Vis tik, vadovaujantis tokiu požiūriu, vargu, ar verta tikėtis tapti geidžiama įmone, o neužtikrinus patrauklių darbo sąlygų visų kvalifikacijų ir visų grandžių darbuotojams – patrauklaus darbdavio vardą galima pamiršti, net jeigu patiems svarbiausiems įmonės darbuotojams ir yra suteikiamos ypatingos privilegijos.

Tobulą darbdavį įsivaizduoja skirtingai

Savaime suprantama, užtikrinti patrauklias ir motyvuojančias darbo sąlygas visiems darbuotojams nėra lengva. Visų pirma dėl to, kad skirtingų pozicijų ar net skirtingo amžiaus darbuotojų lūkesčiai gali labai skirtis.

Be abejo, yra dalykų kurie svarbūs praktiškai kiekvienam darbuotojui: konkurencingas darbo užmokesčio dydis, tinkamos darbo priemonės, darbdavio pagarba ir kiti, galima sakyti, savaime suprantami dalykai, kurie šiandien yra būtinybė, o ne darbdaviui pranašumą suteikiantys faktoriai.
Vis tik, norint tapti patraukliu darbdaviu, reikia šio to daugiau. Ir tą „šio to daugiau“ skirtingai suvokia ne tik padalinio vadovas, programuotojas ar techninis darbuotojas, bet ir naujokas be patirties bei į pensiją netrukus išeisiantis veteranas.
Laura Duksaitė-Iškauskienė

Taigi įmonei, norinčiai tapti iš tiesų patraukliu darbdaviu, pirmuoju žingsniu turėtų tapti skirtingų esamų ir potencialių darbuotojų poreikių, lūkesčių bei prioritetų išsiaiškinimas.

Ko siekia jaunas – to vyresnis vengia

Štai, pavyzdžiui, vadovaujančias pozicijas užimantys darbuotojai dažniausia vertina galimybę turėti kuo didesnę veiksmų laisvę ir prisiimti atsakomybę, sąlygas savo sumanymams įgyvendinti. Tuo metu vargu, ar tokios galimybės vilios žemesnės grandies ir kvalifikacijos darbuotojus.

Didelis funkcijų neapibrėžtumas, aiškių būdų tikslui pasiekti nebuvimas gali juos gąsdinti, priversti jaustis nepatogiai. Taigi vieniems darbuotojams tokios pačios darbo sąlygos gali būti akstinas pasistengti dėl darbo vietos ir visos organizacijos, kitiems – jos patrauklumą mažinantis veiksnys.

Panašiai skiriasi ir skirtingo amžiaus bei nevienodą patirtį turinčių darbuotojų lūkesčiai.

Jaunesniems darbuotojams paprastai svarbi galimybė mokytis, tobulėti, kaupti patirtį, keliauti, todėl, pavyzdžiui, siūlomos stažuotės užsienyje tokiems specialistams gali atrodyti labai patrauklios. Jaunesni darbuotojai taip pat dažniau vertina galimybes darbe naudotis naujausiomis technologijomis, dirbti dinamišką darbą, atlikti skirtingas užduotis.

Jaunimas yra ir labiau linkęs dirbti komandose, mėgsta dalintis žiniomis, bendrauti su įvairiais žmonėmis, siekia įgyti tarptautinės patirties. Tuo metu vyresnio amžiaus žmonės ar dirbantys pensininkai dažniausiai naujovių atžvilgiu nebūna nusiteikę labai entuziastingai, paprastai nori jų kuo mažiau. Jiems svarbus stabilumas, aiškumas, rodoma pagarba.

Visus šiuos dalykus, kurdamas patrauklią darbo vietą, darbdavys turi turėti omenyje ir į juos atsižvelgti. Be to, reikia suprasti, kad tai tik tendencijos, o labai skirtingų žmonių su skirtingais lūkesčiais gali pasitaikyti ir tarp jaunesnių, ir tarp vyresnio amžiaus darbuotojų, tarp vadovų ir pardavėjų.

Todėl didysis iššūkis patraukliu darbdaviu norinčiai tapti įmonei ir yra gebėjimas įsiklausyti į visų savo darbuotojų poreikius ir pagal juos pasiūlyti darbo vietą su pridėtine verte. Suprantama, tai darydama įmonė privalo atsižvelgti į savo pačios interesus, įvertinti, ar suteikiamos konkrečios darbo sąlygos leidžia darbuotojui realizuoti visą potencialą ir paskatina nuoširdžiai stengtis dėl savo darbo rezultatų.
Laura Duksaitė-Iškauskienė

Galiausiai, ar jos padeda konkuruoti rinkoje dėl geriausių specialistų.

Dėmesys visiems darbuotojams – būtinybė

Galbūt kai kam gali pasirodyti, kad būtent tik tokie, itin darbo rinkoje paklausūs darbuotojai, yra išlepinti gerų darbo sąlygų ir darbdavio rūpesčio, o žemesnės grandies darbuotojų nuomonė ar pasitenkinimas darbo vieta darbdavio reputacijai neturi jokios reikšmės. Tai nėra tiesa.

Žemesnės grandies darbuotojų atsiliepimai, jei jie yra tendencingi, gali paveikti ir aukštesnių pozicijų darbuotojų požiūrį ar net sprendimą darbintis įmonėje. Patrauklus darbdavys negali sau leisti rūpintis tik dalimi savo darbuotojų.
Laura Duksaitė-Iškauskienė

Beje, yra tikrai nemažai įmonių, kurios stengiasi sukurti patrauklias sąlygas ir žemesnes pozicijas užimantiems darbuotojams – organizuoja jų atvežimą į ir iš darbo vietos, teikia nemokamą maitinimą ir pasirūpina kitais privalumais. Tai leidžia tokiems darbdaviams išvengti gerų darbuotojų kaitos, padeda būti žmonių mėgiama ir gerbiama įmone, kurioje dažniau nori dirbti ir labiausiai kvalifikuoti specialistai.

Suprantama, kad darbdaviai ir darbuotojai visuomet turi savų interesų. Jų suderinimas leidžia sukurti gerus abiejų pusių santykius, kurie, be abejo, naudingi ir darbuotojams, ir juos samdančioms įmonėms. Patraukliu darbdaviu norinti tapti kompanija būtent to ir turi siekti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją