Ketvirtadienį už tokias maisto reklamos draudimo normas papildančias Reklamos įstatymo pataisas balsavo 72 parlamentarai, 1 buvo prieš ir 4 susilaikė.

Įstatyme įtvirtinta, kad nurodyti energinius gėrimus kaip rėmėjų gaminius ar kitaip juos reklamuoti bus draudžiama ne tik ugdymo įstaigose, kurias lanko jaunesni kaip 18 metų asmenys, bet ir koncertų, sporto, labdaros ir (ar) paramos bei kitų renginių, skirtų asmenims, jaunesniems kaip 18 metų vietose ir jų reklamoje; teatro spektaklių, kino filmų ir videofilmų, skirtų asmenims, jaunesniems kaip 18 metų, demonstravimo vietose ir jų reklamoje.

Energinių gėrimų reklama bus draudžiama ir visuomenės informavimo priemonėse, skirtose asmenims, jaunesniems kaip 18 metų, ir jų reklamoje; akcijose, konkursuose, skirtuose asmenims, jaunesniems kaip 18 metų, ir jų reklamoje. Šios pataisos įsigalios 2014 m. sausio 1 d.

Priimtomis pataisomis taip pat įtvirtinta nuo kitų metų liepos 1 d. įsigaliosianti nuostata, kad energinių gėrimų reklamoje privalo būti įrašyti žodžiai „nevartoti su alkoholiniais gėrimais“.

Energinių gėrimų reklamos ribojimus taiko daugelis valstybių. Didžiąją Britaniją juos taikyti paskatino įvykis, kai 2008 metais prieš žaisdamas krepšinį jaunuolis išgėrė 4 skardines gėrimo ir mirė. Šalyje šį gėrimą uždrausta vartoti nėščiosioms ir vaikams.

Amerikoje atlikti tyrimai patvirtino, kad beveik visi studentai reguliariai geria energinius gėrimus, o po jų vartojimo daliai sutrinka širdies ritmas ir pakyla kraujospūdis. Kai kurie skundėsi galvos skausmais. Tyrimai taip pat parodė, kad reguliariai energinius gėrimus vartojantys asmenys jaučia didesnį nuovargį, tampa irzlūs, kartais net agresyvūs.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)