Iš Kauno marių – aplink Žemės rutulį

Šeši žemynai ir trys vandenynai – tokia nepamirštama kelionė laukia kauniečio R. Milevičiaus.

„Tai – pats tikriausias svajonės išsipildymas“, – kalbėdamas su DELFI, per kelias savaites aukštyn kojomis apvirtusiu gyvenimu stebėjosi vaikinas.

Parašų ant sutarties su „Brunel“ komanda iš Olandijos jis dar nesudėjo, bet jau gali krautis lagaminus kelionei į Kanarų salas, kur „Volvo Ocean Race“ regatoje startuosiančios jachtos įgula vasarį pradės ilgą pasiruošimą prestižinėms varžyboms.

Buriuotojas po 2012 metų Londono olimpinių žaidynių nusprendė pasitraukti iš „Laser“ klasės ir įsidarbino Kauno buriavimo mokyklos „Banpūtys“ treneriu. Tačiau ilgai mirkti Kauno mariose R. Milevičiui neteko.

Gruodį jis internete surado žinutę apie ieškomus kandidatus prisijungti prie kapitono Bouwe Bekkingo ir „Brunel“ komandos įgulos. Užpildęs anketą lietuvis buvo pakviestas atvykti į testus Olandijoje, po kurių išgirdo sau palankų verdiktą.

Neaišku, kiek pretendentų nurungė vieną iš keturių laisvų vietų ant „Brunel“ jachtos denio užėmęs Rokas Milevičius, tačiau paskelbus konkursą vien per kelias pirmas dienas komanda buvo užversta maždaug trimis šimtais buriuotojų paraiškų.

Lietuvai tai nuostabus pasiekimas. Juo labiau, kad profesionalų pasaulio slenkstį jis peržengė grynai savo jėgomis“, – buvusio olimpiečio sėkme žavėjosi Lietuvos buriuotojų sąjungos (LBS) viceprezidentas Raimundas Daubaras.

"Volvo Ocean Race" regata

Priėmė ne už gražias akis

Aštuonių žmonių „Brunel“ komandoje R. Milevičius vėją kinkys kartu su keturiais olandais, belgu, danu ir ispanu.

Lietuviui savotiškai pasisekė, jog potencialius naujokus komandos vadovai vertino atsižvelgdami tik į jų gebėjimus, o ne tautybę ar finansinį užnugarį.

„Važiuodamas į atranką nerimavau, kad esu ne olandas ar belgas, o kažkoks žalias lietuvis, bet tai neturėjo jokios įtakos. Dalyvavau jėgos ir ištvermės testuose, medicininiame patikrinime. Olandams ypač rūpėjo kandidatų psichologinės savybės: pagrindiniai komandos rėmėjai specialiai atsiuntė savo personalo skyrių darbuotojus, kad šie per sudėtingą interviu įvertintų mūsų tinkamumą“, – pasakojo sportininkas.

Egzaminuotojams įspūdį taip pat padarė R. Milevičiaus jaunystė (pagal „Volvo Ocean Race“ taisykles, įguloje turi būti bent du trisdešimties dar nesulaukę buriuotojai) bei amžių pralenkianti patirtis.

2009 metais R. Milevičius dalyvavo garsiojoje „Tūkstantmečio odisėjoje“, o 2012-ais su ta pačia „Ambersail“ jachta varžėsi vienoje sudėtingiausių regatų pasaulyje iš Sidnėjaus (Australija) į Hobartą Tasmanijos saloje. Balų kauniečiui pridėjo ir pasirodymas Londono žaidynėse, kuriose jis „Laser“ klasėje užėmė 42-ą vietą.

Pasirodys ir Klaipėdoje?

Kas trejus metus rengiama „Volvo Ocean Race“ regata prasidės spalį Alikantėje (Ispanija). Devynių etapų lenktynių dalyviai nuplauks 72 tūkst. kilometrų Atlanto, Indijos bei Ramiuoju vandenynais ir kitų metų birželį grįš į Europą.

Pasitikti drąsuolius pageidavo ir Klaipėda, bet buvo nukonkuruota kito Baltijos jūros uostamiesčio Geteborgo (Švedija), kur šįkart finišuos nuo 1973-iųjų vykstanti regata.

Tiesa, vieną „Volvo Ocean Race“ dalyvausiančią jachtą klaipėdiečiai galbūt išvys. R. Milevičius užsiminė, jog prieš lenktynių startą „Brunel“ komanda gali pasirodyti ir Lietuvos pakrantėje.

Tačiau iki to laiko olandų dar laukia ilgas darbas. Vasarį įgula rinksis Sautamptone (Didžioji Britanija), kur į vandenį bus nuleistas šiuo metu baigiamas statyti „VO65“ modelio laivas. Iš Ūkanotojo Albiono R. Milevičius su komanda plauks į Kanarų salyną ir ten stovyklaus iki pavasario.

„Bus daug darbo vandenyje ir ant žemės: ugdysime komandinę dvasią, ruošimės fiziškai“, – į priekį žvelgė buriuotojas.

Idealiai sustyguoti komandiniai veiksmai artėjančioje regatoje bus dar svarbesnis veiksnys nei įprastai, mat įgulų narių skaičius buvo sumažintas nuo dvylikos iki aštuonių. Todėl R. Milevičius net negalėjo įvardinti, kokios pareigos jam teks jachtoje.

„Reikės būti itin universaliam, bet man tai ne problema. Pažįstu visą laivą ir visada būdavau tas, kuris geba daryti bet ką“, – nesibaimino lietuvis.

Rokas Milevičius

Ant svarstyklių – ir solidus uždarbis, ir nuolatinė rizika

Dalyvauti „Volvo Ocean Race“ lenktynėse kol kas užsiregistravo tik keturios komandos. Be olandų, iššūkį priėmė Jungtinių Arabų Emyratų, Kinijos ir Švedijoje registruota tarptautinė ekipa, kurią sudarys vien merginos.

Siekiant sumažinti įspūdingas sąnaudas ir pritraukti naujokų, dalyviai pirmą kartą plauks identiškais „VO65“ laivais. 20 m ilgio jachta buvo kuriama labiau akcentuojant ne greičio, o saugumo savybes – „VO65“ vadinamas patvariausiu laivu varžybų istorijoje.

„Anksčiau komandos lenktyniaudavo, kuri sukiš daugiau pinigų ir turės geresnį laivą. Pačios varžybos dėl to būdavo nelabai įdomios. O dabar konkuruos žmonės. Manau, mes esame ryškiausi favoritai, bent jau vertinant kapitonų ir įgulų patirtį“, – optimistiškai saviškių šansus vertino R. Milevičius.

Nors ir atpigusios, „Volvo Ocean Race“ lenktynės išlieka itin brangiu malonumu: skaičiuojama, kad vidutinis komandos biudžetas siekia maždaug 15 mln. eurų (per 50 mln. litų). Patys buriuotojai taip pat nelieka užmiršti.

„Mūsų atlyginimas nėra kosminis, bet Lietuvos mastu pinigai – nemaži“, – pripažino R. Milevičius.

Pasak jo, jaunesni įgulos nariai varžybų metu per mėnesį vidutiniškai uždirba apie 10 tūkst. eurų. Be to, paprastai apmokamos ir šeimos narių, pasitinkančių jūrininkus regatos uostuose, kelionės. Paskui R. Milevičių aplink pasaulį taip pat turėtų keliauti jo širdies draugė.

Veltui pinigai „Volvo Ocean Race“ dalyviams tikrai nėra žeriami, kadangi per devynių mėnesių epopėją jūrose gali nutikti visko.

„Laimei, praėjusioje regatoje niekas nežuvo, bet anksčiau yra buvę nuskendusių. Pagrindinė rizika yra neapgalvotos klaidos, dėl kurių gali įvykti nelaimė, pavyzdžiui, žmogus gali iškristi už borto. O jeigu jau iškrenta, jo ištraukti veikiausiai nebepavyks, nes greičiai yra dideli.

Nebebūna taip, kad turtuoliai nusipirktų sau vietą komandoje. Tiesiog nedaug būtų tokių, kurie sugebėtų ištverti, nes sąlygos tikrai ekstremalios“, – kalbėjo R. Milevičius.

Olimpiečio karjera – baigta

Tarp profesionalių buriuotojų kaunietis tikisi įsisukti ilgam ir pamažu kopti karjeros laiptais. Blogas tas jūreivis, kuris nenori būti kapitonu – tokiu požiūriu vadovaujasi R. Milevičius.

„Buriuotojų, kurie dalyvauja šiose varžybose, yra tikrai nedaug. Patekus į tą ratą norisi užsilikti ilgam ir atverti duris kitiems lietuviams. Bandysiu parodyti, ko esu vertas, ir kilti aukštyn“, – į tolesnę savo ateitį dairėsi vaikinas.

Jei vėjas bus palankus, su tėvyne ir Kauno buriavimo mokyklos auklėtiniais jam teks išsiskirti ilgiau nei ateinančius pusantrų metų. O grįžti į olimpinę buriavimo klasę R. Milevičius nebeketina jokiu atveju – anot jo, per daug jėgų surijo olimpiečio karjera.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)