Panašu, kad visi bankai savo paslaugas bandys sudėti į „krepšelius“, nustatydami jiems konkrečią kainą. Dalis jau taip ir padarė. Dėl kito žingsnio apsispręsti turės bankų klientai: kokios bankinės paslaugos jiems aktualios ir kiek kas mėnesį jie nori už jas mokėti. Klausimas, kuris iškils kiekvienam – kaip pasirinkti teisingai? Ar, dar konkrečiau: kaip nepermokėti?

Žemiau – penkios taisyklės, kurios padės jums orientuotis bankų krepšelių žemėlapyje.

1. Įvertinkite savo poreikius

DNB banko atlikta apklausa parodė, kad net 38 proc. Lietuvos gyventojų nežino, kiek kas mėnesį moka už bankines paslaugas. Dar blogiau – nemaža dalis žmonių vis dar galvoja, kad bankinės paslaugos, tokios kaip pinigų išsigryninimas ar pervedimas apskritai nekainuoja. Nauja bankų kainodara bus puiki proga įsivertinti savo poreikius, nes apsispręsti, ką pasirinkti reikės kiekvienam.

Prieš priimdami sprendimą, pirmiausiai padarykite namų darbus – paanalizuokite savo banko sąskaitos išrašus. Juose svarbu atkreipti dėmesį, kiek kas mėnesį darote įvairių bankinių operacijų, kokią sumą vidutiniškai kas mėnesį išsigryninate bankomatuose, ar naudojatės tik debeto kortele, ar ir kredito. Norėdami matyti tikslesnį vaizdą paanalizuokite 3-4 mėnesių išrašus. Jei naudojatės mobiliosiomis programėlėmis, padedančiomis pagal banko sąskaitos išrašą planuoti šeimos biudžetą, jos gali automatiškai suskaičiuoti bankui skiriamų išlaidų sumą.

DNB banko duomenimis, aktyvus klientas už kasdienes paslaugas išleidžia mažiausiai 2–2,5 Eur per mėnesį. Jei poreikiai didesni – klientas naudojasi kredito kortele, bankomate gryninasi didesnes sumas – tuomet ši suma siekia 4 eurus ir daugiau.

2. Išnagrinėkite krepšelio sudėtį?

Įvertinus savo poreikius, bus lengviau vertinti banko, kurio paslaugomis naudojatės, siūlomus paslaugų krepšelius. Natūralu, kad pirmiausia atmesite tuos variantus, kuriuose yra jums neaktualios bankinės paslaugos, pavyzdžiui, didelis gryninimo limitas. Antras žingsnis – atidžiai studijuokite ir palyginkite likusių paslaugų krepšelių sudėtį. Ypač atkreipkite dėmesį į įvairius apribojimus – kokie apribojimai vienai ar kitai paslaugai, ar nemokami pervedimai leidžiami tik banko viduje, ar ir į kitus bankus, kiek sąskaitų padengia jūsų krepšelis. Ne ką mažiau svarbu atkreipti dėmesį į sąlygas, kurias reikia atitikti norint gauti paslaugų krepšelį už nurodytą kainą. Paprasčiau, kai nėra papildomų reikalavimų dėl amžiaus ar būtinybės, kad į tą sąskaitą būtų pervedamas darbo užmokestis ir panašiai.

3. Optimizuokite sąskaitų skaičių

Jei esate kelių bankų klientas, jums reikės padaryti daugiau namų darbų. Pirmiausia – apsispręsti, kuris bankas bus jūsų pagrindiniu. Nors tai nėra taisyklė, tačiau dažniausiai pagrindiniu banku pasirenkamas tas, į kurį gaunamos pajamos. Kodėl svarbu išsirinkti pagrindinį banką? Finansiškai jums kur kas labiau apsimokės pasirinkti paslaugų krepšelį tame banke, kuriame aktyviai naudojatės banko kortele ir sąskaita. Jei antro banko paslaugomis naudojatės ne taip aktyviai, pavyzdžiui, jame turite tik investavimo produktus, jums kur kas naudingiau šiame banke nesirinkti paslaugų krepšelio ir mokėti tik minimalų paslaugų mokestį. Dar daugiau – įvertinkite, ar jums apsimoka laikyti kelias aktyvias sąskaitas įvairiuose bankuose. Gali būti, kad kai kurios sąskaitos jums tiesiog nėra reikalingos.

Jei jūsų situacija tokia, kad renkatės tarp kelių bankų ir lyginate jų siūlomus paslaugų krepšelius, atkreipkite dėmesį į kelis dalykus. Pirmiausia – krepšelių sudėtis, antra – kokios yra sąlygos, norint gauti nuolaidą siūlomam krepšeliui, trečia – kokios paslaugos į krepšelį neįeina ir galiausiai – ar bankas netaiko papildomų mėnesinių mokesčių be mokesčio už paslaugų krepšelį.

Jei nutiks taip, jog nuspręsite atsisakyti kažkurio banko paslaugų, būtinai apie tai informuokite savo banką. Nepalikite neuždarytų banko sąskaitų net jei jose ir nėra pinigų. Pagal sutartis bankas taiko aptarnavimo mokesčius, kurie yra kaupiami, net jei ir nesinaudojate sąskaita. Prikauptą skolą bankas turi teisę iš kliento išsireikalauti.

4. Išsirinkite tinkamiausią sau

Galimybės susikurti tik jūsų poreikius atitinkantį paslaugų krepšelį, deja, kol kas nepasiūlys nei vienas bankas. Tačiau natūralu, kad kiekvienas bankas akylai stebi savo klientų poreikius ir, esant reikalui, į juos reaguoja. Galima spėti, kad bankas, kuris siūlo daugiau krepšelių variantų yra giliau išanalizavęs savo klientų poreikius ir leidžia jiems tiksliau pasirinkti krepšelį pagal jų finansinių paslaugų vartojimo įpročius.

Jei jūsų bankinių operacijų intensyvumas kiekvieną mėnesį svyruoja ir jūs dvejojate, kurį krepšelį išsirinkti, pradžiai rinkitės pigesnį banko siūlomą krepšelį. Žinoma, prieš tai išsiaiškinkite, kokios jūsų banke yra sąlygos, norint pereiti iš vieno paslaugų krepšelio į kitą. Manau, bankai šiuo klausimu bus pakankamai lankstūs, nes natūralu, kad mūsų poreikiai gali keistis.

5. Laimėkite

Nauja bankų kainodara gal ir sukels šiek tiek sumaišties, nes sprendimo priėmimas visuomet reikalauja pastangų, tačiau galiausiai klientai iš to tikrai išloš.

Pirma, jie visuomet žinos, kiek kas mėnesį sumoka už banko paslaugas, antra, mūsų skaičiavimais, šios išlaidos ilgesniu laikotarpiu turėtų sumažėti apie 25 proc. Tiesiog reikia teisingai pasirinkti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)