Dėkoja ir buvę, ir esami mokiniai

Pradinė iniciatyvos padėkoti mokytojams idėja kilo Šarūnui Dignaičiui, kurio visas profesinis gyvenimas susijęs su švietimu. Kaip jis pats pasakoja, mintis padėkoti už pamokas – visos jo darbo su švietimo sistemos pokyčiais tęstinumas.

„Vieną dieną supratau, kad kartais nereikia pradėti nuo pokyčių inicijavimo, koncentruotis tik į tai, kas yra blogai. Kartais reikia paimti, sustoti ir padėkoti už gerą darbą, kurį daro mokytojai. Manau, kad pirmiausia reikia būti dėkingam ir tik tada ieškoti, ką čia galima kažką pakeisti“, – kalba jis.

Iš pradžių idėją Š. Dignaitis įgyvendino gana neįprastai – iškeliavo į žygį, kurį pavadino „Ačiū už pamokas“. Keliaudamas 1332 kilometrus, jis rinko žmonių, norinčių padėkoti mokytojams, istorijas.

Tuo tarpu šiandien dėkoti mokytojams galima kiekvienam ir tai padaryti labai paprasta: tereikia apsilankyti internetiniame puslapyje www.aciuuzpamokas.lt bei nominuoti savo mylimą pedagogą.

„Tikslas – įtraukti ne tik dabartinius moksleivius, bet ir tuos, kurie mokyklą jau seniai baigė. Jie taip pat gali nominuoti savo buvusius mokytojus ir padėkoti. Žinoma, vis tiek daugiausia nominuoja tie, kurie vis dar mokosi, o vėliau tarp moksleivių vyksta „kova“ – jie varžosi, kurie čia tą savo mokytoją labiau myli“, – su šypsena pasakoja Š. Dignaitis.

Dažniausiai mokytojams dėkoja už žmogiškumą

Nominuoti savo mokytoją galima už daug ką – už įdomiausią pamoką, už nuoširdų pokalbį, už šypseną ar už viską, ką norisi. Kaip teigia Š. Dignaitis, mokytojas turi išmanyti savo dalyką, būti kompetentingas, tačiau ne mažiau reikšmingas ir žmogiškumo faktorius.

„Labai svarbu, kokie žmonės yra mokytojai, ar jie savo mokiniams geri, paprasti, empatiški, ar į juos gali kreiptis moksleivis ir pasikalbėti apie gyvenimiškus dalykus. Šalia mokytojų kompetencijos yra žmogiškumas – būtent už tai moksleiviai daugiausiai ir dėkoja savo mokytojams“, – teigia jis.

Šarūno Dignaičio teigimu, šiandien mokytojo svarba jaunuoliams – nenuginčijama. Jis ir pats pasirinko studijuoti geografiją įkvėptas savo mokytojos.

„Žinau daug pavyzdžių, kurie pasirinko vieną ar kitą profesiją, nes juos inspiravo mokytojai. Manau, ir pandemija visuomenei atskleidė, kad mokytojų darbas – sunkus, reikalaujantis daug pastangų. Pedagogams, kaip ir kiekvienam mūsų, yra labai svarbu išgirsti „ačiū“ už tuos darbus, kuriuos darome. Mokytojai dažnai į savo darbą įdeda visą savo širdį, todėl jiems norisi grįžtamojo ryšio. Smagu išgirsti „ačiū“, ypač iš tų, kurie jau baigė mokslus – juk tai reiškia, kad seniai perduotos pamokos vis dar rezonuoja“, – įsitikinęs pašnekovas.

Švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Jolanta Urbanovič sako, kad dėmesio ir padėkų mokytojams negali būti per daug: dažnai mokytojai į darbą, į vaikų ugdymą įdeda labai daug savęs. „Kasmet ministerija apdovanoja veikliausius, inovatyviausius, labiausiai profesinėje srityje nusipelniusius mokytojus, nors išties kiekvienas yra vertas padėkos ir apdovanojimo, juk kiekvienas žmogus nešiojasi savo širdyje geriausius mokytojus, geriausias pamokas ir neretai jas prisimena“, – sako Jolanta Urbanovič.

Pasak viceministrės, ypatingos padėkos vertas mokytojų darbas šiais visiems sudėtingais metais – karantino metu pavasarį, vasaros pradžioje, kai mokytojai per dvi savaites turėjo pasirengti nuotolinėms pamokoms, ir šį iššūkį puikiai įveikė. Be to, ir dabar nelengva dirbti neįprastomis sąlygomis.

Mokytojų istorijos – portale

Artėjant Mokytojų dienai, kviečiame prisiminti savo mokytojus ir jiems padėkoti. Užregistruoti mokytojus ir pasidalinti vertingiausia jų pamoka jau galite www.aciuuzpamokas.lt. Tai padaryti galima iki rugsėjo 28 dienos, o rugsėjo 29-ąją bus skelbiami nugalėtojai. Įdomiausias mokytojų istorijas bus galima perskaityti portale „DELFI“.

10 daugiausia padėkų surinkusius mokytojus apdovanosime iškilmingame renginyje. Projektą „Ačiū už pamokas“ organizuoja Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

Naujų ugdymo metodų taikymą, mokytojų kvalifikacijos tobulinimą skatina ES fondų finansuojamos priemonės.