aA
Kasmet reklamos internete išlaidos auga apie 10 proc. daugiau. Skaitmeninės rinkodaros ekspertas, „Adnet Media“ direktorius Linas Šiautkulis atskleidžia keturis aspektus, kuriuos privalo žinoti verslas, norintis padidinti savo prekės ženklo sėkmę.
© Fotolia nuotr.

„Verslo žinių“ organizuotoje konferencijoje „Best Internet 2014” pranešimą skaitęs L. Šiautkulis skaičiavo, kad oficialiai skaičiuojant Lietuva reklamos dalimi, skiriama internetui, dar atsilieka nuo Europos. Europoje reklamos išlaidų dalis internetui siekia 26,7 proc., tuo metu Lietuvoje – 11,4 proc. (2013 m. duomenys, TNS).

Vis dėlto žiūrėdamas, kas sudaro minėtus procentus, skaitmeninės rinkodaros specialistas paminėjo, kad Europoje iš visų išlaidų internete tik 9 proc. tenka vaizdinei reklamai („baneriams”), tuo metu Lietuvoje – 11,4 proc.

Paieška, internetiniai skelbimai Europoje yra įskaitomi į bendrą reklamos pyragą, - aiškino konferencijos dalyvis. - Rizikuoju skelbdamas pirmą kartą tokį vertinimą, kuris nebyliai yra rinkodaros specialistų lūpose jau seniai, bet mes vertiname, kad iš tikrųjų reklamos rinkos dydis Lietuvoje siekia 127 mln. Lt ir Europos lygiu mes jau viršijame ribą, skirtą interneto reklamai, kuri siekia apie 29,6 proc.”

Lietuvoje didžiąją dalį internetinės reklamos sudaro vaizdinė reklama - „baneriai“, apie 23 proc. sudaro RTB/programmatic (reklama, kuri perkama automatiniu būdu).

Europos specialistai prognozuoja, kad labiausiai augančios sritys reklamos internetu bus vaizdinė reklama, mobilioji reklama ir RTB/programmatic.

L. Šiautkulis pabrėžė, kad internetas atveria didžiausias galimybes pasiekti 18-39 m. auditoriją, o kalbant apie vyriausio amžiaus vartotojų kategoriją internetas sparčiai vejasi televiziją.

Vis dėlto, pasak pranešėjo, didžiausia problema internete – reklamos triukšmas. Vienu metu interneto vartotoją gali pasiekti apie 350 žinučių. Mūsų duomenimis, vidutinis 4 tūkst. kampanijų internetinės reklamos parodymų skaičiaus ir paspaudimų ant jos skaičiaus santykis (CTR) – 0,1 proc. Nepaisant to, L. Šiautkulis teigė, kad reklamos efektyvumui nustatyti neužtenka vien šio skaičiaus.

„Daugelis CTR vertina, kaip svarbiausią reklamos efektyvumo rodiklį, nepaisant to, vien parodoma reklama turi poveikį ir kartais net didesnį“, – kalbėjo skaitmeninės rinkodaros ekspertas. Reklamos efektyvumo matavimo sistemos leidžia paskaičiuoti, kiek žmonių pamatę reklamą, bet jos nepaspaudę, vėliau apsilanko reklamos užsakovo internetiniame puslapyje.

Turinio rinkodara

Minėdamas svarbiausias šio meto internetinės reklamos tendencijas L. Šiautkulis visų pirma paminėjo turinio rinkodarą – vartotojams vertingo turinio kūrimą ir jo rėmimą. Šiuo metu, pranešėjo teigimu, šiai reklamai tenka apie 12 proc. vaizdinės reklamos internete dalies.

Specialisto teigimu, prekės ženklo integracija į turinį efektyvi tik kokybišką turinį ir didelę lojalią auditoriją pritraukiančiuose internetiniuose portaluose.

„Jei bandysime įgyvendinti turinio projektą tinklalapyje, kurio didžioji dalis yra atvesta paieškos sistemų, tai vartotojas jau yra nukreiptas ir tikimybė, kad vartotojas įsitrauks į sąveiką su prekės ženklu yra daug mažesnė“, - argumentavo specialistas.

Automatinis reklamos pirkimas

L. Šiautkulis skaičiuoja, kad Europoje automatiškai nuperkamos reklamos dalis internete siekia apie 15 proc. Tokia reklama leidžia reklamą rodyti vartotojams, pagal jų pomėgius, demografinius rodiklius.

„Galimybė automatizuotai ir duomenų pagalba pirkti reklamą egzistuoja jau ir Lietuvoje, - teigė pašnekovas. - Duomenys tampa vienu svarbiausiu skaitmeninės erdvės įrankiu“.

Mobilioji reklama

Pranešėjo teigimu, 2016 m. pabaigoje jau daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų turės mobiliuosius įrenginius.

Šią vasarą pirmą kartą paskelbti skaičiavimai, kiek daug Lietuvoje interneto vartotojų internetą pasiekia per mobilųjį įrenginį. Šis skaičius siekia 31 proc.

„Kas mane erzina, kad kiekvienais metais prognozuojamas mobiliosios reklamos bumas, bet tai niekaip neįvyksta. Taip, įsitraukimas ir praleistas laikas mobiliajame telefone didėja, bet situacija ta, kad tai prasilenkia su išlaidomis mobiliajai reklamai“, - kalbėjo L. Šiautkulis.

Vaizdo reklama

Skaičiuojama, kad 53 proc. europiečių naršo internetą, žiūrėdami televizorių. Tuo metu TNS skelbia, kad 13,3 proc. Lietuvos gyventojų televiziją žiūri kasdien internetu.

Minėdamas paskutinę reklamos internete tendenciją L. Šiautuklis prognozuoja, kad išlaidos vaizdo reklamai taip pat turėtų augti. Rinkos dalyviai numato apie 25 proc. augimą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Informacinės visuomenės plėtrai per trejus metus bus skirta 174 mln. eurų (5)

Informacinės visuomenės plėtrai 2019–2021 metais bus skirta 174 mln. eurų. Vien šiais metais...

Lietuvos įtakingiausieji 2018: elito akimis žiniasklaidos lyderis nepasikeitė, visuomenė galvoja kitaip (625)

Vertinant įtakingiausius Lietuvos žurnalistus visuomenės ir elito nuomonės šiemet išsiskyrė....

ESO atstovu spaudai pradeda dirbti Tomas Kavaliauskas (9)

„Energijos skirstymo operatoriaus“ ( ESO ) atstovu spaudai nuo ketvirtadienio pradeda dirbti...

Didžiausio Baltarusijos naujienų portalo biure atliekama krata (7)

Didžiausio Baltarusijos naujienų portalo tut.by biure antradienį atliekama krata, atliekant...

Top naujienos

Indrė Makaraitytė. Kiek tau skauda, kad Lietuvoje išžudyti žydai? (258)

Popiežius Lietuvoje viešėjo ir tą dieną, kai buvo minimas Vilniaus geto likvidavimo 75-metis....

Kreivus žvilgsnius į lietuvį pasaulio vicečempionų šalyje keičia septynženkliai pasiūlymai specialiai DELFI iš Zagrebo (4)

Užėjęs į kavinę išgerti puodelio espresso , Mindaugas Nikoličius gali nekrapštyti iš...

Draudikai perspėja: sukčių taikiniu tapo vairuotojai žiedinėse sankryžose – įkliūti gali kiekvienas (41)

Tyčia sukelti eismo įvykiai siekiant pasipelnyti – neretas sukčiavimo būdas užsienyje, tačiau...

Siurprizas Guogai: „valstietis“ yra pasirengęs įrodyti, kad jis geresnis (37)

Valstietis – žaliasis parlamentaras Tomas Tomilinas yra pasiruošęs įrodyti bendrapartiečiams,...

Starkevičiūtė: prieš krizę LB komerciniams bankams leido išvežti pinigus papildyta (8)

Krizės akivaizdoje Lietuvos bankui buvo siūloma didinti kapitalo pakankamumo rodiklį šalies...

Dėl Abramovičiaus Šveicarija skambina pavojaus varpais (3)

Rusų milijardieriui Romanui Abramovičiui nedavė leidimo apsigyventi Šveicarijoje, nes policija...

Siaubas Molėtuose: medikai konstatavo dešimtmetės mirtį (23)

Molėtuose mirė 10 metų mergaitė, jos mirties priežastis tiriama.

„Apple“ tvirtino, kad tai yra tvirčiausias stiklas išmaniųjų istorijoje: pirmieji „iPhone XS Max“ bandymai rodo ką kita (1)

„ iPhone XS Max“ ir „iPhone XS“ pradeda savo žygį per pasaulį. Juos jau gavo kai kurie...

Gyventojų skaičiumi susirūpinusi Vyriausybė galvoja apie naują mokesčio lengvatą (56)

Demografijos, migracijos ir integracijos politikos strategijos įgyvendinimo planą rengiančioje...

Sveikos ir dailios lūpos: paaiškino, kaip jomis pasirūpinti atvėsus orams

Atvėsęs ir drėgnas oras greitai paveikia mūsų odą, ypač lūpas, todėl rudeniop, pajutus...