Saugių automobilių stovėjimo aikštelių trūkumas ES mastu – viena iš priežasčių, kodėl šiuo metu Mobilumo paketo reikalavimų, pavyzdžiui, dėl vairuotojų poilsio ne vilkikų kabinose, įgyvendinimas yra komplikuotas. Saugių aikštelių, kur būtų galima palikti vilkiką su kroviniu, o šalia stovėtų viešbutis vairuotojų poilsiui, masiškai trūksta.

Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas kartu su kitais Europos verslo atstovais Briuselyje oficialioms institucijoms nuolat teikia argumentuotus pasiūlymus dėl būtinybės kuo skubiau plėsti sertifikuotų saugių sunkvežimių stovėjimo vietų tinklą visoje ES, paprastinti finansavimo sąlygas projektų vykdytojams jas įrengti. Panašu, kad Briuselis į verslo pasiūlymus įsiklauso. Naujuoju šaukimo laikotarpiu numatomos lankstesnės finansavimo sąlygos minėtiems projektams įgyvendinti, išplečiant potencialių paramos gavėjų grupę bei geografinę projekto aprėptį.

Šiuo metu ES transporto ir logistikos sektoriui trūksta 100 tūkst. vilkikų stovėjimo vietų, kad būtų galima patenkinti 400 tūkst. stovėjimo vietų poreikį. Iš esamų parkavimo vietų tik apie 7000, arba 3 proc., yra sertifikuotos kaip saugios. Tai reiškia, kad didžiajai daliai vilkikų vairuotojų Europos keliuose nėra užtikrinamas tinkamas saugumas, poilsio komfortas, sanitarinės sąlygos naudojantis dušais ir tualetais, nėra užtikrintas prieinamumas prie maisto, interneto ryšio bei elektros energijos.

Tenka pripažinti, kad prieš kelerius metus ES verslo bendruomenės išsakyti įspėjimai pasitvirtino – Mobilumo paketo iniciatoriai, anksčiau laiko priėmę transporto ir logistikos veiklą ribojančius reikalavimus, taip ir nesugebėjo užtikrinti jų įgyvendinimui būtinų sąlygų. Mobilumo paketo atvejis aiškiai liudija, kad ES sprendimų priėmėjų logika – reglamentavimas, o po to infrastruktūra – nepasiteisina.

Saugos standartus atitinkančių vilkikų parkavimo vietų trūkumas – didžiulė problema, didžiąja dalimi lemianti ir vairuotojų trūkumą visoje ES. Sertifikuotų saugių vilkikų aikštelių klausimas svarbus ne tik užtikrinant vairuotojų, bet ir jų vežamų krovinių apsaugą. Su krovinių vežimu susiję nusikaltimai kelių transporto pramonei daro didelę finansinę ir reputacinę žalą. Dėl krovinių vagysčių ES kasmet patiriama per 8 mlrd. eurų nuostolių, o didžioji dalis vagysčių įvyksta nesaugiose parkavimo aikštelėse.

Nors Europos Komisija, pripažindama problemą, skiria finansavimą saugiai sunkvežimių aikštelių infrastruktūrai įrengti, tačiau šių projektų įgyvendinimas iki šiol stringa.

2014–2020 m. laikotarpiu TEN-E programą pakeitė Europos infrastruktūros tinklų priemonė CEF (angl. Connecting Europe Facility). Per šią priemonę vykdomas finansavimas šiuolaikiškai transporto infrastruktūrai kelių, geležinkelio ir vandens transportui. Dalis šios priemonės lėšų, 250 mln. eurų, skiriama saugių stovėjimo aikštelių sunkvežimiams statybų projektams. Pagal šią priemonę per paskutinį šaukimą buvo pateikta tik 18 paraiškų už 83,5 mln. eurų, tačiau vos 4 iš jų buvo patvirtintos, skiriant 12 mln. eurų finansavimą saugioms stovėjimo aikštelėms įrengti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją