Reikia turėti savo atstovą

Vienos iš įmonių, administruojančių renovaciją Jonavos savivaldybėje, direktoriaus pavaduotojas daugiabučių namų administravimui Bronislovas Liutkus pabrėžia, jog itin svarbu, kad renovacijos kokybe rūpintųsi ne tik techninis prižiūrėtojas, bet ir patys gyventojai. Vienas iš geriausių būdų, galintis padėti gyventojams kontroliuoti renovacijos kokybę, – efektyvus bendravimas tiek su kitais namo gyventojais, tiek su atsakingomis institucijomis.

„Pastebime, kad užtikrinant kokybę geriausių rezultatų pasiekia tie daugiabučiai, kurių gyventojai paskiria vieną ar kelis žmones iš namo, galinčius palaikyti nuolatinį ryšį su kitais renovacijos dalyviais – techniniu prižiūrėtoju, rangovais ir t.t. Nors mes džiaugiamės sąžiningu techninių prižiūrėtojų ir savo renovacijos vadybininkų darbu, akivaizdu, kad prižiūrėti vieną namą nuo ryto iki vakaro specialistai negali – juk turi aplankyti ne vieną daugiabutį. Todėl labai svarbu, kad kilus bent menkiausiems įtarimams dėl renovacijos kokybės, gyventojų atstovas iškart paskambintų atsakingiems specialistams ir pasikonsultuotų dėl galimų sprendimų“, – pabrėžia B. Liutkus.

Svarbu stebėti projekto įgyvendinimo laiką

Alvydas Gervinskas, Anykščių savivaldybėje daugiausiai renovuojamų namų prižiūrinčios įmonės renovacijos projektų vadovas, atkreipia dėmesį, kad kokybišką renovaciją lemia geras planavimas.

„Viena iš priežasčių, kodėl spartus renovacijos tempas mūsų savivaldybėje nepakenkė kokybei – tai, kad rangovams buvo duota pakankamai laiko atlikti pavestus darbus. Jeigu matydavome, kad numatytas projekto įgyvendinimo laikas sutrumpėja dėl išorinių priežasčių, pavyzdžiui, nepalankių oro sąlygų, aptardavome šį iššūkį ir su rangovais, ir su gyventojais. Išsamiai paaiškinus problemą, dažniausiai visi sutikdavo, kad renovacijos sutarties laikas būtų šiek tiek pratęstas. Dėmesys laikui pasiteisino. Kol kas broko atvejų mūsų savivaldybėje nėra, pasitaiko nebent viena kita smulkesnė problema, kurią rangovai noriai sutvarko“, – pasakoja pašnekovas.

Kilus įtarimams būtina reaguoti greitai

Ir Jonavos, ir Anykščių savivaldybių atstovai akcentuoja, kad svarbų vaidmenį atliekant renovaciją vaidina gyventojų ryžtingumas susisiekti su atsakingais specialistais vos kilus įtarimams dėl galimo broko.

„Sulaukiame tikrai nemažai pasiteiravimų iš gyventojų dėl labai įvairių statybos aspektų. Klausiama, ar teisingai klijuojama izoliacinė medžiaga, ar ne per dideli tarpai paliekami montuojant apšiltinimą, ar teisingai atliekama apdaila ir t.t. Tai parodo, kad gyventojams tikrai įdomu, kaip renovacija atliekama, ir labai svarbu, kad jie nenumotų ranka į pastebėtus įtartinus dalykus, o kreiptųsi į specialistus ir gautų atsakymą. Jeigu gavę tokią užklausą pamatome, kad problema tikrai egzistuoja, keliaujame tiesiai į statybų aikštelę, susitinkame su gyventoju, apžiūrime atliekamus darbus. Tokia prevencija itin veiksminga ir kainuoja daug pigiau nei broko šalinimas užbaigus renovaciją“, – dėsto A. Gervinskas.

Gyventojai, kuriems kyla klausimų dėl renovacijos proceso ar atliktų darbų kokybės, kviečiami skambinti į „Karštąją liniją“ nemokamu telefonu 8 800 200 12.

Užsakymo nr.: PT_72709282