Eksperimento metu pusvalandžiui palikome automobilį Vilniaus užmiesčio šalikelėje, kelyje link Trakų, ir stebėjome, kiek laiko prireiks susistabdyti pro šalį važiuojantį automobilį.

Pirmasis automobilis sustojo praėjus beveik dešimčiai minučių, o vos po kiek daugiau nei minutės padėti sustojo dar vienas vairuotojas. Einant penkioliktai eksperimento minutei, į pagalbos šauksmą atsiliepė ir trečiasis vairuotojas. Viso per pusvalandį pavyko sustabdyti šešis vairuotojus – eksperimento akimirkas galite pamatyti vaizdo įraše.

Kelyje sugedo automobilis: nuo ko pradėti?

Pirmiausia, jei tik įmanoma, svarbu automobilį pastatyti kuo dešiniau kelkraštyje. Jeigu yra galimybė, sustoti kišenėje šalia kelio, aikštelėje ar kitoje saugioje vietoje.

Tuomet apie kliūtį kelyje kitus eismo dalyvius reikėtų informuoti įsijungus avarinių šviesų signalą, o iš automobilio išlipti tik apsižvalgius per galinio vaizdo veidrodėlius ir įsitikinus, kad kitos transporto priemonės neartėja.

Be to, itin svarbu prieš išlipant užsidėti šviesą atspindinčią liemenę, nesvarbu, ar sustojote šviesiu, ar tamsiu paros metu. Tad rekomenduojama liemenę turėti kuo arčiau savęs, kad, esant reikalui, ją galėtumėte greitai pasiekti.

Techninės pagalbos įprastai tenka laukti nuo pusvalandžio iki 2 valandų

Pagalbą kelyje teikiančios įmonės „Euro Asista“skambučių centro vadovas Vladas Ignotas Pužauskas pastebi, kad rudens metu dažniausiai tenka reaguoti į iškvietimus, susijusius su pasikeitusiomis oro sąlygomis. Pastaruoju metu dažniau vairuotojams prireikia pagalbos užklimpus, o spustelėjus pirmajam šaltukui vairuotojai dažniau susiduria su problemomis dėl akumuliatoriaus, bandant užvesti automobilį.
Techninė pagalba

Kelyje susidūrus su automobilio gedimu, vairuotojai arba bando išspręsti juos patys, arba tikisi pro šalį važiuojančių vairuotojų pagalbos. Nepavykus problemos išspręsti savo jėgomis, tenka kviesti techninę pagalbą, kurios, priklausomai nuo paros meto ir buvimo vietos, tenka laukti nuo pusvalandžio iki 2 valandų.

„Mieste laukti pagalbos įprastai tenka 30-60 minučių, nebent yra ekstremalios eismo ar oro sąlygos. Užmiestyje, jeigu klientas yra magistraliniuose keliuose, pagalba įprastai atvyksta 1-2 valandų bėgyje. Viskas iš esmės priklauso nuo kliento lokacijos ir infrastruktūros – ar tai miško kelias, ar vieškelis. Atvykimo laikas priklauso ir nuo situacijos – ar tai eismo įvykis, ar gedimas, ar automobilis apvirtęs, griovyje, ar reikalinga speciali technika, ar ne“, – sako V. I. Pužauskas.

Kai gedimai vairuotojui nesuprantami, geriau nerizikuoti

Tuo metu techninę pagalbą kelyje teikiančios įmonės „Automera“ direktoriaus pavaduotojas Antanas Petrauskas pastebi, kad dažniausiai vairuotojai kreipiasi pagalbos po eismo įvykių, dėl automobilio užvedimo, atrakinimo, rato pakeitimo, dėl kuro nuvežimo, dėl automobilių gedimų, sumaišius kuro rūšis.

„Rudens sezono gedimai mažai skiriasi nuo vasaros sezono, tačiau pasikeičia prasidėjus šaltajam sezonui. Šaltajam sezonui būdingi iškvietimai: neužsiveda dėl akumuliatoriaus, dėl užšalusio kuro, užšalus aušinimo sistemai ir nepatikrinus antifrizo, taip pat iškvietimai pradėjus snigti. Tuomet tenka traukti automobilius iš griovių, kiemų, lauko ir miško keliukų, kur užpustyti keliai“, – aiškina A. Petrauskas.

Anot jo, techninės pagalbos laukimas priklauso nuo to, ar pagalba kviečiama dienos, ar nakties metu, ar mieste, ar užmiestyje.
Ryškiaspalvė liemenė

„Dieną mieste atvykimas užtrunka apie 20 minučių, naktį – apie 30 minučių. Užmiestyje priklauso nuo atstumo iki miesto centro, pagalbos tenka laukti nuo 40 minučių iki valandos. Tačiau atvykimo laikas priklauso ir nuo to, ar yra laisvų techninės pagalbos automobilių, ypač jei yra sudėtingos oro sąlygos, kaip šaltis, sniegas, plikšala, nes tuo metu būna labai daug iškvietimų“, – sako A. Petrauskas.

Jo teigimu, kilusius gedimus patartina vairuotojui spręsti pačiam arba susistabdžius kitą vairuotoją tik tais atvejais, kai gedimai suprantami pačiam vairuotojui. Tačiau, atsiradus nelabai suprantamiems gedimams, kurie galėtų grėsti eismo saugumui (važiuoklės bildesiai, neaiškus variklio darbas, vairo mechanizmo sutrikimai, stabdžių gedimai, padangos), patartina kviesti specialistus.

Kai kuriais atvejais gali padėti ir privalomasis draudimas

Kaip teigia „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas, transporto priemonę apdraudusiems civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu nemokamai suteikiamos ir techninės pagalbos tarnybos kelyje paslaugos.

Pagalba teikiama prireikus automobilį nuvežti į servisą po avarijos, pakeisti ratą, ištempti užklimpus ar padėti užvesti. Tačiau techninė pagalba nemokamai nesuteikiama, jei automobilis tiesiog sugedo ir jį reikia vežti į servisą.
Avarinis sustojimas

Jis išskiria dažniausias bėdas, dėl kurių kreipiamasi – apie 31 proc. atvejų vairuotojai kviečia techninę pagalbą išsikrovus akumuliatoriui, 18 proc. skambučių prašo padėti pakeisti pradurtą padangą. 11 proc. vairuotojų reikia padėti atrakinti duris, nes raktai būna užtrenkti, dar 5 proc. – ištempti užklimpus.

Anot G. Petriko, neturint draudimo, su technine pagalba užvedimas išsikrovus akumuliatoriui kainuotų apie 58 eurus, padangos pakeitimas – apie 65 eurus.

„Regionų gyventojams problemų dažniau kyla dėl pradurtos padangos ir purve įklimpusio automobilio, avarinio durelių atrakinimo. Savo ruožtu miestuose į draudikus paprastai kreipiamasi dėl neužvedamų automobilių. Čia dažnesni ir iškvietimai dėl automobilio transportavimo po avarijos“, – pastebi G. Petrikas.

Techninės pagalbos tarnyba mieste įsipareigoja atvykti ne vėliau kaip per 60 minučių, įvykiui atsitikus magistralėse ir greitkeliuose, respublikinės ir rajoninės reikšmės keliuose su asfalto danga – 90 minučių, o kituose keliuose – per 180 minučių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (120)