Kokias jūs pats pastebite dažniausiai daromas klaidas?

Dažnai kompanijos metai iš metų savo komunikacijoje naudoja tuos pačius kažkada pasiteisinusius metodus, neįvertindamos kaip sparčiai keičiasi tendencijos ir vartotojų elgsena internete. Ilgainiui tokia reklama tampa nepastebima ir neefektyvi. Kartais sprendimo bandoma ieškoti didinant biudžetus komunikacijai, o kartais kopijuojant konkurentus. Tačiau nei vienu, nei kitu atveju rezultato nebus. Pardavimai internete daugeliu atvejų priklauso nuo to, kaip atrodo jūsų produkto ar paslaugos reklama, kiek ji atitinka tendencijas ir potencialaus pirkėjo poreikius.

eContent.Store gamybos vadovas Ramojus Petrauskas

Kaip turėtų atrodyti gera reklama, kad vartotojas internete ją pastebėtų?

Šiandien vartotojai didžiąją dalį turinio, įskaitant ir komercinį, įsisavina žiūrėdami skirtingo formato vaizdo įrašus: video klipus, Youtube laidas, story, reels. Statiško vaizdo, tai yra nuotraukų, populiarumas ir efektyvumas komunikacijoje mažėja, o tekstas efektyvus tik naujienų portaluose. Tai patvirtina ir naujausia 2021 metų statistika, kuri teigia, kad 59 procentai respondentų renkasi video formatą užuot skaitę tekstą, o video turiniu žmonės linkę dalintis net 12 kartų dažniau nei nuotraukomis ir tekstu kartu paėmus. Pakeitus nuotraukas ir tekstus video formatu, produkto ar paslaugos reklama atsiranda vartotojo akiratyje.

O kas lemia reklamos paspaudimus ir peržiūras?

Tų veiksnių yra pakankamai daug, tačiau galima išskirti kelis esminius. Prieš kuriant vaizdo klipą internetui iš anksto būtina numatyti kur jį norėsite publikuoti, nuo to priklausys koks formatas reikalingas. Patalpinus į „Reels“ ar „Story“ poziciją horizontalų arba kvadratinį video, reklama atrodys senamadiškai ir nesulauks peržiūrų. Taip pat svarbu suprasti kokia informacija apie produktą gali būti įdomi ir aktuali potencialiai auditorijai. Tuomet žinosime, koks pateikimas padės sugeneruoti ženkliai daugiau peržiūrų: įvaizdinis klipas, produkto apžvalga, patarimų rubrika ar kita forma. Kurdami video reklamą socialiniams tinklams, mes visuomet stengiamės teisingai išnaudoti pirmas tris sekundes, nuo kurių priklauso ar vartotojas pradės žiūrėti šitą video klipą, ar pasirinks kitą. Tačiau esminiu faktoriumi, nuo kurio priklauso vaizdo klipo populiarumas, išlieka turinys: pati idėja ir jos išpildymas.

Sugalvoti gerą idėją nėra taip jau paprasta. Kaip jūs atrandate tas idėjas?

Labai dažnai investuojama į video klipus, kuriuose tiesiog gražiai pateikiamas produktas ar paslauga, neįsigilinant į tai, kas domina pirkėją. Tokie video klipai tiesiog pasimeta tarp begalės kitų į juos panašių. Jei norite, kad klipas būtų žiūrimas, idėjų paiešką pradėkite nuo aptarimo, kas galėtų būti aktualu jūsų potencialiam pirkėjui. Būtent turinio aktualumas dažniausiai ir lemia peržiūras. Jei parduodate baldus, pirkėjui bus įdomu pamatyti kaip jie atrodo interjere, pristatant buitinę techniką gali sudominti funkcijos, kurios palengvina visą procesą ar taupo laiką, o reklamuojant paslaugas gali būti aktualus rezultatas ar kadre užfiksuotos emocijos.

Socialiniuose tinkluose pastebima labai ryški tendencija, kad itin daug peržiūrų sulaukia buitiniai vaizdo klipai, sukurti, vadinkime, namų sąlygomis.

Yra namų sąlygomis sukurtų vaizdo klipų, kurie sulaukia itin didelio populiarumo. Tačiau tai išimtis. Labai dažnai prie paprastai atrodančio, bet daug peržiūrų turinčio vaizdo klipo dirba visa profesionali komanda. Buitiškas pateikimas – vienas iš stilių, kurį norint gerai išpildyti, reikia įdėti tiek pat pastangų, kiek kuriant profesionaliai atrodantį video.

Taip pat visuomet reikia pagalvoti ir apie tai, kaip jūsų produktas atrodys tokiame kontekste. Peržiūrų galite turėti daug, bet pateikdami produktą pernelyg buitiškai – nepagrįsite jo kokybės, privalumų, kainos. Vadinasi neparduosite. Ta pati sąlyga galioja ir nekokybiškai pagamintam turiniui, nepriklausomai nuo to, ar tai bus nuotraukos, ar video.

Profesionalaus video klipo gamyba asocijuosis su pakankamai sudėtingu ir brangiu procesu. Ar galima pasigaminti gerą video turinį su mažu biudžetu?

Net ir turint nedidelį biudžetą, galima rasti sprendimą. Taip, kokybiškas video turinys kainuos daugiau nei profesionalios nuotraukos ar teksto paruošimas, tačiau vertinti reikėtų ne vieną etapą, o visą procesą. Internete mokama ne už transliacijos laiką, o už konkretų veiksmą, dažniausiai už peržiūras ar paspaudimus. Kuo didesnis vartotojų susidomėjimas reklama, tuo mažiau jums kainuos vienas atliktas veiksmas. Jei jūsų reklama gerai pateikta ir sudomina vartotojus, už vieną atliktą veiksmą mokėsite 10 centų, jei reklama vizualiai nepatraukli ar neteisingai išpildyta, vienas veiksmas gali kainuoti ir 1 eurą. Vadinasi su 100 eurų biudžetu galite pasiekti 1.000 potencialių klientų arba tik 100.

Investuodami į pigesnio, bet vartotojui nepatrauklaus vaizdo turinio kūrimą, išleisite mažiau, bet ir reklama bus neefektyvi – pasieksite tik nedidelę dalį potencialios auditorijos, už vieną atliktą veiksmą mokėsite kur kas daugiau, o svarbiausia – prarasite laiką ir pardavimus.