Ieškantys padėvėto automobilio dabar susidurtų su nemenkais iššūkiais. Visų pirma, tokių automobilių labai sunku rasti, jų tiesiog nėra rinkoje. Antras dalykas – jie kainuoja daug brangiau nei prieš metus ar anksčiau.

„Autoplius“ atstovas Gintenis Dauparas sako, kad automobilių trūksta, dėl to jie ir brangūs.

„Naujų automobilių atvežimai gerokai vėluoja, kartais trunka 10 ar 12 mėnesių. Dėl to tas vokietis ar belgas, kurio automobilis atkeliauja į Lietuvą, pasirenka pirkti ne naują po metų, o dėvėtą šiandien. Dėl to trūksta automobilių, kuriuos atsivežtume pas save“, – sakė jis.

G. Dauparas pridūrė, kad visoje Lietuvoje vyksta bendra infliacija, automobilių kainos stipriai kyla.

„Kalbant apie Ukrainą, vienu metu vienas iš penkių naudotų automobilių parduotų Lietuvoje išvažiuodavo į Ukrainą. Dabar tie muitais vėl yra. Negalėčiau sakyti, kad šį ketvirtį buvo įtakos“, – sakė jis.

Pašnekovas teigė, kad brango visų amžiaus grupių automobiliai.

„Mes segmentuojame po 5 metus. Brango visos nuo 1 iki 26 metų amžiaus. Mažiausiai brango nauji ir seniausi automobiliai. Visi kiti augo apie 33 proc.“ – sakė jis.

G. Dauparas sakė, kad tarp naudotų populiariausi automobiliai yra „Vokswagen Golf“, „Passat“, trečios ir penktos serijų BMW.

„Statistika rodo, kad žmonės linkę atsisakyti dyzelinių automobilių, labiau perka elektrinius. Bet yra faktorių, kurie pristabdo tai. Pavyzdžiu, spalio 5 dieną naftos šalių organizacija nusprendė gavybą sumažinti 2 mln. barelių per dieną. Tai reiškia, kad galimai išpopuliarės dar labiau elektromobiliai, pakils hibridinių automobilių paklausa, galbūt ir vėl dyzelių“, – kalbėjo jis.

Pašnekovas dar papasakojo, kad pastaruoju metu automobiliai Lietuvoje paseno 3 mėn.

„Automobilių parkas atsinaujina, kai atvažiuoja naudoti 5 metų automobiliai iš Vakarų šalių, ką minėjau. Kadangi jų trūksta, Lietuvoje esantys sensta ir žmonės nespėja jų atnaujinti“, – sakė jis.

Čia galite pažiūrėti LNK video: