aA
Kasmet reklamos internete išlaidos auga apie 10 proc. daugiau. Skaitmeninės rinkodaros ekspertas, „Adnet Media“ direktorius Linas Šiautkulis atskleidžia keturis aspektus, kuriuos privalo žinoti verslas, norintis padidinti savo prekės ženklo sėkmę.
Keturi burtažodžiai, kuriuos būtina žinoti verslui apie internetinę reklamą
© Fotolia nuotr.

„Verslo žinių“ organizuotoje konferencijoje „Best Internet 2014” pranešimą skaitęs L. Šiautkulis skaičiavo, kad oficialiai skaičiuojant Lietuva reklamos dalimi, skiriama internetui, dar atsilieka nuo Europos. Europoje reklamos išlaidų dalis internetui siekia 26,7 proc., tuo metu Lietuvoje – 11,4 proc. (2013 m. duomenys, TNS).

Vis dėlto žiūrėdamas, kas sudaro minėtus procentus, skaitmeninės rinkodaros specialistas paminėjo, kad Europoje iš visų išlaidų internete tik 9 proc. tenka vaizdinei reklamai („baneriams”), tuo metu Lietuvoje – 11,4 proc.

Paieška, internetiniai skelbimai Europoje yra įskaitomi į bendrą reklamos pyragą, - aiškino konferencijos dalyvis. - Rizikuoju skelbdamas pirmą kartą tokį vertinimą, kuris nebyliai yra rinkodaros specialistų lūpose jau seniai, bet mes vertiname, kad iš tikrųjų reklamos rinkos dydis Lietuvoje siekia 127 mln. Lt ir Europos lygiu mes jau viršijame ribą, skirtą interneto reklamai, kuri siekia apie 29,6 proc.”

Lietuvoje didžiąją dalį internetinės reklamos sudaro vaizdinė reklama - „baneriai“, apie 23 proc. sudaro RTB/programmatic (reklama, kuri perkama automatiniu būdu).

Europos specialistai prognozuoja, kad labiausiai augančios sritys reklamos internetu bus vaizdinė reklama, mobilioji reklama ir RTB/programmatic.

L. Šiautkulis pabrėžė, kad internetas atveria didžiausias galimybes pasiekti 18-39 m. auditoriją, o kalbant apie vyriausio amžiaus vartotojų kategoriją internetas sparčiai vejasi televiziją.

Vis dėlto, pasak pranešėjo, didžiausia problema internete – reklamos triukšmas. Vienu metu interneto vartotoją gali pasiekti apie 350 žinučių. Mūsų duomenimis, vidutinis 4 tūkst. kampanijų internetinės reklamos parodymų skaičiaus ir paspaudimų ant jos skaičiaus santykis (CTR) – 0,1 proc. Nepaisant to, L. Šiautkulis teigė, kad reklamos efektyvumui nustatyti neužtenka vien šio skaičiaus.

„Daugelis CTR vertina, kaip svarbiausią reklamos efektyvumo rodiklį, nepaisant to, vien parodoma reklama turi poveikį ir kartais net didesnį“, – kalbėjo skaitmeninės rinkodaros ekspertas. Reklamos efektyvumo matavimo sistemos leidžia paskaičiuoti, kiek žmonių pamatę reklamą, bet jos nepaspaudę, vėliau apsilanko reklamos užsakovo internetiniame puslapyje.

Turinio rinkodara

Minėdamas svarbiausias šio meto internetinės reklamos tendencijas L. Šiautkulis visų pirma paminėjo turinio rinkodarą – vartotojams vertingo turinio kūrimą ir jo rėmimą. Šiuo metu, pranešėjo teigimu, šiai reklamai tenka apie 12 proc. vaizdinės reklamos internete dalies.

Specialisto teigimu, prekės ženklo integracija į turinį efektyvi tik kokybišką turinį ir didelę lojalią auditoriją pritraukiančiuose internetiniuose portaluose.

„Jei bandysime įgyvendinti turinio projektą tinklalapyje, kurio didžioji dalis yra atvesta paieškos sistemų, tai vartotojas jau yra nukreiptas ir tikimybė, kad vartotojas įsitrauks į sąveiką su prekės ženklu yra daug mažesnė“, - argumentavo specialistas.

Automatinis reklamos pirkimas

L. Šiautkulis skaičiuoja, kad Europoje automatiškai nuperkamos reklamos dalis internete siekia apie 15 proc. Tokia reklama leidžia reklamą rodyti vartotojams, pagal jų pomėgius, demografinius rodiklius.

„Galimybė automatizuotai ir duomenų pagalba pirkti reklamą egzistuoja jau ir Lietuvoje, - teigė pašnekovas. - Duomenys tampa vienu svarbiausiu skaitmeninės erdvės įrankiu“.

Mobilioji reklama

Pranešėjo teigimu, 2016 m. pabaigoje jau daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų turės mobiliuosius įrenginius.

Šią vasarą pirmą kartą paskelbti skaičiavimai, kiek daug Lietuvoje interneto vartotojų internetą pasiekia per mobilųjį įrenginį. Šis skaičius siekia 31 proc.

„Kas mane erzina, kad kiekvienais metais prognozuojamas mobiliosios reklamos bumas, bet tai niekaip neįvyksta. Taip, įsitraukimas ir praleistas laikas mobiliajame telefone didėja, bet situacija ta, kad tai prasilenkia su išlaidomis mobiliajai reklamai“, - kalbėjo L. Šiautkulis.

Vaizdo reklama

Skaičiuojama, kad 53 proc. europiečių naršo internetą, žiūrėdami televizorių. Tuo metu TNS skelbia, kad 13,3 proc. Lietuvos gyventojų televiziją žiūri kasdien internetu.

Minėdamas paskutinę reklamos internete tendenciją L. Šiautuklis prognozuoja, kad išlaidos vaizdo reklamai taip pat turėtų augti. Rinkos dalyviai numato apie 25 proc. augimą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Prancūzija „Google“ skyrė 1,1 mln. eurų baudą (3)

„ Google Ireland“ ir „Google France“ sutiko sumokėti 1,1 mln. eurų baudą Prancūzijai po...

Lenkijoje privatūs TV kanalai išjungė parai transliacijas

Trečiadienį daugybė lenkų nepamatė ar neišgirdo savo pamėgtų programų, transliuojamų kai...

„Euronews“ dėl pandemijos atleis darbuotojų

Naujienų kanalas „Euronews“ trečiadienį paskelbė apie planus dėl COVID-19 krizės ir jos...

„Google“ atlyginimų ir darbuotojų samdymo diskriminacijos byloje sumokės 2,6 mln. dolerių

JAV technologijų milžinė „ Google “ sutiko sumokėti 2,6 mln. dolerių (apie 2,15 mln. eurų)...

„Google“ skirs 150 mln. JAV dolerių vakcinavimo nuo COVID-19 kampanijai (3)

JAV interneto milžinė „ Google “ pirmadienį pranešė planuojanti suteikti savo patalpas...

Top naujienos

Po konflikto su įsižeidusia policininke – prarasti dveji metai ramybės: tai buvau matęs tik filmuose (2)

Automobilių spūstyje į konfliktinę situaciją su Vilniaus apskrities policijos tyrėja...

Arūnas Spraunius | D+

Kremlius nusitaikė į Juodąjį žemyną: čia jau darbuojasi rusų „sėkmės kariai“

Gegužės 4-ąją Prancūzijos tarptautinis radijas RFI informavo apie rusų karinių samdinių...

Šarūnas Meškys | D+

Skubėkite prisirinkti šių pumpurų: užsienio mokslininkai ištyrė, kaip Lietuvoje paplitęs augalas įveikia mirtiną virusą ir naikina vėžio ląsteles

Italijos ir Pietų Korėjos mokslininkai išsiaiškino stulbinančią augalų savybę, kuri gali...

Po medikės savižudybės bus išmoktos pamokos: sukrėtimai laukia visos sistemos (272)

Sekmadienį iš gyvenimo savo noru pasitraukė jauna gydytoja anesteziologė-reanimatologė, dirbusi...

Pensija nuo 72-ejų? Metas susitaikyti, kad dirbti turėsime ilgiau (836)

Europos Komisija Lietuvai rekomenduoja iki 2040 m. prailginti darbingą amžių iki 72-ejų. Dabar...

Jau ketvirtadienį – drastiški orų pokyčiai: ciklonas į šalį atneš lietų, bus apie 10 laipsnių šalčiau (3)

Trečiadienį dar pasimėgausime labai šiltais ir sausais orais. Virš šalies laikysis aukštesnio...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+

Atkaklusis nacis, kuris norėjo grįžti į Vokietiją: pabėgėlio išradingumas pranoko „Holivudo“ filmus, o Hitleris už tai net apdovanojo

Sėkmė šypsosi tik atkakliems. Taip teigiama apie pasiekimus asmeniniame gyvenime, versle, sporte ir...

Iš Gazos Ruožo vėl lekia raketos: po Izraelio aviacijos smūgio sugriuvus 12 aukštų pastatui „Hamas“ surengė masinę ataką (580)

Gazos Ruožą kontroliuojantis islamistų judėjimas „Hamas“ antradienį paskelbė paleidęs 130...

Sugalvojo originalų būdą įamžinti gražiausias Lietuvos vietoves: šis namų akcentas abejingų nepalieka (18)

Norite, jog į namus atėję draugai kalbėtųsi apie keliones, Lietuvos grožį ir pamirštų...

Smurtą artimoje aplinkoje patiria ir vyrai: specialistas papasakojo, su kokiomis problemomis susiduria dažniausiai (86)

90 proc. smurto artimoje aplinkoje patiria moterys. Vyrų, patiriančių smurtą , yra gerokai...