„Sniego gniūžtė ritasi vis sparčiau ir Norvegijos keliuose atsiduria vis daugiau gerų elektromobilių modelių“, – asociacijos svetainėje pirmadienį paskelbtame pranešime pažymėjo asociacijos vadovė Christina Bu.
Šalies elektromobilių parkui prireikė beveik dešimtmečio, kol jo dalis rinkoje padidėjo nuo 0 iki 10 proc. – šis lygis buvo pasiektas 2020 metų kovą. Tuo tarpu šiai daliai padvigubinti – iki 20 proc. rinkos – prireikė mažiau nei trejų metų, pabrėžė asociacija.
Jos vertinimais, 30 proc. rinkos dalis galėtų būti pasiekta per dvejus metus.
Norvegija – didžiausia Vakarų Europos naftos ir dujų gamintoja – siekia, kad iki 2025 metų visi nauji automobiliai šalyje „visiškai neterštų aplinkos“, t. y. būtų varomi elektra ar vandeniliu.
Šioje Skandinavijos šalyje ekologiški automobiliai jų savininkams siūlo keletą privalumų.
Be kita ko, daugumai jų taikomos mokesčių lengvatos ir mažesni kelių bei stovėjimo rinkliavų tarifai, o kai kuriais atvejais jiems leidžiama važiuoti visuomeninio transporto juostomis.
Atsirandant vis daugiau modelių, elektromobiliai dabar sudaro apie 80 proc. Norvegijoje registruojamų naujų automobilių.
Vis didėjant šių automobilių populiarumui, Norvegijos valdžia, siekianti papildyti valstybės iždą, pradeda riboti kai kurias iš šių lengvatų.
Pavyzdžiui, nuo sausio 1 dienos 25 proc. PVM lengvata perkant naują elektrinę transporto priemonę bus taikoma ne visai automobilio kainai, o tik pirmiems 500 tūkst. kronų (50 tūkst. JAV dolerių, 47,339 tūkst. eurų).
Šis pokytis, kaip manoma, bus taikomas tik prabangioms elektromobilių markėms, tokioms kaip „Tesla“, „Mercedes“ ir „Audi“.