aA
Valdžia nuo kitų metų svarsto įvesti automobilių taršos mokestį, kurį mokėtų visi registruojantys ar perregistruojantys automobilį asmenys. Mokesčio dydis priklausys nuo automobilio taršumo. „Regitros“ duomenys rodo, kad šiuo metu didžioji dalis registruotų automobilių, kurių duomenys turimi, būtų priskirti taršiems automobiliams.
© DELFI / Domantas Pipas

Aplinkos ministerijos pateiktame automobilių taršos mokesčio projekte numatoma, kad nuo 2020 sausio 1 dienos automobilį registruojantys ar perregistruojantys asmenys turėtų susimokėti taršos mokestį. Šis gali siekti nuo 36 Eur iki 1400 Eur, priklausomai nuo išmetamo CO2 kiekio ir kuro tipo.

Taršiomis transporto priemonėmis būtų laikomos tos, kurios turi benzinu ir (ar) dujomis varomą variklį, kurio išmetamas CO2 kiekis viršija 130 g/km, ir dyzelinu varomą variklį, kurio išmetamas CO2 kiekis viršija 115 g/km.

Didžioji dalis patektų į mokesčio rėmus

Jau registruotų automobilių savininkams mokesčio mokėti nereiks, tačiau sumanius jį parduoti ar perregistruoti kitais metais, mokestis jau galiotų.

„Regitros“ duomenimis šiuo metu didžiosios dalies (56 proc.) transporto priemonių Lietuvoje tarša nėra žinoma, nes duomenys, susiję su automobilio išmetamosiomis dujomis, registre pradėti kaupti tik nuo 2011 m. pagal ES direktyvą. Tačiau iš likusių 44 proc., didesnę nei 130 g/km taršą skleidžia 37 proc. automobilių Lietuvoje. Dar 8 proc. tarša siekia iki 130 g/km, tačiau dalis tarp jų gali būti dyzeliu varomi automobiliai ir taršesni nei 115 g/km, tad tai reikštų, kad perregistruojant tokius automobilius jau tektų mokėti taršos mokestį.

Regitra“ portalui DELFI pateikia išsamesnius duomenis apie Lietuvoje registruotas M1 ir N1 kategorijų transporto priemones pagal naudojamą degalų rūšį.

Pavyzdžiui, dyzeliu varomų tokių registruotų transporto skaičius siekia 1 mln. 73 tūkst. Iš jų apie 545 tūkst. automobilių išmetamas CO2 kiekis yra žinomas, o apie 513 tūkst. viršija 115 g/km CO2 kiekį.

Benzinu varomų M1 ir N1 kategorijos transporto priemonių iš viso Lietuvoje yra registruota apie 366 tūkst. Iš jų apie 142 tūkst. išmetamas CO2 kiekis yra žinomas, o apie 98 tūkst. viršija 130 g/km CO2 kiekį.

Dujos bei dujomis ir kitu kuru varomų transporto priemonių Lietuvoje – apie 108 tūkst. Iš jų apie 21 tūkst. išmetamas CO2 kiekis yra žinomas, o apie 20 tūkst. viršija 130 g/km CO2 kiekį.

Iš duomenų matyti, kad didžioji dalis automobilių, kurių išmetamas CO2 kiekis yra žinomas, viršija nustatytas taršos normas. Vadinasi, įsigyjant tokius automobilius ir juos registruojant reikėtų susimokėti mokesčius.

„Regitros“ duomenys rodo, kad 2018 m. Lietuvoje iš viso buvo registruota 124 912 automobilių, kurių išmetamas CO2 kiekis viršija 130 g/km. „Regitros“ duomenys taip pat rodo, kad šiuo metu Lietuvoje karaliauja dyzeliniai automobiliai. Iki šių metų liepos 1 dienos net 68,2 proc. automobilių Lietuvoje buvo dyzeliniai.

Didžiausias mokestis – dyzeliniams automobiliams

Nuo 2014 m. informacija, susijusi su automobilio išmetamosiomis dujomis įrašoma į registracijos liudijimą. Tai galite pasitikrinti registracijos liudijime „V.7“ eilutėje.

Dyzelinu varomiems automobiliams registracijos mokestis prasidės nuo 80 eurų (jei išmetamas C02 kiekis viršija 115 g/km) ir sieks net 1400 eurų (jei išmetamas C02 kiekis viršija 350 g/km). Dyzelino stulpelyje nurodytais mokesčio dydžiais bus apmokestinamos transporto priemonės, varomos dyzelinu, dyzelinu ar dujomis ir dyzelinu ar elektra.

Transporto priemonėms, varomoms benzinu ir benzinu ar elektra mokestis prasidės nuo 40 eurų (jei išmetamas C02 kiekis viršija 130 g/km) ir sieks 590 eurų (jei išmetamas C02 kiekis viršija 350 g/km).

Transporto priemonėms, varomoms benzinu ir dujomis, benzinu ir etanoliu, benzinu, elektra ar dujomis, benzinu, etanoliu ar dujomis, dujomis ar elektra, etanoliu ir etanoliu ar dujomis, galios trečiame lentelės stulpelyje nurodyti registracijos mokesčio dydžiai: nuo 36 Eur (jei išmetamas C02 kiekis viršija 130 g/km) iki 531 Eur (jei išmetamas C02 kiekis viršija 350 g/km).

Taip pat galite pasinaudoti DELFI sukurta skaičiuokle ir apskaičiuoti, kiek tektų susimokėti registruojant automobilį.

Seimui patvirtinus, taršių automobilių registracijos mokestis įsigaliotų nuo 2020 sausio 1 dienos. Skaičiuojama, kad projektui įgyvendinti reikėtų papildomų 200 000–500 000 Eur valstybės biudžeto lėšų, o, priėmus projektą, į valstybės biudžetą planuojamos 29 mln. Eur įplaukos. Numatoma, kad 95 proc. iš mokesčio surinktų pinigų bus skirti Klimato kaitos programos tikslams įgyvendinti, likę 5 proc. bus panaudoti valstybės biudžeto reikmėms.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
1.7059

Lietuvoje prasideda žieminių degalų prekyba (2)

Sinoptikai prognozuoja, kad šios savaitės pabaigoje Lietuvoje temperatūra nukris žemiau nulio,...

Vyriausybės kanceliarija ir jos atstovų įstaiga nuomosis automobilius už daugiau nei 128 tūkst. eurų (5)

Vyriausybės kanceliarija su įmone „Tokvila" pasirašė sutartį dėl hibridinių automobilių...

20 valandų trukęs bandomasis skrydis iš Londono į Sidnėjų: keleiviai išvydo du saulėtekius

Penktadienį, lapkričio 15 d., oro linijų bendrovė „ Qantas Airways Ltd“ sėkmingai užbaigė...

„Oro navigacija“ pristatys planus ateityje visus skrydžius valdyti iš centro Vilniuje

Valstybės valdoma „Oro navigacija“ pirmadienį oro erdvės naudotojams pristatys plėtojamą...

„Amžiaus projektas“: prie Kauno klinikų neliks automobilių statymo problemų (165)

Prie Kauno klinikų rasti vietą, kur piko metu pastatyti automobilį tampa rimtu iššūkiu. Kauno...

Top naujienos

Sočyje – Putino akibrokštas Netanyahu: įžeidimas mestas tikslingai (31)

Vladimiras Putinas niekada nepraleidžia progos pasinaudoti geopolitiniu silpnumu, net jei tai...

Buvęs LVŽS atstovas spaudai: valstiečių reitingai pradėjo ristis žemyn po konkretaus įvykio (151)

Naujausių visuomenės apklausų rezultatai neturėtų patikti Lietuvos valstiečių ir žaliųjų...

Skandalingas Matijošaičio sprendimas dėl „svetimų vaikų“ įsigalios nuo sausio (13)

Nuo 2020-ųjų sausio 1-osios įsigalios, anot „Lietuvos tėvų forumo“, „skandalingas ir...

Įmonės išbando būdą, kaip surasti naujų darbuotojų: jaunimui atsivėrė ypatinga galimybė (9)

Studijų metu aukštųjų mokyklų organizuojamos praktikos studentams leidžia ne tik darbo rinkai...

Į Egidijaus Dragūno keiksmų tiradą rūbinėje sureagavo vaiko teisių tarnyba: sulaukta net kelių skundų (36)

Atlikėjas Egidijus Dragūnas -Selas įsivėlė į naują skandalą. Šeštadienį Vilniuje per...

Vaikų atėmimo dramą išgyvenusi Kručinskienė paskelbė apie dalyvavimą kitų metų Seimo rinkimuose papildyta (739)

Kaunietė Eglė Kručinskienė , pernai išgyvenusi vaikų atėmimo dramą, nusprendė kandidatuoti...

Paviešino naujų tyrimų Alytuje rezultatus: dioksinais užterštas ne tik pienas ūkininkams rekomenduota jokiu būdu žole nešerti gyvulių (199)

Vyriausybės Ekstremalių situacijų komisija pirmadienį rinkosi dar kartą aptarti gaisro padarinių...

Po rinkimų Baltarusijoje – įspėjimas iš ESBO Lukašenka: nesu pratęs dėl to nervintis (51)

Baltarusijoje sekmadienį vykę parlamento rinkimai, per kuriuos opozicija negavo nė vienos vietos,...

Metų nokautas? UFC veteranas iš koto išverstas itin efektingu būdu (4)

Savaitgalį Anglijoje, Esekse vykusiame Mišrių kovos menų (MMA) turnyre nesėkmę patyrė ilgametis...