„Kas labai aiškiai pasimatys – įmonė, kuri atsakinga už PBK retransliaciją ir kurios pagrindinis verslas yra reklamos pajamos, labai nukentės. Praktiškai visi mūsų įmonių grupės klientai išėjo iš PBK su savo reklaminėmis kampanijomis“, – sako reklamos planavimo agentūros „Omnicom Media Group“ generalinė direktorė Ramunė Malinauskienė.

Iš PBK pasitraukė „Švyturys-Utenos alus“, iš eterio dingo „Bitės“ reklaminės kampanijos, neliko „Renault“ ir „Nissan“ kampanijų. „Švyturys-Utenos alus“ paskelbė, kad reklamos nutraukimas galios mažiausiai metus.

R. Malinauskienė įvardija tris tokio sprendimo priežastis. Pirmas – aplinka, į kurią patenka klientų reklaminės žinutės, dėl blogo politinio atspalvio netinkama joms transliuoti. Klientai iškart pasakė, kad į šį turinį patekti nenori.

Antra priežastis – sulaukta atgarsių dėl techninio transliavimo – fragmentiškai PBK nebuvo galima matyti per kabelines televizijas. Dėl to nukenčia pasiekiamumas ir negalima garantuoti tinkamo reklaminių kampanijų pasiekimo.

„Trečias momentas, dėl ko sustabdėme savo klientų reklamines kampanijas – nėra aišku, kaip pakitęs turinys atsispindės auditorijos žiūrimume. Neaišku, ar tas turinys, kurį greituoju būdu retransliuotojas stengiasi užpildyti eterį, yra tai, kas pritrauks ir išlaikys auditoriją“, – aiškina R. Malinauskienė. Tai, sako ji, turės įtakos retransliuotojo pajamoms.

Pastarojo meto įvykiai jau atsispindi televizijų reitinguose. Reklamos planavimo agentūros „Omnicom Media Group“ generalinė direktorės žiniomis, darbo dienomis PBK žiūrimumas yra sumažėjęs 6-7 proc., o bendras mažėjimas nesiekia 4 proc.

Ar PBK pavyks atkurti reklamdavių pasitikėjimą? „Procesas nebus lengvas. Už kanalus atsakinga įmonė turės nuveikti nemažai darbų ir atgauti klientų pasitikėjimą. Pasitikėjimas susijęs ne tik su auditorijos grąžinimu į kanalą, bet ir garantavimu, kad turinys, kurį jie retransliuos ir transliuos mums, iš tiesų nebus toks, kokį neseniai matėme“, – sakė R. Malinauskienė. Pasak R. Malinauskienės, toks ryškus atvejis, kad iš bendrovės trauktųsi reklamos klientai, jos karjeroje stebimas pirmą kartą.

Specialistas: teks atsiprašyti, antraip šansai nedideli

Viešųjų ryšių bendrovės „Komunikacija ir konsultantai“ direktorius, Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto dėstytojas Andrius Kasparavičius sako, kad PBK pirmiausia reikia pradėti nuo atsiprašymo.

Andrius Kasparavičius
„Manau, kad situacija tikrai sudėtinga. Tokio tipo atvejai dažniausiai sunkiai išsprendžiami. Manau, jie turi šansų grįžti, jei sugebėtų įgyvendinti tam tikras sąlygas, kurios labai paprastos: reikėtų pradėti nuo to, nuo ko viskas prasidėjo. Jei viskas prasidėjo nuo parodyto reportažo, pirmiausia turėtų turbūt atsiriboti, paneigti, atsiprašyti“, – sako A. Kasparavičius.

A. Kasparavičiaus tvirtinimu, jei PBK bandys mundurą plautis be šių žingsnių, „šansai išgyventi tikrai labai nedideli“. Pašnekovo manymu, būtų sunku rasti viešųjų ryšių kompaniją, kuri be atsiprašymo galėtų pradėti konsultuoti ir dirbti su kanalu.

PBK: reitingai išaugo

Tuo metu PBK atsiųstame komentare DELFI teigiama, kad įmonė savo verslo pozicijų neprarado.

„Nors šiuo metu situacija yra įtempta ir galima sakyti, kad įvyko force majore, mes įvykdysime savo įsipareigojimus klientų atžvilgiu“, - teigiama kanalo pateiktoje pozicijoje.

Teigiama, kad kai kurie kabelinių televizijų operatoriai buvo sustabdę PBK transliacijas, tačiau tai buvo trumpalaikis žingsnis ir šiuo metu beveik visi kabelinių televizijų operatoriai transliacijas yra atnaujinę.

„To nepadarė tik vienas operatorius, tačiau jo rinkos dalis tėra 1 proc.”, - rašoma BPK atsakyme.

Televizijos atstovai tikina, kad PBK žiūrimumas po skandalo ne sumažėjo, o atvirkščiai – reitingas išaugo 1 proc.

Šiuo metu PBK televizija transliuoja tik europietišką produkciją, perka naują produkciją Lietuvos rinkai. Teigiama, kad didelė dalis produkcijos bus skirta moteriškai auditorijai.

DELFI primena, kad PBK parodė laidą „Žmogus ir įstatymas“, kurioje niekino Sausio 13-osios kovotojus. Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) teigimu, laidoje buvo paskleista neapykantą kurstanti ir tikrovės neatitinkanti informacija apie 1991 m. sausio 13-osios įvykius, tyčiojamasi iš Lietuvos žmonių ir niekinamas kovotojų už Lietuvos laisvę atminimas.

Įsiplieskus šiam skandalui, Jolanta Butkevičienė nusprendė atsistatydinti iš PBK kanalą valdančios bendrovės „BMA LT“ generalinės direktorės pareigų.

Vilniaus apygardos administracinis teismas prieš porą savaičių trims mėnesiams sustabdė PBK retransliavimą Lietuvos teritorijoje. Taip teismas nusprendė po LRTK sprendimo laikinai stabdyti rusiškos kanalo produkcijos retransliavimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (168)