Automobilio kaina ir jūsų finansinės galimybės

A. Šimkaus teigimu, pirmasis ir bene svarbiausias klausimas, į kurį kiekvienas, ieškantis automobilio, turėtų sau atsakyti – kokią sumą aš galiu skirti naujam pirkiniui?

„Pirmiausia reikėtų įsivertinti savo finansines galimybes. Neretai žmonių norai ir galimybės prasilenkia su realybe. Žmogus nusiperka prabangų, galinga automobilį, tačiau ne tik nepagalvoja, kaip vėliau teks dengti jo lizingą, bet ir nesusimąsto apie jo eksploatacijos kaštus – brangesnės detalės, draudimas, didesnės kuro sąnaudos. Tad prieš pirkdami automobilį, gerai pagalvokite, ar naujasis pirkinys netaps finansine našta, kurios negalėsite pakelti“, – sako specialistas.

Pasak jo, egzistuoja ir nerašyta taisyklė, kuri sako, kad reikėtų rinktis tokį automobilį, kurio vertė nebūtų didesnė nei 3–4 mėnesių perkančiojo darbo užmokestis.

„Jei uždirbate, pavyzdžiui, 2000 eurų per mėnesį, rinkitės automobilį, kurio kaina siekia 8000 eurų. Jei turite 5000 eurų, nereikėtų baimintis pasiskolinti dar tiek pat ir įsigyti naujesnį, geresnį automobilį, nes ilgiau eksploatuojant bus mažiau problemų, automobilis bus mažiau taršus, o jo išliekamoji vertė bus didesnė. Kauto.lt visuomet padeda finansavimo klausimais, kiekvienam klientui randa būtent jam tinkamiausią finansavimo sprendimą“, – pataria A. Šimkus.

Kauto.lt naudoti automobiliai

Perkant nenaują automobilį, pašnekovo teigimu, reikėtų įsivertinti ir papildomas išlaidas.

„Visais atvejais nusipirkus naudotą automobilį, reikėtų atlikti eksploatacinę patikrą – pasitikrinti tepalus, filtrus – galbūt juos reikia pasikeisti, gal reikalingas naujas variklio diržas ar padangos. Tai nėra labai didelės išlaidos, tačiau apie jas taip pat būtina pagalvoti“, – akcentuoja specialistas.

Modelis ir kėbulo tipas

Apskaičiavus savo finansines galimybes, kitas – kur kas malonesnis žingsnis – išsirinkti norimą automobilio modelį.

„Tikriausiai nieko nenustebinsiu pasakęs, kad tarp lietuvių pasirinkimų karaliauja šie trys modeliai: „BMW“, „Audi“ ir „Volkswagen“. Tačiau po truputį mūsų vairuotojai atranda ir „Opel“. Už panašią kainą, kaip minėtos trijulės, galima įsigyti naujesnio modelio opelius. Pavyzdžiui, 2012–2014 metų „VW Passat“ kainuoja 7–8 tūkst. eurų, o už tą pačią sumą galima nusipirkti 2013–2016 m. „Opel“, kurio eksploatacija kainuos panašiai, tačiau komforto įranga salone dažniausiai bus geresnė“, – sako A. Šimkus.

Tad jei nesate kažkokio konkretaus gamintojo fanas, Kauto.lt atstovo teigimu, pagaminimo metai, eksploatacijos kaštai ir komplektacija yra pagrindiniai dalykai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį renkantis automobilio modelį.

Tačiau modelis, kaip teigia A. Šimkus, apsprendžia tik dalį paieškų – labai svarbu yra pasirinkti ir tinkamą kėbulo tipą.

„Jei žmogus dažniausiai važinėja miesto gatvėmis, neturi mažų vaikų, tai galbūt jam visiškai užteks hečbeko, kuriuo lengva parkuotis ir kurio degalų sąnaudos nėra didelės. Tačiau jei žmogus mėgsta leisti į keliones automobiliu, pavyzdžiui, dažnai važiuoja prie jūros, į gamtą, turi šeimą, vaikų – vertėtų pagalvoti apie universalą ar net padidinto pravažumo automobilį (SUV)“, – sako pašnekovas.

Būtent šis kėbulo tipas, kaip pasakoja A. Šimkus, tampa vis dažnesniu vaizdu Lietuvos gatvėse.

„Šiandien SUV'ų rinkoje galima rasti pačių įvairiausių dydžių – nuo mažulyčių „Opel Mokka“ iki didžiųjų „VW Touareg“. Tokie automobiliai puikiai tinka tiek važinėjimui mieste, tiek ir užmiestyje. Jie yra gana erdvūs, sėdėjimas aukštai suteikia didesnį saugumo pojūtį, o tik priekinė varomoji ašis – mažesnis kuro sąnaudas“, – teigia Kauto.lt atstovas.

Tačiau gyvenantiems užmiestyje, kur keliai nėra dažnai valomi, o dalį maršruto į darbą sudaro žvyrkelis, pašnekovas siūlo pagalvoti apie galingesnį visureigį, kuris ne tik leis įveikti rimtas kliūtis, bet ir prireikus – ištemps užklimpusį kaimyną.

Kauto.lt naudoti automobiliai

Tuo metu ilgą laiką standartu ir aukso viduriuku vadinti sedanai, A. Šimkaus, teigimu, šiandien po truputį užleidžia savo pozicijas.

„Šiais laikais sedanų yra pagaminama kur kas mažiau, todėl jų paieška automatiškai apsunksta. Kitaip nei pas universalus, ne pas visus sedanus atsiverčia galinės sėdynės, todėl jei reikia parsivežti kažkokį didesnį krovinį ar susikrauti daugiau daiktų kelionei, atsiranda problemų. Tad sedanai, sakyčiau, yra pasirinkimas tiems patiems miesto gyventojams, kurie iš automobilio nori tiesiog daugiau komforto, bet nesitiki universalumo“, – sako pašnekovas.

Kuro ir eksploatacijos sąnaudos

Kauto.lt atstovo pasiteiravus, kaip dažnai lietuviai yra linkę rinktis automobilį pagal jo kuro sąnaudas, A. Šimkus sako, kad apie tai susimąsto tikrai ne visi, o nuomonių, koks turėtų būti automobilio variklis, mūsų tautiečiai turi ne vieną.

„Yra tokių žmonių, kurie įsitikinę, kad, pavyzdžiui, 5 serijos „BMW“ arba „Audi A6“ būtinai privalo turėti 3 litrų variklį. Tačiau tikrai ne visada yra reikalingas galingas variklis, ypač, jei galvojama apie kuro sąnaudas ir priežiūros kainą. Pavyzdžiui, „Audi A6“ su 3 litrų varikliu turi grandininę pavarą, o 2 litrų – diržinę pavarą. Žinoma, grandininė tarnauja ilgiau, tačiau prireikus ją pakeisti, gali tekti pakloti ir 2 tūkst. eurų, kai diržinės pavaros keitimas kainuoja apie 400 eurų“, – pasakoja specialistas.

Pasak jo, jei automobilis didžiąją dalį jo eksploatacijos laiko bus skirtas judėjimui mieste – nuo 1,2 iki 1,6 litrų variklis tikrai nėra blogas variantas norintiems sutaupyti.

„Visai neseniai pardavinėjome 2018 m SUV. „Opel Grandland“ su 1,2 litro benzininiu varikliu. Už panašią kainą klientas galėjo įsigyti dyzeliu varomą 2012 m. „Audi“ SUV. Dėl galingesnio variklio jo akys labiau krypo į „Audi“, tačiau išbandęs abu automobilius, labai nustebo, kad 1,2 litro jam visiškai užtenka, ir galiausiai įsigijo opelį“, – istorija dalinasi A. Šimkus bei priduria, kad mažesnio litražo varikliai yra ir mažiau taršūs, o tai gali padėti išvengti griežtėjančių taršos mokesčių.

Pardavėjo patikimumas

Įsivertinus savo finansus, įsivardinus lūkesčius ir išsirinkus automobilį, paskutinis žingsnis – pardavėjo, galinčio pasiūlyti norimą transporto priemonę, paieška. Šioje vietoje svarbiausiu aspektu, anot A. Šimkaus, tampa pardavėjo patikimumas.

„Patikimas pardavėjas pirkimo-pardavimo sutartyje visada įrašys visą automobilio kainą, nebandydamas išvengti mokesčių. Jei sandorio vertė didesnė nei 5 tūkst. eurų, pagal įstatymą sąžiningas pardavėjas atsiskaitymą priims tik pavedimu. Taip pat neturintis ko slėpti pardavėjas leis automobilį patikrinti per „carVertical“ ataskaitą, o diagnostikai – vežti ne jo paties išrinktame servise, o ten, kur nori pats pirkėjas“, – sako pašnekovas.

Pardavėjo gebėjimas pasiūlyti platų automobilių asortimentą, A. Šimkaus teigimu, yra didelė pagalba taupant pirkėjo laiką ir pinigus.

Kauto.lt naudoti automobiliai

„Įsivaizduokite, žmogus sėdi prie kompiuterio, varto skelbimus, tačiau vien tik iš nuotraukų jis neįsivaizduoja, koks jausmas vairuoti tą automobilį, ar jis bus patogus, komfortiškas, atitiks lūkesčius. Vienintelė išeitis – važiuoti pas pardavėją, galbūt į kitą miestą, kad tą transportą išbandytų. O kas, jei automobilis netiks? Tada vėl važiuoti pas kitą pardavėją į kitą Lietuvos galą, ir vėl viskas iš pradžių? Tai ir sugaištas laikas, ir išleisti pinigai. Pavyzdžiui, mūsų aikštelėje galima rasti per 250 automobilių, kuriuos kiekvienas potencialus pirkėjas gali išbandyti čia, vietoje. Nereikia niekur lakstyti – viskas šalia“, – teigia pašnekovas.

Paskutinis, tačiau ne ką mažiau svarbus kriterijus, pagal kurį reikėtų rinktis pardavėją, yra suteikiama garantija.

„Perkant iš fizinio asmens, tikėtis garantijų neverta, geriausiu atveju įsigijus automobilį ir paaiškėjus, kad jis netvarkingas bei įrodžius trūkumus, galima tikėtis pinigų grąžinimo, bet įrodyti, kad automobilis turėjo defektų dar iki jo įsigijimo – gana sudėtinga. Tačiau jei perkama iš įmonės ir ši suteikia garantiją, tai svarus įrodymas, kad sandoris sudaromas su sąžiningais pardavėjais, kurie nesikrato atsakomybės“, – sako A. Šimkus.

Kauto.lt atveju garantija priklauso nuo konkretaus automobilio ir siekia iki 2 mėnesių. Negana to, salonas „Regitroje“ apmoka taršos bei registracijos mokesčius, dovanoja 1 mėnesio draudimą bei padeda sutvarkyti visus su lizingu susijusius dokumentus.

„Klientui nereikia rūpintis automobilio registracija, draudimo užsakymu – sutartį ir kitus dokumentus paruošiame greitai, sklandžiai ir patogiai, o jei pirkiniui prireikia garantinio remonto – nedvejodami jį atliekame“, – garantuoja salono atstovas.