Iš Klaipėdos uosto didžiulis vilkikas, lydimas apsaugos techninio personalo ir dviejų Lietuvos kelių policijos tarnybos automobilių su keturiais pareigūnais juda į Adutiškį, pasienį su Baltarusija.

Vežamas krovinys, azoto rūgšties mišinio gamybos absorbcinis bokštas, kurio galutinė iškrovimo vieta yra Baltarusijos Gardino azoto gamykla, išskirtinis savo matmenimis.

Krovinio ilgis - net 61,4 m, aukštis - 6,41 m, o plotis - 7,20 m. Šis krovinys yra išskirtinis ir savo svoriu – didžiulis bokštas sveria net 288 tonas ir yra transportuojamas ant išskirtinės platformos, kurioje sumontuoti du šimtai ratų.

Šio krovinio palydos organizavimas yra pakankamai sudėtingas. Palyda vykdoma tik naktį, kai transporto priemonių srautas keliuose yra daug mažesnis.

Pasak pranešimo, vilkikas juda tik nedideliu, iki 30 km/h greičiu, o tam, kad įspūdingų matmenų vilkikas ir platforma su kroviniu galėtų saugiai kirsti sankryžas ir pravažiuoti keliu, tenka demontuoti kelio inžinerinius įrenginius, nuimti kelio ženklus, taip pat saugiai juos grąžinti į vietą.

Apytiksliai kas kelis šimtus metrų laikinai išjungiami ir vėliau vėl įjungiami aukštos įtampos elektros laidai, stengiantis sudaryti kuo mažiau nepatogumų vietos gyventojams.

Kai kuriose vietose tenka ne ardyti, o iš naujo statyti – pavyzdžiui, sausio 15 d. numatyta Adutiškyje sumontuoti laikinąjį tiltą, vadinamąją „Fly over“ („Tiltas virš tilto“) sistemą, kurio keliamoji galia bus pakankama beveik trijų šimtų tonų kroviniui išlaikyti.

Sąstato važiavimo maršrutas buvo iš anksto patikrintas, nustatant tam tikras važiavimo sąlygas: važiuojant tiltais ir viadukais esančiais valstybinės reikšmės keliuose, neviršyti 10 km/h greičio, nestabdyti ir nedidinti greičio, važiuoti statinių viduriu.

Palydos vykdymą apsunkina ir žiemiškos važiavimo sąlygos, vietomis slidūs keliai ir apsnigti kelkraščiai, tad kelininkams tenka važiuoti prieš koloną, papildomai valyti ir barstyti kelius.

Be to, oro temperatūrai nukritus žemiau -20°C sąstatui važiuoti bus draudžiama – tai numatyta pervėžimo sąlygose.

Tokių krovinių pervežimas per šalies teritoriją yra griežtai reglamentuojamas, o maršrutai ir transportavimo sąlygos iš anksto derinami su įvairiomis institucijomis – Valstybine kelių transporto inspekcija, policija, savivaldybėmis ir kt.

Lietuvos kelių policijos pareigūnai, lydėdami šį išskirtinių matmenų sąstatą, lydėjimo metu užtikrina eismo saugumą, prižiūri eismo tvarką, užtikriną saugų kolonos važiavimą. Pakeliui važiuojančias transporto priemones pareigūnai nukreipia kitais maršrutais, kitaip su įspūdingų matmenų krovinį vežančiu vilkiku prasilenkti nebūtų įmanoma. Aštuonių transporto priemonių kolonos vairuotojams, lydinčiam personalui ir sąstatą lydintiems policijos pareigūnams, tenka dirbti tik naktimis. Šis krovinys bus lydimas šešias naktis, kol iš Klaipėdos jūrų uosto pasieks Lietuvos ir Baltarusijos pasienio postą Adutiškyje.

Lietuvos kelių policijos tarnyba – specializuota policijos įstaiga, kuri, užtikrindama eismo saugumą, eskortuoja ir lydi vadovybę, oficialius šalies svečius ir delegacijas, lydi didžiagabarites transporto priemones, kai jos gali kelti grėsmę eismo saugumui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)