Kadangi važiuojame į Italiją, kvepalai šiandien vėl bus itališki, Piper Nigrum (lotyniškai – juodieji pipirai) iš Lorenzo Villoresi.

Florencijos parfumeris Lorenzo Villoresi beveik nekuria kitiems vardams (yra išleidęs kvepalų Gucci, yra – Ortigia), jo visi darbai yra jo paties vardo kvepalų kompanijai (Florencija apskritai yra Italijos parfumerijos centras, apie mano moters neseniai atrastus gvazdikėlių kalėdinius kvepalus rašiau neseniai: „Kvepalai tokie nišiniai, kad jų net nedrįs klastoti“).

Kvepalai – labai nenauji, išgyvenę nuo 1999-ųjų, kai jie buvo sukurti ir pasiūlyti rinkai, ir žiauriai prilipo. Tapo pripažintu hitu, ir daug kam padarę įtaką: pavyzdžiui, Comme des Garçons Blackpepper, apie kuriuos esu rašęs, yra pipirų temoje – ir, Dievas mato, jie labai gilūs ir įdomūs.

„Primena gerą spa“, sakė man Fausta, kai purškiausi šiais kvepalais, ir nenuostabu: spa temoje, muilo ir putų temoje yra ir anyžiai, ir pipirmėtė, ir laukiniai pankoliai (ypač jie), o jau raudonėlis dedasi prie prieskoninio, gastronominio ir kulinarinio paveikslo, kuris čia yra centrinis.

Kvapo širdyje – juodieji pipirai ir muskato riešutas, lyg iš valgių, lyg iš vaistinės.

Nudžiūvime – dveji smilkalai, stačiatikių stiraksas ir Artimųjų Rytų mira (myrrh). Svaiginanti ir tauri, net mistiška kompozicija, ypač dėl smilkalų Bažnytinio aido.

Manau, kad taip kvepėjo trys Rytų išminčiai, atėję sveikinti kūdikėlio Jėzaus – čia Rytai, Arabija, o kartu ir Europos skonio tradicija.

Lietuvoje 100 ml kainuoja apie 130 EUR – verta kiekvieno cento. Iki Kalėdų trys savaitės. Pasidarom šventę?

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)