Pasak ministro pirmininko kanclerio Deivido Matulionio, jau liepą tikimaisi uosto ir "Klaipėdos naftos" sutarties dėl SGD terminalo statybos darbų, kurių preliminari vertė yra apie 180 mln. litų.

"Buvo nuspręsta, kad jeigu būtų daromos investicijos - krantinėse, į kitus darbus, tai turi būti nustatytas vienodas kompensavimo mechanizmas abiems įmonėms ("Klaipėdos naftai" ir Klaipėdos uostui - BNS) - tai buvo esminis sutarimas. Aš taip supratau, kad įmonės vėl susitiks ir sutars dėl teisinių nuostatų ir pasirašys atitinkamą susitarimą. Vyriausybė užtikrins, kad kiekvienai įmonei bus užtikrintas tinkamas įdėtų investicijų kompensavimas", - trečiadienį po Vyriausybėje vykusio susitikimo žurnalistams sakė D.Matulionis.

"Tai yra kelias, kuriuo turime eiti. Vyriausybė pritars tokiam sprendimui. Įmonės, ką investuoja, turėtų susigrąžinti", - tvirtino D.Matulionis.

Diskusijų kilo dėl to, kad Klaipėdos jūrų uosto direkcija būtų įpareigota savo lėšomis finansuoti investicijas į jai nepriklausančią infrastruktūrą. Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymas numato, kad krantinė, prie kurios bus terminalas, turėtų priklausyti "Klaipėdos naftai", tuo tarpu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymas numato, kad visa infrastruktūra, esanti uosto akvatorijoje, priklauso uosto direkcijai.

Anot D.Matulionio, investicijas į uosto infrastruktūrą ir uosto gilinimo darbus turės finansuoti uostas, tačiau ginčai vyksta dėl daugiausiai lėšų reikalaujančių investicijų į krantinę.

"Tai susitarimo reikalas, kas kokius darbus atliks. Iš tikrųjų ta pati krantinė gali būti traktuojama ir kaip SGD terminalo, ir kaip uosto sudėtinė dalis. Čia mūsų teisininkai nemato jokio prieštaravimo. Liepos mėnesį įmonės turėtų referuoti, kaip sekasi ir tikimės, kad liepą susitarimas bus pasirašytas", - sakė kancleris.

Tiksli suma, kiek Klaipėdos uostas turėtų investuoti į SGD terminalo infrastruktūros įrengimą, iki šiol nėra aiški. Preliminariais uosto direkcijos skaičiavimais, investicijos vien į krantinės infrastruktūrą gali siekti maždaug 177 mln. litų.

"Dabar yra skaičių gausa - nuo 120 mln. iki 300 mln. litų. Įmonių reikalas susiderinti skaičius", - sakė D.Matulionis.

Žiniasklaida pirmadienį rašė, jog Klaipėdos jūrų uosto direkcija atsisakė pasirašyti sutartį dėl bendradarbiavimo su "Klaipėdos nafta" statant SGD terminalą. Teigiama, kad uosto direkcijos pasamdyti "West Ekspert" ekspertai nustatė, kad pasirašius siūlomą sutartį būtų nusižengta ne vienam Lietuvoje galiojančiam įstatymui.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)