„Koks yra verslo tikslas? Dėl ko visi pradeda verslą? Kad patenkintų klientų poreikius. Rimtai? Nustokite imti pinigus iš klientų, jie tikrai bus labiau patenkinti. Kad gamintų kokybišką produkciją. Rimtai? Tai kam jums pardavimų departamentas, jeigu reikia gaminti? Atsimenu vieną pirmųjų pamokų, kurią aš gavau iš savo tėvo – verslo partnerio: versle yra tik du esminiai klausimai. Kokie? Pirmas yra, kiek pardavei, o antras: kur bapkės. Taigi, įmonės tikslas yra uždirbti pinigus dabar ir ateityje“, - per vadovų konferenciją „EBIT2015“ kalbėjo N. Jasinavičius.

Pasak jo, yra ir tipinė dilema, su kuria įmonė susiduria: ji nustoja augti ir tampa stabili. Tačiau netrukus iškyla stagnacijos grėsmė.

„Neauganti kompanija nėra stabili ir labai svarbu sukurti esminį ir ilgalaikį konkurencinį pranašumą, antra – išmokti jį išnaudoti. Tai yra sugebėjimas nueiti ir parduoti, - sakė N. Jasinavičius. - Aš manau, tas, kas pasakė „sukurk gerus spąstus pelėms ir pasaulis išmins taką iki tavo durų“, jis apgavo jus! Neišmins to tako, reikia eiti ir parduoti.“

Kalbėtojas dėstė, kad ne mažiau svarbu užtikrinti konkurencinio pranašumo ilgalaikiškumą: nuleisti kainą 10 proc. yra trumpalaikis sprendimas, nes jau kitą dieną tai gali padaryti konkurentai.

„Išėjo „Bitė“ su bomba: fiksuota kaina. Oho. Sekančią dieną „Tele2“ sako: o pas mus visa tai litu pigiau. Reikšmingas konkurencinis pranašumas truko 24 valandas. Sukurkite, išnaudokite ir palaikykite ilgalaikį konkurencinį pranašumą ir nebūkite nei inkarais, nei stabdžiais. Jūs esate tai, kas lemia jūsų kompanijos rezultatus. Kodėl dabar trūksta pardavimų? Nes prieš pusę metų į tai neatkreipėte dėmesio. Kodėl pritrūko pajėgumų? Nes prieš metus nepasirūpinote. Vadovų dėmesys yra svarbiausias apribojimas“, - mano N. Jasinavičius.

Jis atkreipė dėmesį, kad dauguma bendrovių siekia stabilumo, tačiau paskui juo nesidžiaugia, jei nėra augimo.

„Kodėl? Ten dirba kvaili žmonės? Tokias kompanijas sukūrė kvaili žmonės?, - klausė N. Jasinavičius. - Kai nori užtikrinti stabilumą, turi tam skirti dėmesio, bet kartu reikia užtikrinti augimą ir tam taip pat reikia skirti dėmesio. Šioks toks konfliktas tarp šių dviejų dalykų. Kodėl negalima skirti dėmesio ir stabilumui, ir augimui? Dėl vienos paprastos priežasties – vadovų dėmesys yra ribotas.“

Todėl jis siūlo įmonėms auginti ir įgalinti vidurinį sluoksnį vadovų, kad įmonės vadovas galėtų visą savo dėmesį sutelkti į strategiją. Pasak kalbėtojo, kai įmonėje nuolat „gesinami gaisrai“ ir įsigalioja „pusės devynių dėsnis“, t. y. vadovai susėda su buhalteriais gerti kavos ir spręsti, su kuo bus atsiskaitoma ta dieną, nėra laiko galvoti apie organizacijos augimą.

„Dar vienas svarbus dalykas: inovacijos. Kaip visi metėsi į inovacijas! Visi vadovai nori išeiti ant scenos kaip Steve'as Jobsas. Ar reikia jums tų inovacijų? Ar jūs išnaudojat tai, ką turite? Kai kalbate apie inovacijas, ar jūs darote tai, kas jums patinka, ar tai, ko reikia klientui? Paprastas pavyzdys: mobilūs telefonai. Kokia jų savybė jus labiausiai nervina? Kad išsikrauna. Ką tobulina mobiliųjų telefonų kūrėjai? Geresnis ekranas, plonesnis ir t.t. Man nebereikia geresnio ekrano, tai nereikšminga šiame etape“, - mano N. Jasinavičius.

Kartu jis siūlo įmonėms prisiminti, kad versle galioja ta pati taisyklė: grandinė yra tiek stipri, kiek stipri yra silpniausia jos grandis. Atitinkamai, daugiausiai problemų įstaiga turi toje srityje, kur susikaupę daugiausiai darbo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (35)