Pasiryžo tapti tikru Lietuvos vyru

Prieš įžengdamas į „Adampolis“ įmonę, M. Stonkus pripažino, kad šiandien – lemtinga diena, kada jis gali nors šiek tiek „prisiliesti“ prie savo giminės vyrų pasirinkto profesinio kelio. Jis išdavė, kad jo senelis dirbo tolimųjų reisų vairuotoju, mėgo taisyti sugedusias transporto priemones.

„Žmonių, kurie vairuoja sunkvežimius bei tų, kurie juos taiso – giminėje turbūt turime visi. Šiandien aš noriu tapti tikru Lietuvos vyru. Kad galėčiau užtikrintai save tokiu vadinti – turiu išmokti tepalais sutepti savo menininko rankas bei pabandyti atsukti kokį varžtą“, – prieš pradėdamas nuotykių kupiną dieną sakė vyras.

Įžengus pro solidžios įmonės duris, žinomą aktorių pasitiko priėmėjas Rimvydas Kekys. Jis supažindino, kad M. Stonkui numatytos išbandyti net trys skirtingos darbo pozicijos, kurios padės įgyti įvairiapusiškų kompetencijų.

Pirmąją užduotį įveikė sėkmingai

Mantui persirengus specialią įmonės aprangą ir apžiūrėjus patalpas, R. Kekys jam papasakojo apie pirmosios darbo pozicijos – serviso priėmėjo, atsakomybes.

„Šiame darbe reikia bendrauti su telefonu skambinančiais klientais, paprašyti jų nurodyti būtinus duomenis, pavyzdžiui – transporto priemonės valstybinius numerius. Tada reikia priskirti atsakingus žmones, kurie suteiks reikiamas paslaugas“, – paaiškina laikinas M. Stonkaus kolega.

Humoristą ne juokais išgąsdino laukiantis darbas, jis ėmė teirautis, ar nebus paliktas vienas, ar jam padės kolegos. Vis tik, su pirmąją užduotimi Mantui sekėsi susidoroti puikiai: skambinantį klientą jis sėkmingai užregistravo, atliko visus būtinus procesus, užtikrinančius, kad būtų suteiktos norimos paslaugos.

Šia užduotimi susipažinimas su serviso priėmėjo darbo atsakomybėmis nesibaigė. Klientas, su kurio aktoriui teko bendrauti telefonu, atvyko į įmonę „Adampolis“. Mantui teko apžiūrėti jo sunkvežimį, įvertinti jo būklę, visą informaciją susisteminti.

Sėdint sunkvežimyje prisiminė ir paauglystę

Itin profesionaliai aptarnavęs klientą ir palikęs jį laukiamajame, M. Stonkus ėmėsi kitos užduoties – išbandė serviso meistro darbo poziciją. Meistrui nurodęs galimus sunkvežimio gedimus, aktorius informavo, kad reikalinga transporto priemonės diagnostika.

Meistras Aurimas Mikalonis perėmė mentoriaus poziciją ir naujam kolegai M. Stonkui paaiškino apie būsimą darbų eigą. Aktorius vykdydamas nurodymus įsitikino, kad šiame darbe būtinas greitis bei žaibiška reakcija, mat darbai privalo būti atliekami kokybiškai ir skubiai.

„Paauglystėje man yra tekę sunkvežimiu keliauti drauge su dėde. Pamenu, neplanuotai išėjo, kad Olandijoje vykome pasikrauti sunkvežimio. Buvome prie kažkokio paukštyno, o užsakymas vėlavo net savaitę. Man, būnant vos trylikos metų, reikėjo savaitę praleisti su sunkvežimių vairuotojais. Galėčiau sakyti, kad tai – geriausi atsiminimai iš paauglystės“, – važiuojant sunkvežimiu patirtimi dalinosi besijuokdamas M. Stonkus.

Saugumas – svarbiausia: būtina sunkvežimį patikrinti nuodugniai

Įmonės „Adampolis“ meistras A. Mikalonis sunkvežimiui įvažiuojant į servisą papasakojo aktoriui apie laukiančius darbus.

„Negalima išleisti vairuotojo į kelią su nesaugia transporto priemone. Reikia atidžiai patikrinti stabdžius, važiuoklę. Ši diagnostika tokia pati, kokia atliekama ir techninės apžiūros metu“, – paaiškino meistras.

Servise aktoriui teko susipažinti su dar vienu įmonės darbuotoju. Meistras Robertas Laatsch žinomą vyrą nusivedė į specialią duobę, kurioje galima apžiūrėti sunkvežimį iš apačios. Ten jie patikrino stabdžius, važiuoklę. Po apžiūros buvo nustatyta, kad važiuoklės gedimų nėra, tad nieko nelaukę jie ėmėsi kito darbo – diagnostikos. Ją atlikus buvo nustatytos kelios problemos.

Mantas Stonkus

„Manau – tai geras mano debiutas šioje pozicijoje. Džiaugiuosi puikia atmosfera ir kolegomis“, – atlikdamas vieną iš pavestų užduočių sakė M. Stonkus.

Meistras R. Laatsch aktoriui paaiškino, kad pasitaiko situacijų, kuomet tam tikri sunkvežimio laidai yra pažeisti. Tokiu atveju vairuotojui kyla problemų važiuojant druskuotu ar snieguotu keliu, nėra normalaus kontakto. Tada, sušilus lauko temperatūrai, viskas išdžiūva ir klaida transporto priemonės skydelyje dingsta.

Po nuodugnios sunkvežimio apžiūros, rasto gedimo jo sutvarkymo bei sunkvežimio šviesų sureguliavimo, M. Stonkus ir jo laikinas kolega pasidžiaugė puikiai atliktomis užduotimis, kurios aktoriui priminė vaikystę, praleistą kaime, matant meistraujantį senelį.

Pasirinko patikimą darbdavį, pas kurį norisi dirbti

Laidoje M. Stonkus neslėpė, kad jam itin patiko dirbti su „Adampolis“ meistru R. Laatsch. Ne be reikalo, mat šis specialistas – tikras profesionalas, sukaupęs nemenką patirtį.

„Dirbau Belgijoje, tačiau nusprendžiau grįžti gyventi į Lietuvą. Ieškojau geros darbo vietos ir pirmieji, į kuriuos kreipiausi, buvo „Adampolis“. Man patinka dirbti tai, kas sekasi. Autoelektrika – sritis, kuri yra įdomi, man norisi joje dirbti“, – pasakoja meistras.

Jis padėjo M. Stonkui pripildyti langų skysčio bakelį, pakeisti sunkvežimio langų valytuvus. Nors ši užduotis ir sukėlė aktoriui keblumų, nenuleisdamas rankų jis ją įveikė sėkmingai.

Aktorių sužavėjusi moderni darbovietė

Po darbo autoservise M. Stonkus grįžo į ofiso patalpas, kuriose atliko savo paskutinę užduotį – skubiai susisiekė su asmeniu, kuris atsakingas už taisytą sunkvežimį. Aktorius jam išsamiai papasakojo apie atliktus darbus, aptiktą gedimą. Klientą maloniai nustebino tai, kad po remonto transporto priemonė yra nuplaunama plovykloje, tad ją galima pasiimti visiškai paruoštą kelionei.

„Pradedu daugiau suprasti apie darbo rinką Lietuvoje. Išbandžiau daugybę profesijų ir pastebėjau, kad visos įstaigos, kuriose man teko apsilankyti – modernios, vakarietiškos“, – kalbėdamas apie savo darbo dieną įmonėje „Adampolis“ džiaugėsi M. Stonkus.

Šioje įmonėje aktorius buvo įvertintas kaip bendraujantis, savimi pasitikintis ir komunikabilus darbuotojas. Jis, praleidęs dieną ir save išbandęs naujose pareigose, teigė galintis drąsiai rekomenduoti šiuos specialistus ir kokybiškai jų atliekamą darbą.