Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys sakė, kad naujasis mokestis gali kiek pakoreguoti rinką.

„Taip, pakeitė kažkiek, ypač tuos automobilius, kurie yra senesni, kurie reikalautų to mokesčio. Žmonės juos stengiasi kad ir pigiau, bet parduoti. Labai didelio pokyčio negali būti. Aišku, yra eksportas, bet po karantino jis nėra dar visiškai atsigavęs. Bet nėra taip, kad automobilio už 3000 eurų niekas nebepirks. Bus du keliai: arba žmogus važiuos iki pat galo, kol matysis per dugną žemė, arba parduos į kažkokią kitokią eksporto rinką, kuriai visai nesvarbu tas jo anglies dioksido išmetimas“, – tikino jis.

Vismantas Baršys

Pašnekovas vis tik nemano, kad keisis populiariausios markės. Jo teigimu, kai žmogus perka brangų daiktą, tie 200 eurų nėra labai lemtingi.

„Nemanau, kad keisis, nes dauguma tų populiariausių markių, tai yra dviejų litrų dyzelinis variklis, kuris išmeta 120-130 gramų, tas mokestyje sudaro 30-60 eurų. Tai tikrai nėra reikšminga suma, kuri galėtų padaryti klientui vertingą pokytį ir kad jis jau to nebepirktų. Kita vertus, tie galingesni automobiliai, tai pats galingiausias šiuo metu yra 8 cilindrų „Volkswagen“ ridos variklis visureigyje išmeta apie 200 gramų. O tai yra apie 200 eurų mokesčio, bet kai žmogus moka didelę sumą, tie 200 eurų nepakeis jo apsisprendimo“, – svarsto jis.

Gali padaugėti apgautų žmonių

Paklausus, ar gali būti, kad padaugės apgautų žmonių, pašnekovas tiki, kad taip, tačiau siūlo ir patiems labiau pasidomėti sistema bei skaičiavimu.

„Tikrai manau, kad pasitaikys, nes yra tikrai nenustatyta tų gramų išmetimo daug ir iš užsienio atvykusiuose automobiliuose. Aišku, yra būdų, kaip tą pasitikrinti. Tame pačiame internete galima pasiieškoti to automobilio, kurį perkate, tai tie išmetimai gali labai skirtis ir nuo ratlankių, su kuriais išvažiuoja iš gamyklos.

Jeigu išvažiuoja su didesniais, automatiškai tie gramai būna išmetami didesni, bet tokio esminio skirtumo nebus. Gali būti nuo 180-210 eurų to pačio automobilio, bet jeigu žmogus turi laiko, verta pasižiūrėti. O kuo galingesnis, tuo daugiau išmeta. Dėl to galingesnio labiausiai galima ir apsigauti“, – sako pašnekovas.

„Žinoma, nepatenkintų žmonių gali būti visada. Bet tikrai nemanau, kad jų bus labai daug. Manau, kad „Regitros“ darbuotojams tikrai prireiks kantrybės, tikiu, kad praeis laiko, kol visi supras“, – taip pat pridūrė jis.

Keisis automobilių parkas

Karantinas gerokai pakoregavo naudotų automobilių rinką. Tiesa, kaip sako pašnekovas, vasara nėra tas laikas, kai žmonės labai skuba pasikeisti automobilius.

„Rinka grįžusi dalimis, nes tas pats eksportas ir sienos dar nėra visai atidarytos. Klientų iš užsienio dar tikrai nėra sulaukiama tiek, kiek norėtųsi. Vietiniai pirkėjai gegužės ir birželio mėnesiais tikrai gana aktyviai pirko, o kas bus dabar – liepa, rugpjūtis – bus matyt. Turbūt bus ramesni žmonės. Vasara nėra tas metas, kai žmonės labai skuba pasikeisti automobilius, jeigu kondicionierius šaldo, paprastai atkeliaujama ir iki rudens“, – tikina vyras.

Vismantas Baršys

Taip pat pašnekovas sako, kad ateityje importuojami į Lietuvą automobiliai gali būti kiek geresni, taip pat pasikeis ir žmonių požiūris – su nauju automobiliu važinės ilgiau ir labiau juo rūpinsis.

„Manau, kad tikrai importuos geresnius. Žmonės pirks galbūt kažkiek geresnius, nes norės ilgesnį laiką važiuoti. Dabar vėlgi buvo perkami pigūs už 1000, 2000 ar 3000 eurų automobiliai. Važiuojama su juo metus ir tada jis numetamas kažkur į provinciją „davažiuoti“ iki galo. Tas perregistravimas, kadangi kainuos visiems daugiau, tai pats žmogus projektuos į ateitį, kad važinės nebe metus, o gal trejus, ketverius ar daugiau. Tuo pačiu pamažės ir tų registracijų skaičius, žmogus su ta pačia mašina važinės ilgiau“, – sako jis.

Naujas mokestis

Mokesčio nereikės mokėti tik senovinių automobilių valdytojams ir keičiantis transporto priemonės savininko pavardei ar pavadinimui.

Mokestis svyruoja nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.

Jei emisija sieks 131-140 gramų, mokestis dyzelinu varomiems automobiliams bus 30–540 eurų, benzinu – 15–270 eurų, dujomis – 13,5–243 eurai. CO2 emisijai viršijus 301 gramą, mokestis sieks atitinkamai 540 eurų (dyzelis), 270 eurų (benzinas) ir 243 eurus (dujos).

Už mažiausiai taršius automobilius reikės mokėti atitinkamai 30, 15 ir 13,5 euro.

Dėl šio mokesčio Seime buvo apsispręsta dar 2019-ųjų gruodį, priėmus į Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą. Iš pradžių buvo planuota, kad jis įsigalios 2020-ųjų sausį, vėliau jo data nukelta iki liepos 1-osios, siekiant suteikti daugiau laiko pasiruošimui administruoti mokestį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (291)