai jis atliko didžiausią darbą (96)

Daugelis moterų sutiks, kad nėštumas ir gimdymas – vieni svarbiausių įvykių gyvenime. Atėjęs...

Antras antausis Rusijoje – „Žalgiriui“ per kietas ir „Zenit“ riešutas (461)

Dvigubą Eurolygos savaitę Kauno „Žalgiris“ (11-9) baigė dar viena nesėkme. Po pralaimėjimo...

Eurolygos lyderiams – Jasikevičiaus pamokos: „Barcelona“ pranoko CSKA Ulanovas sužaidė sezono rungtynes (80)

Svarbią pergalę Eurolygos lyderių mūšyje Maskvoje pasiekė „Barcelona“ (14/6), kurį antrą...

Kada karantino ribojimai keisis: rimtesnes atlaisvinimo priemones siūlo atidėti vasariui (413)

Koronaviruso statistiniai skaičiai lėtai, bet pozityvesni. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (...