Kasmet reklamos internete išlaidos auga apie 10 proc. daugiau. Skaitmeninės rinkodaros ekspertas, „Adnet Media“ direktorius Linas Šiautkulis atskleidžia keturis aspektus, kuriuos privalo žinoti verslas, norintis padidinti savo prekės ženklo sėkmę.
© Fotolia nuotr.

„Verslo žinių“ organizuotoje konferencijoje „Best Internet 2014” pranešimą skaitęs L. Šiautkulis skaičiavo, kad oficialiai skaičiuojant Lietuva reklamos dalimi, skiriama internetui, dar atsilieka nuo Europos. Europoje reklamos išlaidų dalis internetui siekia 26,7 proc., tuo metu Lietuvoje – 11,4 proc. (2013 m. duomenys, TNS).

Vis dėlto žiūrėdamas, kas sudaro minėtus procentus, skaitmeninės rinkodaros specialistas paminėjo, kad Europoje iš visų išlaidų internete tik 9 proc. tenka vaizdinei reklamai („baneriams”), tuo metu Lietuvoje – 11,4 proc.

Paieška, internetiniai skelbimai Europoje yra įskaitomi į bendrą reklamos pyragą, - aiškino konferencijos dalyvis. - Rizikuoju skelbdamas pirmą kartą tokį vertinimą, kuris nebyliai yra rinkodaros specialistų lūpose jau seniai, bet mes vertiname, kad iš tikrųjų reklamos rinkos dydis Lietuvoje siekia 127 mln. Lt ir Europos lygiu mes jau viršijame ribą, skirtą interneto reklamai, kuri siekia apie 29,6 proc.”

Lietuvoje didžiąją dalį internetinės reklamos sudaro vaizdinė reklama - „baneriai“, apie 23 proc. sudaro RTB/programmatic (reklama, kuri perkama automatiniu būdu).

Europos specialistai prognozuoja, kad labiausiai augančios sritys reklamos internetu bus vaizdinė reklama, mobilioji reklama ir RTB/programmatic.

L. Šiautkulis pabrėžė, kad internetas atveria didžiausias galimybes pasiekti 18-39 m. auditoriją, o kalbant apie vyriausio amžiaus vartotojų kategoriją internetas sparčiai vejasi televiziją.

Vis dėlto, pasak pranešėjo, didžiausia problema internete – reklamos triukšmas. Vienu metu interneto vartotoją gali pasiekti apie 350 žinučių. Mūsų duomenimis, vidutinis 4 tūkst. kampanijų internetinės reklamos parodymų skaičiaus ir paspaudimų ant jos skaičiaus santykis (CTR) – 0,1 proc. Nepaisant to, L. Šiautkulis teigė, kad reklamos efektyvumui nustatyti neužtenka vien šio skaičiaus.

„Daugelis CTR vertina, kaip svarbiausią reklamos efektyvumo rodiklį, nepaisant to, vien parodoma reklama turi poveikį ir kartais net didesnį“, – kalbėjo skaitmeninės rinkodaros ekspertas. Reklamos efektyvumo matavimo sistemos leidžia paskaičiuoti, kiek žmonių pamatę reklamą, bet jos nepaspaudę, vėliau apsilanko reklamos užsakovo internetiniame puslapyje.

Turinio rinkodara

Minėdamas svarbiausias šio meto internetinės reklamos tendencijas L. Šiautkulis visų pirma paminėjo turinio rinkodarą – vartotojams vertingo turinio kūrimą ir jo rėmimą. Šiuo metu, pranešėjo teigimu, šiai reklamai tenka apie 12 proc. vaizdinės reklamos internete dalies.

Specialisto teigimu, prekės ženklo integracija į turinį efektyvi tik kokybišką turinį ir didelę lojalią auditoriją pritraukiančiuose internetiniuose portaluose.

„Jei bandysime įgyvendinti turinio projektą tinklalapyje, kurio didžioji dalis yra atvesta paieškos sistemų, tai vartotojas jau yra nukreiptas ir tikimybė, kad vartotojas įsitrauks į sąveiką su prekės ženklu yra daug mažesnė“, - argumentavo specialistas.

Automatinis reklamos pirkimas

L. Šiautkulis skaičiuoja, kad Europoje automatiškai nuperkamos reklamos dalis internete siekia apie 15 proc. Tokia reklama leidžia reklamą rodyti vartotojams, pagal jų pomėgius, demografinius rodiklius.

„Galimybė automatizuotai ir duomenų pagalba pirkti reklamą egzistuoja jau ir Lietuvoje, - teigė pašnekovas. - Duomenys tampa vienu svarbiausiu skaitmeninės erdvės įrankiu“.

Mobilioji reklama

Pranešėjo teigimu, 2016 m. pabaigoje jau daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų turės mobiliuosius įrenginius.

Šią vasarą pirmą kartą paskelbti skaičiavimai, kiek daug Lietuvoje interneto vartotojų internetą pasiekia per mobilųjį įrenginį. Šis skaičius siekia 31 proc.

„Kas mane erzina, kad kiekvienais metais prognozuojamas mobiliosios reklamos bumas, bet tai niekaip neįvyksta. Taip, įsitraukimas ir praleistas laikas mobiliajame telefone didėja, bet situacija ta, kad tai prasilenkia su išlaidomis mobiliajai reklamai“, - kalbėjo L. Šiautkulis.

Vaizdo reklama

Skaičiuojama, kad 53 proc. europiečių naršo internetą, žiūrėdami televizorių. Tuo metu TNS skelbia, kad 13,3 proc. Lietuvos gyventojų televiziją žiūri kasdien internetu.

Minėdamas paskutinę reklamos internete tendenciją L. Šiautuklis prognozuoja, kad išlaidos vaizdo reklamai taip pat turėtų augti. Rinkos dalyviai numato apie 25 proc. augimą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

TV3 valdys naujo prekės ženklo bendrovė „All Media Baltics“ (1)

Gavus Latvijos konkurencijos tarybos leidimą, trečiadienį buvo užbaigtas sandoris dėl Baltijos...

M. Šalčiūtė įspėta dėl paslėptos reklamos feisbuke (55)

Savo feisbuko paskyroje įvairias prekes ir paslaugas girianti Monika Šalčiūtė sulaukė įspėjimo.

Pasikeitimai DELFI: M. Garbačiauskaitė-Budrienė keičia veiklos profilį, redakcijai vadovaus R. Lukaitytė-Vnarauskienė (94)

Ilgametė DELFI redaktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė nutarė atsisakyti vyriausiosios...

Žurnalo „Žmonės“ vyriausiąja redaktore tampa G. Bukauskienė (6)

Nauja žurnalo „ Žmonės “ vyriausiaja redaktore nuo lapkričio 14 dienos taps Gitana...

Permainos „Ūkininko patarėjo“ redakcijoje: keičiasi akcininkai, direktorius, redaktorius (31)

„Ūkininko patarėjo“ redakcijoje – pokyčių dienos. Pasikeitus daliai bendrovės akcininkų,...

Top naujienos

M. Bastys nepriklausys nė vienai socialdemokratų frakcijai (1)

Seimo narys Mindaugas Bastys nutarė dirbti Mišrioje Seimo narių grupėje, jis apsisprendė...

Bylos duomenys: iš savivaldybės įmonės „Start Vilnius“ reikalauta 100 tūkst. eurų kyšio (7)

Iš savivaldybės valdomos įmonės „Start Vilnius“ atstovų reikalauta 100 tūkst. eurų kyšio...

Po baikerio dingimo – sulaikytas įtariamasis, prokurorai prašo jį suimti teistas dėl R. Kirilkino užpuolimo (149)

Baikerio Aivaro Kilkaus dingimo istorijoje – sulaikymas. Ikiteisminį tyrimą atliekantys...

Išardoma Ignalinos AE: pamatykite, kaip ji atrodo dabar (294)

2009 metais sustabdžius antrojo bloko eksploataciją, prasidėjo Ignalinos atominės elektrinės...

Įvardino, už ką nori balsuoti Prezidento rinkimuose: išryškėjo trys favoritai (883)

Po pusantrų metų vyksiančiuose Lietuvos prezidento rinkimuose daugiausia gyventojai norėtų...

Dingusio baikerio artimieji kviečia neabejingus žmones šukuoti Trakų apylinkes (16)

Dingusio Aivaro Kilkaus artimieji kviečia visus šiai nelaimei neabejingus žmones penktadienį, 12...

Kaune – žinomo verslininko ginčas dėl milijonų (4)

Kauno apygardos teismas šią savaitę toliau nagrinėjo buvusio „Boslita“ akcininko Arvydo...

Šiurpi milijonieriaus įdukros sukelta avarija Ukrainoje: iškėlė naują įvykio versiją tai - kvailas jaunos mergelės noras (37)

Šiurpi avarija Ukrainos Charkovo mieste, per kurią spalio 18 dienos vakarą žuvo penki žmonės,...

DELFI TV Gyvai: ekonomistai N. Mačiulis ir Ž. Mauricas apie populiariausias Idėjas Lietuvai ekonomikos srityje

DELFI TV konferencijoje dalyvauja banko „Luminor“ vyriausias ekonomistas Žygimantas Mauricas ir...

Įspėja: Rusijos žvilgsnis krypsta į kitą regioną (478)

Rusija ką tik užbaigė karines pratybas „Zapad“ – didžiausią tokio pobūdžio akciją nuo...