aA
Kauno miesto taryba jau artimiausiame savo posėdyje, kuris vyks mėnesiui baigiantis, svarstys savivaldybės įsteigtos įstaigos „Parkavimas Kaune“ inicijuotus pasiūlymus – nuo liepos 1 d. keisti ir žymiai išplėsti rinkliavos už automobilių stovėjimą zonas.
Iki rudens remontui uždarius svarbų transporto mazgą Kaune pasikeitė eismo sąlygos
Iki rudens remontui uždarius svarbų transporto mazgą Kaune pasikeitė eismo sąlygos
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Kaip pabrėžiama Kauno miesto savivaldybės pranešime, priimti nepopuliarius, bet būtinus sprendimus automobilių „užgultose“ teritorijose būtina miestui siekiant darnaus judumo. Pabrėžiama, kad, laisvėjant karantinui, Kauno gatves užplūsta vis didesni transporto priemonių srautai, ir nuo jų kemšasi ne tik centrinė miesto dalis, bet ir atokesnių gatvių kelkraščiai. Dažnai automobiliai suplūsta ir į daugiabučių kiemus, užimdami gyventojų mašinų vietas.

Reaguojant į kauniečių prašymus bei nusiskundimus, artėjančiame Kauno miesto savivaldybės tarybos posėdyje bus siūloma plėsti apmokestintas teritorijas, įvedant rinkliavas naujose gatvėse ir visuose Senamiesčio bei Naujamiesčio kiemuose.

„Kasmet sulaukiame vis daugiau gyventojų skundų dėl užstatomų kiemų.

Miesto centre ir senamiestyje visos gatvės yra apmokestintos, todėl vairuotojai dažnai ieško nemokamo statymo, palikdami automobilius gyvenamųjų namų kiemuose. Prieš kelerius metus viename iš kvartalų greta Laisvės alėjos įgyvendintas bandomasis projektas įrodė, kad rinkliavos įvedimas kiemuose pasiteisino. Didelė dalis namų susiformavo sklypus, legaliai įsirengė kelio užtvarus ir pamiršo praeityje kamavusias problemas.

Automobilių statymo zonų plėtimas buvo numatytas dar prieš metus, tačiau situaciją pakoregavo užklupusi COVID-19 pandemija – eismas tapo ne toks intensyvus ir iki šiol pokyčių neprireikė. Tačiau po karantino švelninimų situacija kardinaliai keičiasi“, – aiškino BĮ „Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas.

Remiantis atlikto tyrimo duomenimis, daugiau kaip pusė senamiesčio sklypų nėra suformuoti. Tačiau gyventojai vis tiek yra linkę net ir tokius kiemus užsitverti, kad būtų išvengta neprašytų svečių vizito, o kitur erdvės po namų langais
ar siauros gatvelės tampa tiesiog per ankštos automobiliams.
„Įsirengti užkardus galima tik susiformavus sklypą. Kitu atveju teritorija atvira visiems, ir bet kuris pilietis turi teisę ja naudotis. Siekiame, kad miesto erdvės būtų patogiai praeinamos ar pravažiuojamos, – kiekvienas laisvas plotas negali būti užgrūstas vien tik automobiliais. Visų centrinės miesto dalies ir senamiesčio kiemų apmokestinimas atgrasytų atvykėlius nuo gudravimo, keliant nepatogumus vietos gyventojams“, – neabejoja Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Pasak J. Limanausko, gausiai statomų transporto priemonių problema anksčiau būdavo itin opi išskirtinai Kauno centre. Tačiau dinamiškas ir intensyvėjantis miesto gyvenimas diktuoja atitinkamas permainas.
Pažymėtina, kad automobilių statymas Kaune senokai apmokestintas ne tik centre, bet ir Žaliakalnyje ar kitose miesto teritorijose. Bet teigiama, kad jau kurį laiką šis klausimas tampa tikru galvos skausmu ir kitose vietose, – ties verslo centrais bei naujai plėtojamais gyvenamojo būsto objektais.

Sprendimo iniciatorių įsitikinimu, kiekvienas atvejis turi savų motyvų bei objektyvių argumentų, kodėl būtina nedelsiant imtis priemonių situacijai suvaldyti. Aleksotiškiai ne vienerius metus ragina spręsti savaitgaliais aplink nutįstančių automobilių spūsčių klausimą, kuomet į garsųjį Aleksoto turgų suplūsta tūkstančiai pirkėjų. Tuo metu savotišku verslo prospektu tampančioje Jonavos gatvėje situacija tampa kone kritinė būtent darbo dienomis.

Žaliakalnio gyventojai nerimastingai laukia kaimynystėje apsistosiančių naujakurių, vietoje senosios Kauno radijo gamyklos įrengus vadinamuosius loftus su formaliu dirbtuvių statusu. Šimtus atskirų, gyventi pritaikytų bei komercinių patalpų ties Savanorių prospekto ir Žemaičių gatvės sankirta statantys nekilnojamojo turto plėtotojai, savivaldybės atstovų nuomone, mėgina gudrauti, esą tai – ne gyvenamosios paskirties būstai, todėl automobilių stovėjimo vietos jiems tarsi nebūtinos. Akivaizdu, kad čia įsikursiantys naujieji šeimininkai bus priversti ieškoti vietų savo transporto priemonėms aplinkinėse gatvėse, taip sukeldami nepatogumų Žaliakalnio senbuviams.

Jeigu gegužės 25 d. posėdžiausianti Kauno miesto taryba siūlymams pritars, pokyčiai įsigalios nuo liepos 1 dienos, informavo Savivaldybės administracijos Ryšių su visuomene skyriaus specialistas Mindaugas Drąsutis.

Kauno savivaldybės atstovai priminė, kad miestas yra įsipareigojęs ilgainiui centrinėje dalyje pastebimai sumažinti automobilių, varomų vidaus degimo varikliais, skaičių. Tai planuojama padaryti vadovaujantis Darnaus judumo planu iki 2030 metų.

„Norint įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, turime skatinti gyventojus rinktis alternatyvias transporto priemones. Pastaraisiais metais pastebimai atnaujinome viešojo transporto parką, nutiesėme naujus pėsčiųjų ir dviračių takus. Stengiamės, kad ypač šiltuoju metų laiku kauniečiams būtų sudarytos kuo palankesnės sąlygos naudotis ekologiškomis transporto priemonėmis. Darnaus judumo siekia ne tik Kaunas – tai yra daugelio Europos miestų prioritetas“, – teigė eismo organizavimą mieste koordinuojančio Savivaldybės skyriaus vedėjas M. Matusevičius.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Automobilį pardavė prieš dešimtmetį, bet dabar sulaukė baudų: vyriškis stebi, kaip nuo sąskaitos antstoliai nurašo pinigus (124)

Pasitaiko kuriozų, kai parduotas automobilis save buvusiam savininkui primena netikėtomis baudomis....

„Lux Express“ atnaujina tiesioginį reisą iš Vilniaus į Taliną, vėliau – į Varšuvą (1)

„ Lux Express “ birželį išplečia tarptautinių reisų tvarkaraštį — bus vėl atnaujinti...

Lietuvos vežėjai prašo leisti įsivežti dar 15 tūkst. vairuotojų: lietuvių norinčiųjų dirbti neranda (369)

Nuo šių metų įsigaliojus darbuotojų iš trečiųjų šalių kvotoms, transporto sektorius...

Naudotų lengvųjų automobilių Lietuvoje šiemet įregistruota 3,1 proc. mažiau (4)

Per penkis šių metų mėnesius Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 54,7 tūkst. naudotų...

VMI imasi naujų priemonių mokesčių vengėjams: keliuose gaudys įmonių automobilius (423)

Norėdama išsiaiškinti, ar automobilius įmonės naudoja pagal paskirtį, o ne asmeniniais tikslais,...

Top naujienos

Nidoje karantinas baigėsi: griaudėjo audringi vakarėliai, poilsiautojams taisyklės nebeegzistuoja (10)

Viskas, koronavirusas ir bjauriausia jo pasekmė – karantinas – baigėsi. Taip nusprendė ne...

Iš Kremliaus – pavojingos žinutės Lietuvai: tokios progos turėjo laukti labai ilgai (44)

Šį gruodį sueis 30 metų nuo Sovietų Sąjungos griūties 1991 metais. Šia proga...

Ką iš tiesų reiškia viešas Putino dukterų parodymas? (149)

Ši mėnesį vykusiame Sankt Peterburgo tarptautiniame ekonomikos forume – žymioje Rusijos...

Pasiektas naujas birželio temperatūros rekordas (27)

Šios dienos lietuvius lepina išskirtinai karštais orais, o meteorologijos tarnyba praneša apie...

Palangoje apsigyvenęs benamis tikina radęs būdą, kaip užsidirbti 2000 eurų (201)

Andrius iš Raseinių Palangos pliaže ir palapinėje pasakoja gyvenantis jau mėnesį. Nuo tada,...

Julija Mackevičiūtė | D+

Hogvartsas pačiame Vilniaus centre: rožinis koridorius, nuosavas katinas ir medžių proskynose atsiveriančios auditorijos orientavimuisi sukurtas žemėlapis

Užsukus į Vilniaus universiteto Filologijos fakultetą, esantį priešingoje gatvės pusėje nei...

Pajutus širdies neritmiškumą kardiologas į medikus ragina kreiptis nedelsiant: suspėjus laiku galima išvengti insulto (4)

Šiais laikais vis daugiau žmonių naudoja išmaniuosius įrenginius, kurie ne tik palengvina...

Vilniaus centre grilio restoraną atidaręs 22 m. Edvinas: nemeluosiu, buvo dienų, kai galvojau viską mesti (8)

Dar prieš prasidedant antrajam karantinui Edvinas Račkauskis (22 m.) turėjo svajonę Vilniaus...

Rimvydas Valatka. Bandymų poligonas LT (124)

Lietuva yra bandymų poligonas. Šią sakralinę vatnikų frazę ištarė ne Celofanas ar dar koks...

Euro 2020: beveik visą starto sudėtį pakeitusi Italija užbaigia grupių etapą su Velsu gyvai (8)

Sekmadienį Europos futbolo čempionate startuoja lemiamas, trečiasis, grupių etapo turas. Nuo 19...