A95 benzinas per mėnesį atpigo 10 centų. Rugpjūčio 4 dieną litras kainavo 1,22 euro, o rugsėjo 3 dieną – 1,12 euro, rodo degalukainos.lt duomenys.

A98 benzino kaina smuko taip pat 10 centų. Nuo 1,20 euro rugpjūčio pradžioje iki 1,10 euro rugsėjį.

Neatsiliko ir dyzelinas, kurio litro kaina prieš mėnesį siekė 1,10 euro, o dabar – 0,98 euro.

Ž. Mauricas aiškino, kad pagrindinė atpigimo priežastis pakankamai akivaizdi – naftos kaina pasaulinėje rinkoje ženkliai sumažėjo ir net nukrito žemiau sausio mėnesio lygio.

Tiesa, WTI rūšies nafta per pastarąjį mėnesį pabrango 1 JAV dolerių. Šiuo metu kainuoja 46 dolerius, nors prieš kelias savaites buvo nukritusi iki 38 dolerių.

Brent“ rūšies naftos kaina visą mėnesį išliko tame pačiame lygyje – apie 50 dolerių. Tiesa, rugpjūčio 24 dieną buvo nukritusi beveik iki 42, o po to kilo iki 53 dolerių.

Tačiau per pastaruosius tris mėnesius abiejų rūšių kainos mažėjo maždaug penktadaliu.

„Taip pat euro kursas JAV dolerio atžvilgiu šiek tiek susilpnėjo. Tad naftos kaina eurais sumažėjo dar labiau. Praktiškai pasiekė rekordiškai žemą lygį nuo 2009 metų.

Tačiau buvo veiksnių, kurie kuro kainų kritimą stabdė. Perdirbimo ir pardavimo maržos buvo linkusios būti didesnės, nei įprastai, bet tai pakankamai normali situacija: kai naftos kaina krenta, dažniausiai kuro kaina vėluoja kristi.

Viena vertus, yra reikalavimai saugoti dalį kuro atsargai. Kita vertus, kol naftos kainų kritimas pereina į galutinio produkto kainų kritimą, užtrunka laiko“, – sakė Ž. Mauricas.

Ekonomistas teigė, kad sunku apskaičiuoti, kiek tiksliai tai užtrunka, nes laikotarpis kinta ir yra didelis neapibrėžtumas.

„Gali trukti nuo savaitės iki mėnesio ar net kelių“, – sakė jis.

Ž. Mauricas taip pat pabrėžė, jog naftos kainų sumažėjimas degalinėse atsispindi pavėluoti ne tik Lietuvoje.

„Reiškinys būdingas visame pasaulyje ir ypač Europoje. Netgi tose valstybėse, kur yra didelė konkurencija, pavyzdžiui, Vokietijoje ar Ispanijoje, vėlavimas yra“, – tarė jis.

Pašnekovas prognozavo, kad žvelgiant į ateitį, kuro kaina turėtų dar labiau mažėti.

Savo ruožtu „Orlen Lietuva“ DELFI informavo, kad jų degalinėse kainų sumažėjimas atitiko tuo metu sumažėjusias agentūros „Platts“ indekso vertes.

„Būtent šis indeksas yra pagrindinis rodiklis nustatant didmeninę naftos perdirbimo produktų kainą. Jeigu ši indeksas kils, kils ir didmeninė degalų kaina, jeigu mažės – atitinkamai mažės ir didmeninė degalų kaina. Didmeninei degalų kainai įtakos taip pat turi valiutų (JAV dolerio ir euro) kursas, paklausos ir pasiūlos santykis, logistikos sąnaudos“, – teigė bendrovės atstovas spaudai Mindaugas Linkaitis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (197)