Būtina išsiaiškinti, ar nėra „savavališka“ ir „nesąžininga“ reikalauti iš keleivių susimokėti už paslaugą, kuri paprastai laikoma savaime suprantamu dalyku, trečiadienį Madride pareiškė Vartotojų apsaugos ministerija.

Tokių oro bendrovių, kaip „Vueling“, „Wizzair“ ir „Ryanair“ kainų politika leidžia manyti, kad joms svarbiausia pasiekti „aukštas pozicijas kainų palyginimo portaluose“, teigiama ministerijos pareiškime. Tačiau galiausiai vartotojų sumokėta kaina neretai būna daug didesnė.

Tyrimas pradėtas gavus Ispanijos vartotojų teisių organizacijos „Facua“ skundą. Ši dar kartą pareiškė, kad oro bendrovių politiką laiko neteisėta. Įstatymai esą numato, kad oro bendrovės „privalo nemokamai gabenti daiktus ir paketus, kuriuos keleivis vežasi kaip rankinį bagažą salone“.

Ispanijos vartotojų apsaugos ministerija nuo praėjusių metų turi galimybę tiesiogiai taikyti sankcijas. Oro bendrovėms gresia baudos, kurių dydis „4–6 kartus viršija neteisėtai gautą pelną“.

Pastaraisiais metais vis daugiau aviakompanijų pradėjo taikyti mokestį už rankinį bagažą. Nemokamai į saloną leidžiama pasiimti tik rankinę ar nedidelę kuprinę. Dėl to 2019 m. Italijos konkurencijos tarnyba skyrė 3 mln. eurų baudą „Ryanair“ ir milijoną eurų „Wizzair“. Tačiau teismas baudas panaikino.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją