Emocijomis paženklintame „Formulės-1“ savaitgalyje į pergalių kelią grįžo „Red Bull“ komanda su Maxu Verstappenu priešakyje, kuris atlaikė „McLaren“ bei Lando Norriso spaudimą.

F-1 pulso rubrikoje pateikiama Emilia Romagna „Grand Prix“ etapo apžvalga, kurioje pristatomi laimėtojai, pralaimėtojai bei įdomiausi faktai iš įvykusio lenktynių savaitgalio.

Laimėtojai

Maxas Verstappenas. Po Majamio GP pristatytų „McLaren“ bolidų atnaujinimų, kurie leido triumfuoti Lando Norrisui, „Red Bull“ bei Maxas Verstappenas buvo nusiteikę kovingai – į Imolos trasą, siekdami pagerinti bolido aušinimą bei efektyvumą, austrų komanda atsivežė suplanuotus bolido patobulinimus (naują priekinį sparną, patobulintą bolido dugną ir kitus pakeitimus), turėdami tikslą grįžti į pergalių kelią.

Vis dėlto, lenktynių savaitgalis triskart pasaulio čempionui prasidėjo netikėtai sunkiai. Penktadienį vykusių laisvųjų treniruočių metu olandas skundėsi nestabiliu bei nuolat slidinėjančiu bolidu, dėl kurio čempionato lyderis ne kartą pabuvojo už trasos ribų.

Susidurdamas su minėtais sunkumais, pirmoje laisvojoje treniruotėje olandas užėmė penktą, antroje – tik septintą vietą, į priekį praleisdamas greitesnius „Ferrari“ bei „McLaren“ pilotus.

Nepaisant minėtų sunkumų trasoje, kurioje sunku lenkti ir būtina kvalifikacijoje užimti kuo aukštesnę poziciją, M. Verstappenas sugebėjo minimaliu skirtumu įveikti abu „McLaren“ pilotus bei iškovoti aštuntą iš eilės „pole“ poziciją. Tai leido 26-erių sportininkui pakartoti legendinio Ayrtono Sennos iš eilės iškovotų „pole“ pozicijų rekordą.

Komandos vadovas Christianas Horneris teigė, jog prie to nemažai prisidėjo austrų komandos rezerviniai pilotai Jake’as Dennisas bei Sebastianas Buemi. Šie po penktadienio treniruočių praleido visą naktį simuliatoriuje, siekdami išspręsti „Red Bull“ bolido iššūkius.

Be to, M. Verstappenui kvalifikacijoje pagelbėjo ir „Haas“ pilotas Nico Hulkenbergas, kuris olandui paskutiniame jo greitajame rate leido pasinaudoti oro maišu.

Tai leido pirmajame sektoriuje „Red Bull“ pilotui susikrauti daugiau nei 0,2 sekundės pranašumą, kurį jam pavyko išlaikyti iki pat rato pabaigos. Olando iškovota 1-oji vieta buvo įspūdingas rezultatas, atsižvelgiant į tai, jog komandos draugas Sergio Perezas kvalifikavosi tik 11-oje vietoje.

Starte pirmą vietą išlaikęs triskart pasaulio čempionas pirmoje lenktynių dalyje buvo greičiausias trasoje bei sugebėjo susikrauti didesnę nei 6 sekundžių persvarą. Tiesa, antroje lenktynių dalyje užsidėjęs kiečiausias padangas, austrų komandos pilotas greičiu nusileido 2-oje vietoje važiavusiam „McLaren“ pilotui L. Norrisui.

Vis dėlto, anksčiau susikurta persvara leido M. Verstappenui atlaikyti „McLaren“ komandos piloto šturmą ir penktą kartą šį sezoną triumfuoti F-1 lenktynėse.

Įdomu, jog šeštadienio vakare ir sekmadienio ryte M. Verstappenas taip pat dalyvavo virtualiose Niurburgringo 24 valandų lenktynėse. Keturias valandas žaidime praleidęs olandas galiausiai triumfavo ir minėtame renginyje, tokiu būdu per vieną savaitgalį nugalėdamas dukart.

Lando Norrisas. Dar vienas puikus brito savaitgalis. Po pergalės Majamyje „McLaren“ pilotas pasiekė geriausią šio sezono rezultatą kvalifikacijoje, užimdamas antrą startinę poziciją (tiesa, tai jis padarė pritaikius jo komandos draugui Oscarui Piastri skirtą trijų startinių pozicijų nuobaudą).

Nors pirmuose 20 lenktynių ratų 24-erių sportininkui buvo sunku palaikyti M. Verstappeno tempą, lenktynių pabaigoje brito demonstruoti rato įveikimo laikai leido jam kovoti dėl pergalės iki pat paskutinio posūkio.