Pavyzdžiui, projektas „PlastiCircle“ skirtinguose Europos miestuose bando skatinti žiedinį plastiko atliekų tvarkymo modelį. „PlastiCircle“ savo veiklą pradeda Utrechte (Nyderlanduose), Valensijoje (Ispanijoje) ir Alboje Julijoje (Rumunijoje).

„Vienas iš svarbiausių aspektų, tvarkant aplinką, yra atliekų surinkimas ir rūšiavimas. „PlasticCircle“ planuoja keliuose miestuose įdiegti išmanius plastiko konteinerius, kuriuose realiu laiku būtų matuojamas plastiko kiekis. Konteineriui užsipildžius, automatiškai atsinaujintų antrinių atliekų išvežimo tvarkaraštis, atitinkamai šiukšliavežėse būtų integruota speciali sistema, kuri jose matuotų šiukšlių kiekį. Tai leistų pilnai užkrauti šiukšliavežę, efektyviai sumažinant kuro sąnaudas. Projekto idėja įdomi ir naudinga, seksime jo rezultatus“, – inovacijas apžvelgia atliekų tvarkymo įmonės „Ekonovus“ vadovas Romas Draskinis.

Kaip rašoma pranešime spaudai, pašnekovo teigimu, norint pasiekti Europos Sąjungos tikslą – plastikinių pakuočių perdirbimą padidinti iki 75 proc. – būtini pažangūs atliekų tvarkymo sprendimai, kaip šis, ypač didžiuosiuose miestuose. Tai leis ne tik efektyviau ir greičiau rūpintis aplinkos švara, bet ir padės mažinti bendrą mūsų planetos taršą plastiko atliekomis.

„Europos didmiesčių gerosios praktikos yra kelrodis renkantis, kurias inovacijas galime pritaikyti Lietuvoje. Pavyzdžiui, šiuo metu testuojame specialias, 360 laipsnių kampu filmuojančias kameras; jeigu technologija pasiteisins, šias kameras montuosime ant atliekas vežančių sunkvežimių. Jos leis pagreitinti netikėtų atliekų, pavyzdžiui, statybinių ar stambiagabaričių, neleistinai paliktų prie buitinių konteinerių, išvežimą. Be to, ši technologija leidžia tiesiogiai perduoti vaizdą administracijai, kuri pasirūpintų reikiamo transporto atsiuntimu“, – pasakoja pašnekovas.

R. Draskinio teigimu, 360 laipsnių kampu filmuojančios kameros padėtų ir aiškinantis, kodėl šiukšlės nebuvo išvežtos pagal nustatytą grafiką – ar tai buvo aptarnaujančios įmonės klaida, ar, pavyzdžiui, konteineriai buvo užstatyti lengvaisiais automobiliais ir nebuvo kaip juos pasiekti.

„Ši technologija leistų išvengti konfliktų ir greičiau spręsti neišvežtų šiukšlių problemą – informaciją realiu laiku perduodant atsakingoms institucijoms, kurios susisiektų su vairuotojais dėl automobilių patraukimo; atitinkamai vežėjo administracija galėtų pasižymėti situaciją ir, jai kartojantis, kartu su miesto savivalda rasti tinkamą sprendimą. Galiausiai, tik taip, užtikrindami efektyvų ir laiku atliekamą aplinkos tvarkymą, šiukšlių išvežimą, miestų aplinką padarysime estetiška ir patogia tiek vietiniams gyventojams, tiek svečiams“, – apibendrina R. Draskinis.