Korporatyvinės etikos svarba verslui auga

2019 m. konsultacinė įmonė „LRN Corporation“ atliko tyrimą, kuris atskleidė, kad 55% verslo lyderių etišką elgesį laiko svarbiu faktoriumi, darančiu įtaką veiklos rezultatams. Praėjusiais metais taip galvojo tik 35% respondentų. Be to, beveik trečdalis iš daugiau nei 500 apklaustų tarptautinių įmonių vadovų etišką elgesį laiko vienu iš svarbiausių faktorių vertinant individualius darbuotojų rezultatus. 67% jų - už etikos pažeidimus yra pasirengę sumažinti arba visiškai atsisakyti skirti premijas. Šios apklausos rezultatai dar kartą patvirtina, kad etikos ir skaidrumo politika iš akademinės virsta kasdienine verslo praktika.

Technologijų bendrovės pagrįstai laikomos etikos standartų diegimo lyderėmis. Jų sėkmės priežastis - įsitraukimo ir nuomonių įvairovės politika, kuri remiasi atviru dialogu su darbuotojais, o ne formalia tvarka bei taisyklėmis.

„KAYAK kompanijoje ir kitose „Booking Holdings“ priklausančiose įmonėse įdiegėme programą „Etikos ambasadoriai”. Ji padeda asmeniniu pavyzdžiu skleisti gerąją praktiką, supažindinti mūsų darbuotojus visame pasaulyje su skaidrumu ir etišku elgesiu grįsta kultūra. Daugiau nei 500 mūsų Etikos Ambasadorių yra specialiai apmokyti padėti darbuotojams suprasti etikos principus, kelti klausimus ir, esant poreikiui - išklausyti jiems kilusias abejones, padėti rasti kompanijos vertybes atitinkančius problemų sprendimus. Mūsų etikos ambasadoriai yra savotiški tarpininkai tarp globalaus atitikties padalinio ir konkretaus įmonės biuro. Jie gilina etikos suvokimą ir propaguoja mūsų vertybes,” – sako gruodžio pradžioje Lietuvoje viešėjęs tarptautinių kompanijų „KAYAK“ ir „Open Table“ kompanijų, vyriausiasis Atitikties ir Etikos pareigūnas Dominic Smith.

Dominic Smith „KAYAK“ ir „Open Table“ kompanijų, vyriausiasis Atitikties ir Etikos pareigūnas

Pasitikėjimas visuomet geriau nei kontrolė

Prarastas pasitikėjimas yra viena iš didžiausių grėsmių verslo sėkmei. Atvirame ir kaip niekad skaidriame šiandieniniame pasaulyje, net ir lokali krizė gali greitai virsti milžiniškais nuostoliais. Savaitraščio „The Economist“ vertinimu, bendrovės, įsivėlusios į reputacijos skandalus praranda iki trečdalio savo vertės, o pasitikėjimui atkurti gali prireikti ne vienerių metų bei iš pagrindų keisti pamatinius verslo principus bei modelį.

Pasak Dominic Smith, sąmoningas ir etiškas darbuotojų elgesys yra kur kas efektyvesnis būdas užkirsti kelią galimoms problemos nei kontrole pagrįstos praktikos. Atitikties ir Etikos funkcijas globalioje technologijų kompanijoje prižiūrinčio pareigūno žodžius patvirtina „LRN Corporation“ tyrimas. Net 75% apklaustų vadovų ir atitikties specialistų mano, kad geriausius rezultatus lemia atviras ir pasitikėjimu grįstas ryšys su darbuotojais. Atvirą bendravimo kultūrą propaguojančios bendrovės pastebi, kad labai padeda orientacija į vidines organizacijos vertybes, o ne trumpalaikius tikslus. Nejausdami spaudimo bet kokia kaina siekti rezultatų, darbuotojai daug atsakingiau pasveria savo veiksmus, sau ir kolegoms kelia aukštesnius elgesio standartus.

„Gyvename spartaus informacijos apsikeitimo socialiniais tinklais ir kitais komunikacijos kanalais laikais, todėl diegdami etikos normas niekada negalime sau leisti sustoti. Visuomet stengiamės šioje srityje būti žingsniu priekyje. Itin daug dėmesio skiriame opiausioms šiuolaikinės visuomenės problemoms, pavyzdžiui korupcijos prevencijai tarptautiniu mastu. Nors nuolat ieškome būdų kaip siekiant progreso pasinaudoti pažangiausiomis šiuolaikinėmis technologijomis, didžiausią dėmesį skiriame artimam ir atviram žmogiškam tarpusavio ryšiui sukurti ir išlaikyti”, - pasakoja Dominic Smith.

Daugiau informacijos rasite tinklalapyje www.wecancode.lt

Užsakymo nr.: PT_83226633