Kelionę besirenkančiam žmogui visų pirma svarbu suvokti paslaugų teikimo principus – dauguma kelionių ir turizmo paslaugų bendrovių yra tarpininkai, kurie parduoda kelionių organizatorių parengtus paketus, tuo tarpu palyginus nedaug bendrovių pačios organizuoja keliones, o asortimente siūlo ir savo, ir kitų organizatorių keliones. 

Tiek kelionių agentūros, tiek organizatoriai rinkoje yra vienodai svarbūs. Tarpininko vaidmenį užimanti agentūra parduodama ne vieno organizatoriaus keliones tampa ekspertu, kuris stebi rinkos dalyvius, adekvačiai vertina jų pasiūlymus ir gali pateikti patį geriausią kelionės paketą klientui konkrečiu atveju. Žinoma, faktas, kad agentūra geba dar ir pati organizuoti bei klientams pasiūlyti savo kelionių paketų, teikia papildomą vertę jos kompetencijai.

Tačiau svarbiausia, kad kelionių agentūra bendradarbiautų ir teiktų tik patikimų kelionių organizatorių pasiūlymus. Šį principą ir jo svarbą geriausiai suvokia didžiosios kelionių agentūros, kurios sėkmingai savo veiklai privalo pilnai išpildyti klientų lūkesčius.

Finansinės apimtys

Vienas kertinių aspektų, daug pasakančių apie bendrovės finansinę situaciją, yra kreditingumas. UAB „Creditinfo Lietuva“ kasmet skelbia itin aukštus kreditingumo reitingus turinčias įmones, kurios sudaro vos 5 proc. visų Lietuvos bendrovių – tarp jų yra ir kelionių organzatorių.

Svarbūs patikimumo kriterijai yra ir bendrovės įkūrimo metai bei apyvarta. Ilgametė bendrovės patirtis ir jau vien tai, kad ji periodiškai viešai skelbia duomenis apie savo finansinius rezultatus, yra teigiamas ženklas – tai rodo atvirumą, atitinkamą požiūrį į savo klientus.

Bendrovės dydis

Vertinga informacija, vertinant patikimumą, yra ir tai, kiek kelionių paslaugas teikiančioje bendrovėje dirba darbuotojų. Vidutiniškai vienoje sektoriaus įmonėje yra kiek daugiau nei 6 darbuotojai, o daugiau nei 50 dirbančiųjų turi vos trys turizmo sektoriaus atstovai. Nereikia darbuotojų skaičiaus kriterijaus vertinti vienprasmiškai, nes ir trys savo srities profesionalai gali puikiai teikti paslaugas.

Tiesa, nedaug darbuotojų turinčios bendrovės įprastai turi ir mažesnius finansinius srautus, joms sunkiau amortizuoti netikėtas išlaidas ar tiesiog sėkmingai plėtoti veiklą ištisus metus, nes šiame sektoriuje stiprus paslaugų sezoniškumas. Mažos bendrovės yra lengviau pažeidžiamos ir greičiau gali susigundyti pardavinėti didesnės rizikos produktus, siekdamos momentinės naudos.

Kriterijai, kuriais vadovaujantis reikėtų vertinti kelionių paslaugos teikėją, yra pakankamai paprasti ir nesudėtingai įvertinami net ir eiliniam vartotojui. Taigi, natūralu, jog norėdami apsaugoti save bei būti ramiais ir užtikrintais dėl paslaugų, vis daugiau vartotojų aktyviau domėsis ne tik kelionės pasiūlymu, bet ir pačiais paslaugų teikėjais.