aA
Iki gegužės pabaigos pasirašyta tik 20 proc. numatytų sutarčių dėl žvyrkelių asfaltavimo. Įmonės negali planuotis darbų apimčių, projektavimą yra priverstos vykdyti vasarą, darbus pradėti rudenį, dėl to keliai būna prastos kokybės. Ir taip - kasmet, nes kelių finansavimo programos faktiškai planuojamos metams, teigia Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus.

LVK Transporto komisija parengė infrastruktūros sektoriaus apžvalgą, kurioje įvertino Lietuvos kelių būklę, investicijų ir rinkos tendencijas bei pagrindines problemas.

LVK prezidentas V. Sutkus sakė, kad konfederacijai rūpi ir darbuotojų gerovė, yra įsipareigojimai darniai plėtoti infrastruktūrą.

„Tad norime viešai išsakyti savo nuomonę“, - kalbėjo V. Sutkus.

LVK prezidento teigimu, egzistuoja esminės infrastruktūros finansavimo problemos.

„Daug kas pamiršta, kad egzistuoja daug mokesčių. Noriu priminti, kad mes visi, kurie važiuoja autobusais, traukiniais ir asmeniniais automobiliais, tiesiogiai ar netiesiogiai susimokame degalų akcizą, kuris skirtas keliams ir infrastruktūrai. Dabar tik 45 proc. šio tikslinio mokesčio skiriama keliams“, - pabrėžė V. Sutkus.

Anot LVK prezidento, degalų akcizas tam ir skirtas, kad būtų skirtas keliams, bet realybė yra kitokia.

„Matome, kad nėra ilgalaikės ir detalios Kelių priežiūros ir plėtros programos. Faktiškai planuojama metams į priekį, dokumentacija viešiesiems pirkimams ruošiama tik numačius tų metų programą. Sutarčių pasirašymas nusikelia į vasarą, tada vyksta projektavimo darbai, tad darbai prasideda tik rudenį, prasideda šalčiai, viskas lemia prastą kelių kokybę, visi skundžiasi“, - problemas vardijo V. Sutkus.

Kitas dalykas, anot jo, kad dėl vėluojančių projektų nespėjama išleisti numatomų kelių finansavimo programos lėšų, o įmonėms tai reiškia, kad jos negali išlaikyti darbuotojų, planuoti darbų apimties.

„Iki praėjusio mėnesio pabaigos buvo pasirašytos tik 20 proc. numatytų sutarčių dėl žvyrkelių asfaltavimo“, - spaudos konferencijoje teigė konfederacijos prezidentas.

ELTA jau rašė, kad Susisiekimo ministerija, siekdama gerinti eismo sąlygas šalies regionuose ir šalia žvyrkelių gyvenančių žmonių gyvenimo kokybę, 2018-2020 m. yra numačiusi išasfaltuoti 1 009 km žvyruotų kelių.

Pasak Susisiekimo ministerijos, ilgiausi žvyrkelių ruožai (10 km ir ilgesni) numatomi asfaltuoti Elektrėnų, Jonavos, Jurbarko, Klaipėdos, Pasvalio, Plungės, Prienų, Raseinių, Širvintų, Švenčionių, Šiaulių rajonuose.

2018-2020 m. žvyrkelių asfaltavimo darbai finansuojami Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis. Šiemet valstybinės reikšmės žvyrkelių ruožams, jungiantiems asfaltuotus kelių ruožus, asfaltuoti iš programos numatyta skirti per 53 mln. eurų.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Ryanair“: kietasis „Brexit“ galėtų sustabdyti skrydžius JK trims savaitėms (5)

„ Brexit “ be prekybos susitarimo pasirašymo galėtų sustabdyti „ Ryanair “ skrydžius...

Keliams kitąmet lėšų skiriama daugiau nei iki krizės (6)

Susisiekimo ministras pareiškė, kad kitais metais automobilių kelių statybai ir priežiūrai bus...

Masiulis: Islandijos prospekto ir Minsko plento rekonstrukcijai – 20 mln. eurų (7)

Rekonstruojant magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda atkarpą ties Kaunu – Islandijos...

Masiulis: per 4 metus bus išasfaltuota beveik 1,7 tūkst. km žvyrkelių (21)

2017–2020 metais Lietuvoje norima išasfaltuoti rekordiškai daug žvyrkelių – apie 1 654...

Trečiadienį laikinai neveiks Panemunės punktas pasienyje su Rusija

Dėl Kaliningrado srityje planuojamų vykdyti elektros tinklų priežiūros darbų trečiadienį...

Top naujienos

Šaro rimbas padėjo: „Žalgiris“ Stambule parodė tikrąjį savo veidą (228)

Kauno „Žalgiris“ trečiadienio vakarą Stambulo „Sinan Erdem Dome“ arenoje ieškojo pirmos...

Sostinės pakraštyje – garsių prekių ženklų išparduotuvė, apie kurią nenorėtumėte niekam prasitarti (134)

Pasakoti ar nepasakoti – štai kur klausimas, kai kalba nukrypsta apie neseniai duris pravėrusias...

Mistinė vieta, apie kurią žino retas vilnietis: užsieniečiai čia plūsta tūkstančiais (71)

Retas vilnietis žino apie namą, stovintį Antakalnio V. Grybo gatvės Vaikų namų teritorijoje,...

Spekuliantai pelnosi krentant Džeimso Bondo automobilio gamintojo akcijoms (12)

Galbūt investuotojams Džeimso Bondo automobilis ir patinka, bet gamintojo akcijomis jie spekuliuoja...

Patenkintas Šaras „gražuolių“ matyti „Žalgiryje“ nenori: turime iš naujo tapti žvėrimis specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo

Kauno „Žalgiris“ pademonstravo įspūdingą žaidimą puolime bei atidarė pergalių sąskaitą...

Liberalai panaikino Šimašiui palankų sprendimą narystė partijoje gali būti sustabdyta (148)

Remigijui Šimašiui paskelbus, kad antrosios kadencijos Vilniaus miesto mero kėdėje jis sieks su...

Metė siaubingus kaltinimus medžiotojo pašautam dviratininkui – mama vadina monstru ir gailisi, kad tiek mažai kankinosi buvusi mergina kaltina žvėrišku elgesiu (21)

Netekties palaužta dviratininko iš Didžiosios Britanijos Marco Suttono, kurį per klaidą Alpės...

Vieną tritaškį per rungtynes pataikęs „Rytas“ namie nusileido vokiečiams (181)

Vilniaus „Ryto“ (1/2) komanda Europos taurės turnyre patyrė antrą pralaimėjimą iš eilės....

Antrąją „Neregėtą Lietuvą“ išleidęs Jovaiša: pirmasis albumas buvo naudojamas ne pagal paskirtį (23)

Fotografas Marius Jovaiša prieš 10 m. pristatęs jau dabar bene žymiausią Lietuvos fotografijų...

Adomaitis: pametame kažkur galvas – nežinau, kaip paaiškinti (42)

„Ryto“ sirgaliai likus pusei minutės iki ketvirto kėlinio pabaigos traukė ne pergalės dainas,...